| Kods | LA0118 | |||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Iegūtie runas un rīšanas traucējumi | |||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Baiba Trinīte | |||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par iegūtām disfāgijām, dizartrijām un sejas nerva parēzi. . |
|||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: teorētiskā un praktiskā aspektā iepazīties ar iegūtiem runas un rīšanas traucējumiem pieaugušajiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar iegūtiem rīšanas traucējumiem, to novērtēšanas un terapijas iespējām; 2. iepazīstināt studentus ar iegūtiem neiromotoras izcelsmes runas traucējumiem, to novērtēšanas un terapijas iespējām; 3. iepazīstināt studentus ar mīmikas muskulatūras traucējumiem n.facialis parēzes rezultātā. | |||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina centrālas un perifēras izcelsmes neiromotoriem traucējumiem (dizartriju, disfāgiju, sejas nerva parēzi), to patofizioloģiskajiem mehānismiem, diagnostiku un novēršanas iespējām. - Eksāmens. Prot veikt neiromotoro traucējumu diagnostiku un novēršanu. - izpildīti praktisko nodarbību uzdevumi. * Spēj analizēt un interpretēt novērtēšanas rezultātus, * Spēj integrēt no medicīnas kartes un citiem avotiem iegūtu informāciju; * Spēj noteikt citu speciālistu konsultācijas nepieciešamību, nosūtot klientu pie tiem laicīgi; * Spēj integrēt novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem, korekcijas mērķu nospraušanā; * Spēj izlemt par logopēdiskās iedarbības nepieciešamību; * Spēj iesaistīt šajā diskusijā klienta piederīgos un citus speciālistus; * Izprot specifisku terapijas metožu pielietojamības pamatojumu spēj pielietot atbilstošas terapijas tehnikas, izmantojot nepieciešamos materiālus un tehniskos palīglīdzekļus; * Spēj sagatavot mutisku un rakstisku ziņojumu par novērtēšanas un terapijas rezultātiem, iekļaujot novērtēšanas un terapijas laikā iegūto datu analīzi un interpretāciju; * Spēj diskutēt ar klientu par ilgtermiņā sasniedzamiem terapijas rezultātiem; * Spēj dokumentēt logopēdiskās iedarbības rezultātus un ikvienas izmaiņas iedarbības plānā. - Sekmīgi izpildīti klīniskās prakses uzdevumi. Sekmīgi nokārtots eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izpildīti praktisko nodarbību uzdevumi - 20%
Sekmīgi izpildīti klīniskās prakses uzdevumi. - 20% Eksāmens - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Studentiem ir priekšzināšanas par attīstības dizartriju un orofaringeālās funkcijas traucējumiem, priekšzināšanas runas orgānu anatomijā, neiroloģijā un psihiatrijā. | |||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||