LA0118 Iegūtie runas un rīšanas traucējumi

Kods LA0118
Nosaukums Iegūtie runas un rīšanas traucējumi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Baiba Trinīte
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz zināšanas par iegūtām disfāgijām, dizartrijām un sejas nerva parēzi. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Disfāgija. Rīšanas procesā iesaistīto orgānu anatomija un fizioloģija. Disfāgijas cēloņi. Rīšanas traucējumu izmeklēšana un diagnosticēšana. Disfāgijas klīniskās izpausmes. Logopēdiskā palīdzība disfāgiju gadījumos. 16 20 8 26
Iegūta dizartrija un runas apraksija Dizartrijas, anartrijas, apraksijas cēloņi. Klasifikācija pēc lokalizācijas un smaguma pakāpes. Dizartrijas un anartrijas klīniskās izpausmes, diagnosticēšana. Runas apraksijas klīniskās pazīmes, diferenciāldiagnostika. Dizartrijas, apraksijaslogopēdiskās korekcijas paņēmieni. 12 20 6 26
Sejas nerva bojājums. Sejas muskuļi, to inervācija. N.facialis saslimšanas etioloģija. Logopēdiskais darbs mīmikas muskulatūras kustīguma atjaunošanā. 4 12 2 16
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: teorētiskā un praktiskā aspektā iepazīties ar iegūtiem runas un rīšanas traucējumiem pieaugušajiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar iegūtiem rīšanas traucējumiem, to novērtēšanas un terapijas iespējām; 2. iepazīstināt studentus ar iegūtiem neiromotoras izcelsmes runas traucējumiem, to novērtēšanas un terapijas iespējām; 3. iepazīstināt studentus ar mīmikas muskulatūras traucējumiem n.facialis parēzes rezultātā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina centrālas un perifēras izcelsmes neiromotoriem traucējumiem (dizartriju, disfāgiju, sejas nerva parēzi), to patofizioloģiskajiem mehānismiem, diagnostiku un novēršanas iespējām. - Eksāmens.
Prot veikt neiromotoro traucējumu diagnostiku un novēršanu. - izpildīti praktisko nodarbību uzdevumi.
* Spēj analizēt un interpretēt novērtēšanas rezultātus, * Spēj integrēt no medicīnas kartes un citiem avotiem iegūtu informāciju; * Spēj noteikt citu speciālistu konsultācijas nepieciešamību, nosūtot klientu pie tiem laicīgi; * Spēj integrēt novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem, korekcijas mērķu nospraušanā; * Spēj izlemt par logopēdiskās iedarbības nepieciešamību; * Spēj iesaistīt šajā diskusijā klienta piederīgos un citus speciālistus; * Izprot specifisku terapijas metožu pielietojamības pamatojumu spēj pielietot atbilstošas terapijas tehnikas, izmantojot nepieciešamos materiālus un tehniskos palīglīdzekļus; * Spēj sagatavot mutisku un rakstisku ziņojumu par novērtēšanas un terapijas rezultātiem, iekļaujot novērtēšanas un terapijas laikā iegūto datu analīzi un interpretāciju; * Spēj diskutēt ar klientu par ilgtermiņā sasniedzamiem terapijas rezultātiem; * Spēj dokumentēt logopēdiskās iedarbības rezultātus un ikvienas izmaiņas iedarbības plānā. - Sekmīgi izpildīti klīniskās prakses uzdevumi. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izpildīti praktisko nodarbību uzdevumi - 20%
Sekmīgi izpildīti klīniskās prakses uzdevumi. - 20%
Eksāmens - 60%
 
Priekšzināšanas Studentiem ir priekšzināšanas par attīstības dizartriju un orofaringeālās funkcijas traucējumiem, priekšzināšanas runas orgānu anatomijā, neiroloģijā un psihiatrijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]