Kods | LA0117 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Iegūtie valodas traucējumi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Baiba Trinīte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss iepazīstina klausītājus ar iegūtiem valodas traucējumiem, to cēloņiem, simptomiem un veidiem. Kursa ietvaros studenti apgūst un mācās praktiski pielietot valodas atjaunošanas metodes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Veidot izpratni par iegūtiem valodas traucējumiem, praktiski apgūt valodas novērtēšanas un atjaunošanas metodes. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt klausītājus ar iegūto lingvistiski komunikatīvo traucējumu veidiem, to cēloņiem un simptomiem. 2. Iepazīstināt klausītājus ar iegūtu valodas traucējumu diagnosticēšanas un novērtēšanas iespējām. 3. Apgūt valodas atjaunošanas metodes un paņēmienus iegūtu valodas traucējumu gadījumos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina par valodas funkcijas centrālo organizāciju, iegūto valodas traucējumu veidiem (afāziju, kognitīviem komunikācijas traucējumiem, u. c.), etioloģiju, afāzijas taksonomiju, simptomātiku. - Starppārbaudījums 1 (tests). Pārzina valodas un psihomotoro funkciju novērtējumu iegūtu traucējumu gadījumos - Starppārbaudījums 2 (tests). Pārzina valodas atjaunošanas darba organizāciju un saturu dažādu afāzijas formu gadījumos. - Starppārbaudījums 3 (tests). Prot veikt valodas funkcijas novērtējumu un noteikt iegūtā valodas traucējuma veidu, prot izveidot logopēdiskās iedarbības darba plānu, praktiski izmantot valodas atjaunošanas metodes un paņēmienus. - Patstāvīgais darbs, situācijas modelēšana. * Spēj analizēt un interpretēt novērtēšanas rezultātus, spēj integrēt no medicīnas kartes un citiem avotiem iegūtu informāciju; * Spēj noteikt citu speciālistu konsultācijas nepieciešamību, nosūtot klientu pie tiem laicīgi; * Spēj integrēt novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem, korekcijas mērķu nospraušanā; * Spēj izlemt par logopēdiskās iedarbības nepieciešamību; * Spēj iesaistīt šajā diskusijā klienta piederīgos un citus speciālistus; *Izprot specifisku terapijas metožu lietojuma pamatojumu un spēj pielietot atbilstošas terapijas tehnikas, izmantojot nepieciešamos materiālus un tehniskos palīglīdzekļus; * Spēj sagatavot mutisku un rakstisku ziņojumu par novērtēšanas un terapijas rezultātiem, iekļaujot novērtēšanas un terapijas laikā iegūto datu analīzi un interpretāciju; * Spēj diskutēt ar klientu par ilgtermiņā sasniedzamiem terapijas rezultātiem. - Sekmīgi aizstāvēti klīniskās prakses uzdevumi. Sekmīgi nokārtots eksāmens (noslēguma tests). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums 1 - 10%
Starppārbaudījums 2 - 10% Starppārbaudījums 3 - 10% Sekmīgi aizstāvēti klīniskās prakses uzdevumi. - 10% Eksāmens - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studentiem ir nepieciešamas priekšzināšanas neiroloģijā un psihiatrijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|