Kods | LA0116 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Gerontoloģija un geriatrija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Ilze Miķelsone, Dina Berloviene | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai veicinātu izpratni par cilvēka novecošanās procesiem un sekmētu iemaņu apguvi darbā ar veciem cilvēkiem, sniedzot logopēda palīdzību. Studiju procesā tiek izzināta gerontoloģijas būtība, likumsakarības un cilvēka novecošanās veidi, kā arī pētīta vecu cilvēku personības attīstība. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt izpratni par cilvēka novecošanās procesiem un sekmēt iemaņu apguvi darbā ar veciem cilvēkiem logopēda palīdzības sniegšanā, saistot ar veselības problēmu identifikāciju vecumā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izzināt gerontoloģijas būtību, likumsakarības un cilvēka novecošanās veidus. 2. Izpētīt vecu cilvēku personības attīstību periodā pēc 60 gadiem. 3. Veidot sabiedrības izpratni par pamatprincipiem un paņēmieniem aktīvas novecošanas veicināšanai. 4. Izvērtēt geriatriskās problēmas vecu cilvēku aprūpē. 5. Pilnveidot izpratni un prasmes darbā ar veciem cilvēkiem, sniedzot logopēda palīdzību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
Ir zināšanas par cilvēka novecošanās procesiem un par logopēdiskās palīdzības iespējām veciem cilvēkiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Vērtējumu veido patstāvīgo darbu izpilde un pārbaudījumi studiju kursa laikā, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, semināros.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: Prot analizēt, kritiski izvērtēt un strukturēt iegūto informāciju, atbilstoši logopēda darbības saturam. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido patstāvīgo darbu izpilde un pārbaudījumi studiju kursa laikā, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, semināros. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Īsteno pozitīvu savstarpējo mijiedarbību un apliecina pozitīvu attieksmi darbā ar veciem cilvēkiem. 2. Spēj iesaistīties un piedalīties pētnieciskajās aktivitātēs, risināt problēmjautājumus, sniedzot logopēda palīdzību veciem cilvēkiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido patstāvīgo darbu izpilde un pārbaudījumi studiju kursa laikā, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, semināros. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi un pārbaudījumi - 40%
Diskusijas praktiskajās nodarbībās un semināros - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Cilvēka anatomijā un fizioloģijā, neiroloģijā un psihiatrijā, neiropsiholoģijā. Cilvēka anatomija un fizioloģija Neiroloģija un psihiatrija I, II Neiropsiholoģija Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|