LA0115 Psihoterapija un psiholoģiskā veselība

Kods LA0115
Nosaukums Psihoterapija un psiholoģiskā veselība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele, Vija Zēlerte
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par psihoterapijas būtību, psihoterapijas attīstības vēsturi, psihoterapijas veidiem, metodēm, prasībām psihoterapeita personībai, Latvijā plašāk pazīstamajiem psihoterapijas virzieniem – ģimenes psihoterapiju, geštaltterapiju, kognitīvi biheiviorālo psihoterapiju, mākslas terapiju, smilšu terapiju, terapijas efektivitātes kritērijiem. Kurss ietver tematus par psiholoģisko veselību ietekmējošajiem faktoriem un iespējām uzturēt psiholoģisko veselību, supervīzijas iespējām profesionālās izaugsmes veicināšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Psihoterapijas attīstības vēsturiskie aspekti. Psihoterapijas pamatnostādnes metodoloģija, galveno virzienu attīstība Latvijā. Psihoterapijas virzieni. Prasības psihoterapeita personībai. 4 8 2 10
Ģimenes psihoterapija. Tās pamatnostādnes, metodes un lietojuma iespējas. 4 8 2 10
Mākslas terapija, tās pamatnostādnes, metodes un lietojuma iespējas. Smilšu terapija. Tās pamatnostādnes, metodes un lietojuma iespējas. 4 8 2 10
Kognitīvi-biheiviorālā psihoterapija, tās pamatnostādnes, metodes un lietojuma iespējas. 4 6 2 8
Geštaltterapija. Tās pamatnostādne, metodes un pielietojuma iespējas. 4 6 2 8
Jēdziens par psiholoģisko veselību un to ietekmējošajiem faktoriem. Subjektīvā un objektīvā labsajūta. Prasme veidot kvalitatīvas attiecības. Emocionālā inteliģence un stresa kontrole. 4 8 2 10
Metodes un paņēmieni savu personības resursu izvērtēšanai un savu personības resursu paaugstināšanai psiholoģiskās veselības nodrošināšanai. 8 8 4 12
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: radīt studentiem izpratni par psihoterapijas būtību, veidiem un lietojuma iespējām, kā arī par iespējām uzturēt savu psiholoģisko veselību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot priekšstatu par psihoterapijas procesu, par dažādiem psihoterapijas virzieniem. 2. Veidot izpratni par dažādu psihoterapijas virzienu pamatnostādnēm, pamatidejām. 3. Attīstīt izpratni par psihoterapija virziena, metožu izvēli saistībā ar risināmo problēmu specifiku. 4. Veidot izpratni par iespēju uzturēt savu psiholoģisko veselību 5. Veidot izpratni par supervīziju kā iespēju paaugstināt profesionālo kompetenci.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Ir zināšanas par psihoterapijas būtību, par psihoterapijas virzienu pamatidejām, nostādnēm psihoterapijas lietojuma iespējām. 2. Iegūts priekštats par iespējām savas psiholoģiskās veselības stiprināšanai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Prasmes: 1. Prot salīdzināt psihoterapijas virzienu pamatnostādnes. 2. Analizēt psihoterapijas metožu izvēli un ierobežojumus saistībā ar risināmo problēmu specifiku. 3. Prot izvērtēt savus personības resursus, prot izvēlēties metodes psiholoģiskās veselības uzturēšanai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Kompetence: 1. Spēj veidot klientiem pozitīvu attieksmi pret iespēju, nepieciešamības gadījumā, saņemt psihoterapeita palīdzību. 2. Spēj izvērtēt savus personības un profesionālos resursus un, vajadzības gadījumā, nodrošināt sev atbalstu stresa faktoru un izdegšanas iespēju mazināšanai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs - 50%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Pamata zināšanas psiholoģijā, neiroloģijā, psihiatrijā. Psiholoģija skolotājiem Neiroloģija un psihiatrija I Klīniskā psiholoģija
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]