Kods | LA0115 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Psihoterapija un psiholoģiskā veselība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Vija Zēlerte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par psihoterapijas būtību, psihoterapijas attīstības vēsturi, psihoterapijas veidiem, metodēm, prasībām psihoterapeita personībai, Latvijā plašāk pazīstamajiem psihoterapijas virzieniem – ģimenes psihoterapiju, geštaltterapiju, kognitīvi biheiviorālo psihoterapiju, mākslas terapiju, smilšu terapiju, terapijas efektivitātes kritērijiem. Kurss ietver tematus par psiholoģisko veselību ietekmējošajiem faktoriem un iespējām uzturēt psiholoģisko veselību, supervīzijas iespējām profesionālās izaugsmes veicināšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: radīt studentiem izpratni par psihoterapijas būtību, veidiem un lietojuma iespējām, kā arī par iespējām uzturēt savu psiholoģisko veselību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot priekšstatu par psihoterapijas procesu, par dažādiem psihoterapijas virzieniem. 2. Veidot izpratni par dažādu psihoterapijas virzienu pamatnostādnēm, pamatidejām. 3. Attīstīt izpratni par psihoterapija virziena, metožu izvēli saistībā ar risināmo problēmu specifiku. 4. Veidot izpratni par iespēju uzturēt savu psiholoģisko veselību 5. Veidot izpratni par supervīziju kā iespēju paaugstināt profesionālo kompetenci. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Ir zināšanas par psihoterapijas būtību, par psihoterapijas virzienu pamatidejām, nostādnēm psihoterapijas lietojuma iespējām.
2. Iegūts priekštats par iespējām savas psiholoģiskās veselības stiprināšanai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Prasmes: 1. Prot salīdzināt psihoterapijas virzienu pamatnostādnes. 2. Analizēt psihoterapijas metožu izvēli un ierobežojumus saistībā ar risināmo problēmu specifiku. 3. Prot izvērtēt savus personības resursus, prot izvēlēties metodes psiholoģiskās veselības uzturēšanai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Kompetence: 1. Spēj veidot klientiem pozitīvu attieksmi pret iespēju, nepieciešamības gadījumā, saņemt psihoterapeita palīdzību. 2. Spēj izvērtēt savus personības un profesionālos resursus un, vajadzības gadījumā, nodrošināt sev atbalstu stresa faktoru un izdegšanas iespēju mazināšanai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamata zināšanas psiholoģijā, neiroloģijā, psihiatrijā. Psiholoģija skolotājiem Neiroloģija un psihiatrija I Klīniskā psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|