Kods | LA0114 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Neiropsiholoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Zdanoviča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti tiek iepazīstināti ar neiropsiholoģijas pamatjēdzieniem, kā arī galvas smadzeņu uzbūves un funkcionalitātes saistību ar cilvēka uztveri, uzvedību, emocionālajiem un kognitīvajiem procesiem. Kursa ietvaros tiek aplūkota galvas smadzeņu anatomija, fizioloģija un attīstība, kā arī analizēta smadzeņu bojājumu un traucējumu ietekme uz psihiskajiem procesiem. Studentiem tiek sniegtas zināšanas par neiropsiholoģiskās diagnostikas un izpētes metodēm, kā arī dažādām rehabilitācijas pieejām. Kursa laikā studenti apgūst prasmi analizēt un interpretēt neiropsiholoģisko pētījumu rezultātus, attīstot kritisko domāšanu un spēju sasaistīt teorētiskās zināšanas ar praktiskām situācijām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošināt pamatzināšanas neiropsiholoģijā, lai veicinātu izpratni par galvas smadzeņu attīstības un darbības saistību ar cilvēka uztveri, uzvedību, emocionālajiem un kognitīvajiem procesiem, kā arī smadzeņu bojājumu, disfunkcijas vai attīstības traucējumu ietekmi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošos ar galvas smadzeņu anatomiju, fizioloģiju un funkcijām, uzsverot to lomu psihiskajos procesos. 2. Sniegt zināšanas par galvas smadzeņu attīstības ietekmi uz uztveri, kognitīvajām funkcijām un uzvedību. 3. Attīstīt izpratni par smadzeņu bojājumu un traucējumu diagnostikas un izpētes metodēm. 4. Veicināt kritisko domāšanu un spēju analizēt neiropsiholoģisko pētījumu rezultātus. 5. Pilnveidot izpratni par neiropsiholoģiskās rehabilitācijas iespējām un stratēģijām dažādu traucējumu gadījumā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina galvas smadzeņu anatomiju, fizioloģiju un funkcijas saistībā ar cilvēka uztveri, uzvedību un kognitīvajiem procesiem.
2. Izprot neironu darbības pamatprincipus un faktorus, kas ietekmē smadzeņu darbību un attīstību.
3. Ir zināšanas par smadzeņu attīstības, fukcionalitātes un bojājumu ietekmi uz psihiskajiem procesiem un uzvedību.
4. Ir izpratne par neiropsiholoģiskās diagnostikas un rehabilitācijas metodēm dažādu smadzeņu bojājumu un traucējumu gadījumos. - Neirozinātņu pētījumu prezentācija: tiek vērtēta spēja apkopot un analizēt zinātnisko literatūru par neiropsiholoģijas tēmām, kā arī prasme argumentēti izklāstīt iegūtās zināšanas.
Klīnisko gadījumu apskats: vērtē izpratni par smadzeņu bojājumu un traucējumu ietekmi uz uztveri, uzvedību un kognitīvajiem procesiem.
Eksāmens: pārbauda teorētiskās zināšanas par smadzeņu anatomiju, fizioloģiju, attīstību un funkcionalitāti, kā arī neiropsiholoģiskās diagnostikas un rehabilitācijas principiem. Prasmes: 1. Prot izvērtēt smadzeņu darbības un organizācijas principus saistībā ar uzvedību un psihiskajiem procesiem. 2. Prot noteikt un izvērtēt dažādus smadzeņu bojājumu un traucējumu veidus, to ietekmi uz uztveri un uzvedību. 3. Prot veidot un analizēt neiropsiholoģisko pētījumu rezultātu pārskatu. 4. Spēj izmantot zināšanas par galvas smadzeņu uzbūvi, attīstību un funkcionālo organizāciju, lai izskaidrotu dažādus traucējumus. 5. Prot veikt neiropsiholoģisko izpētes un diagnostikas metožu izvērtējumu. 6. Māk izmantot neiropsiholoģijas zināšanas praktisko gadījumu risināšanā un klīnisko pētījumu interpretācijā. - Neirozinātņu pētījumu prezentācija: vērtē prasmi analizēt un interpretēt zinātniskos pētījumus neiropsiholoģijā Klīnisko gadījumu apskats: vērtē prasmi analizēt konkrētus klīniskos gadījumus, sasaistot tos ar teorētiskajām zināšanām par smadzeņu funkcijām un traucējumiem. Eksāmens: pārbauda spēju teorētiski un praktiski pielietot iegūtās zināšanas neiropsiholoģisko izpētes un diagnostikas metodēs. Kompetence: 1. Ir zināšanas par galvas smadzeņu darbības, uzvedības un psihisko procesu savstarpējo saistību. 2. Izmanto neiropsiholoģiskās izpētes metodes diagnostikas un rehabilitācijas procesos, pielāgojot tās individuālajam gadījumam. 3. Spēj kritiski izvērtēt neiropsiholoģiskos pētījumus un pielietot iegūtās zināšanas praktiskajā darbā vai pētniecībā. - Neirozinātņu pētījumu prezentācija: novērtē spēju kritiski analizēt zinātniskos pētījumus un argumentēti diskutēt par tiem. Klīnisko gadījumu apskats: pārbauda spēju pielietot neiropsiholoģiskās zināšanas konkrētu pacientu diagnostikā un rehabilitācijas pieejās. Eksāmens: vērtē vispārējās kompetences, spēju sintezēt un pielietot zināšanas dažādos neiropsiholoģijas aspektos. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Neirozinātņu pētījumu prezentācija
- 30%
Klīnisko gadījumu apskats - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studentiem nepieciešamas priekšzināšanas psiholoģijas, klīniskās psiholoģijas, neiroloģijas, psihiatrijas un ģenētikas pamatos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|