Kods | LA0112 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūzikas terapija logopēdijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mirdza Paipare | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa laikā students gūst ieskatu mūzikas terapijas vēsturē. Teorētiski un praktiski iepazītas mūzikas terapijas iespējas, metodes, kuras pielieto `komandas` darbā sociālajā, veselības aprūpē un speciālajā pedagoģiskajā darbā.. Praktiski iespēja apgūt iemaņas mūzikas terapijā savā profesionālajā darbā skolā, pirmsskolā u.c. sociālās, pedagoģiskās un psiholoģiskās korekcijas darbā.. Sniegt studentiem teorētiskos un praktiskos priekšstatus par mūzikas terapiju, tās nozīmi attīstības, izglītības un rehabilitācijas procesā kopveseluma pieejas aspektā.. Kursa noslēgumā studenti ieguvuši zināšanas par mūzikas terapijas teorētiskajiem un zinātniskajiem virzieniem, didaktiskajiem pamatprincipiem. . Prasmes logopēda profesionālajā darbā pielietot mūzikas terapijas elementus, vokalizēšanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt zināšanas un sapratni par mūzikas terapijas pielietojamību darbā ar bērniem un pieaugušajiem, kuriem ir īpašas vajadzības. Studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt ar mūzikas terapiju kā alternatīvu aprūpes formu; - sniegt pārskatu par mūzikas terapijas teorijām un koncepcijām; - palīdzēt izprast un izvērtēt metožu daudzveidību mūzikas terapijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina mūzikas terapijas teorētiskos un zinātniskos virzienus.
2. Ir izpratne par mūzikas terapijas procesu.
3. Ir zināšanas par iespējamām sadarbības formām ar mūzikas terapeitu. - 1. Pārbaudes darbs:mūzikas atlase emociju atpazīšanai
2. Pārbaudes darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu spēles apguve
3. Pārbaudes darbs: emociju atpazīšana mūzikas klausīšanās procesā
4. Pārbaudes darbs aktīvās mūzikas terapijas metodes
5. Pārbaudes darbs:individuālā sadarbība
6. Pārbaudes darbs:grupu sadarbība
Eksāmens: teorētiskās zināšanas, metodes un tehnikas sadarbībai, receptīvā mūzikas terapija skolā. PRASMES: 1. Students izprot emociju lomu mūzikas uztverē sev un klientam/pacientam. 2. Prot analizēt mūzikas terapijas pielietojuma iespējas. 3. Izmanto zināšanas par mūziku un tās iedarbības faktoriem. 4. Prot pielietot mūzikas ritma instrumentus profesionālajā darbībā. - 1. Pārbaudes darbs:mūzikas atlase emociju atpazīšanai 2. Pārbaudes darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu spēles apguve 3. Pārbaudes darbs: emociju atpazīšana mūzikas klausīšanās procesā 4. Pārbaudes darbs aktīvās mūzikas terapijas metodes 5. Pārbaudes darbs:individuālā sadarbība 6. Pārbaudes darbs:grupu sadarbība Eksāmens: teorētiskās zināšanas, metodes un tehnikas sadarbībai, receptīvā mūzikas terapija skolā. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par mūzikas terapeita un logopēda sadarbības iespējām multiprofesionālā komandā. 2. Izmanto mūzikas terapijas metodes profesionālajā darbībā. - 1. Pārbaudes darbs:mūzikas atlase emociju atpazīšanai 2. Pārbaudes darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu spēles apguve 3. Pārbaudes darbs: emociju atpazīšana mūzikas klausīšanās procesā 4. Pārbaudes darbs aktīvās mūzikas terapijas metodes 5. Pārbaudes darbs:individuālā sadarbība 6. Pārbaudes darbs:grupu sadarbība Eksāmens: teorētiskās zināšanas, metodes un tehnikas sadarbībai, receptīvā mūzikas terapija skolā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Pārbaudes darbs:mūzikas atlase emociju atpazīšanai
- 10%
2. Pārbaudes darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu spēles apguve - 10% 3. Pārbaudes darbs: emociju atpazīšana mūzikas klausīšanās procesā - 10% 4. Pārbaudes darbs aktīvās mūzikas terapijas metodes - 10% 5. Pārbaudes darbs: refleksija par grupu darba iespējām - 10% 6. Pārbaudes darbs: refleksija par individuālo darbu - 10% Eksāmens: prezentācija par mūzikas terapeita un logopēda sadarbību - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|