LA0112 Mūzikas terapija logopēdijā

Kods LA0112
Nosaukums Mūzikas terapija logopēdijā
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Mirdza Paipare
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa laikā students gūst ieskatu mūzikas terapijas vēsturē. Teorētiski un praktiski iepazītas mūzikas terapijas iespējas, metodes, kuras pielieto `komandas` darbā sociālajā, veselības aprūpē un speciālajā pedagoģiskajā darbā..
Praktiski iespēja apgūt iemaņas mūzikas terapijā savā profesionālajā darbā skolā, pirmsskolā u.c. sociālās, pedagoģiskās un psiholoģiskās korekcijas darbā..
Sniegt studentiem teorētiskos un praktiskos priekšstatus par mūzikas terapiju, tās nozīmi attīstības, izglītības un rehabilitācijas procesā kopveseluma pieejas aspektā..
Kursa noslēgumā studenti ieguvuši zināšanas par mūzikas terapijas teorētiskajiem un zinātniskajiem virzieniem, didaktiskajiem pamatprincipiem. .
Prasmes logopēda profesionālajā darbā pielietot mūzikas terapijas elementus, vokalizēšanu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Mūzikas terapija Latvijā 1. lekcija:Ievadlekcija, Vēsturiskais pārskats Praktiskais darbs: Mūzikas vēsturiskais pārskats 4 6 2 8
2. temats Iepazīšanās aplī 2. lekcija: Mūzikas ietekmes faktori Praktiskais darbs: Mūzikas atlase, klausīšanās 4 6 2 8
3. lekcija: Mūzikas terapija pirmsskolā, vispārizglītojošajā skolā Praktiskais darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu iepazīšana 4 6 2 8
4. temats.Mūzikas terapija speciālajā skolā 4. lekcija: Sadarbības iespējas darbā iekļaujošajā izglītībā Praktiskais darbs: metodes un tehnikas profesionālajā darbībā 4 6 2 8
5. temats.Mūzikas terapija sociālajā aprūpē 5. lekcija: Darbs ar senioriem Praktiskais darbs: mūzikas terapijas metodes un tehnikas sadarbībai 4 6 2 8
6. temats. Receptīvā mūzikas terapija un emocijas 6. lekcija: Emociju regulācija mūzikas terapeita un logopēda praksē Praktiskais darbs: mūzikas terapijas metodes un tehnikas sadarbībai 4 6 2 8
7. temats. Individuāla un grupas mūzikas terapija 7. lekcija. Mūzikas terapijas process Praktiskais darbs. Mūzikas terapeita darbs grupā 4 8 2 10
8. temats. Dažādui mūzikas terapijas virzieni 8. lekcija. Teorētiski un praktiski mūzikas terapijas pielietojumi Praktiskais darbs: Dziesmas sacerēšana grupā 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: sniegt zināšanas un sapratni par mūzikas terapijas pielietojamību darbā ar bērniem un pieaugušajiem, kuriem ir īpašas vajadzības. Studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt ar mūzikas terapiju kā alternatīvu aprūpes formu; - sniegt pārskatu par mūzikas terapijas teorijām un koncepcijām; - palīdzēt izprast un izvērtēt metožu daudzveidību mūzikas terapijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina mūzikas terapijas teorētiskos un zinātniskos virzienus. 2. Ir izpratne par mūzikas terapijas procesu. 3. Ir zināšanas par iespējamām sadarbības formām ar mūzikas terapeitu. - 1. Pārbaudes darbs:mūzikas atlase emociju atpazīšanai 2. Pārbaudes darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu spēles apguve 3. Pārbaudes darbs: emociju atpazīšana mūzikas klausīšanās procesā 4. Pārbaudes darbs aktīvās mūzikas terapijas metodes 5. Pārbaudes darbs:individuālā sadarbība 6. Pārbaudes darbs:grupu sadarbība Eksāmens: teorētiskās zināšanas, metodes un tehnikas sadarbībai, receptīvā mūzikas terapija skolā.
PRASMES: 1. Students izprot emociju lomu mūzikas uztverē sev un klientam/pacientam. 2. Prot analizēt mūzikas terapijas pielietojuma iespējas. 3. Izmanto zināšanas par mūziku un tās iedarbības faktoriem. 4. Prot pielietot mūzikas ritma instrumentus profesionālajā darbībā. - 1. Pārbaudes darbs:mūzikas atlase emociju atpazīšanai 2. Pārbaudes darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu spēles apguve 3. Pārbaudes darbs: emociju atpazīšana mūzikas klausīšanās procesā 4. Pārbaudes darbs aktīvās mūzikas terapijas metodes 5. Pārbaudes darbs:individuālā sadarbība 6. Pārbaudes darbs:grupu sadarbība Eksāmens: teorētiskās zināšanas, metodes un tehnikas sadarbībai, receptīvā mūzikas terapija skolā.
KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par mūzikas terapeita un logopēda sadarbības iespējām multiprofesionālā komandā. 2. Izmanto mūzikas terapijas metodes profesionālajā darbībā. - 1. Pārbaudes darbs:mūzikas atlase emociju atpazīšanai 2. Pārbaudes darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu spēles apguve 3. Pārbaudes darbs: emociju atpazīšana mūzikas klausīšanās procesā 4. Pārbaudes darbs aktīvās mūzikas terapijas metodes 5. Pārbaudes darbs:individuālā sadarbība 6. Pārbaudes darbs:grupu sadarbība Eksāmens: teorētiskās zināšanas, metodes un tehnikas sadarbībai, receptīvā mūzikas terapija skolā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Pārbaudes darbs:mūzikas atlase emociju atpazīšanai - 10%
2. Pārbaudes darbs: specifisko mūzikas terapijas instrumentu spēles apguve - 10%
3. Pārbaudes darbs: emociju atpazīšana mūzikas klausīšanās procesā - 10%
4. Pārbaudes darbs aktīvās mūzikas terapijas metodes - 10%
5. Pārbaudes darbs: refleksija par grupu darba iespējām - 10%
6. Pārbaudes darbs: refleksija par individuālo darbu - 10%
Eksāmens: prezentācija par mūzikas terapeita un logopēda sadarbību - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 14.0 18.0 0.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]