Kods | LA0109 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Augmentatīvās un alternatīvās komunikācijas metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Andžela Šteinberga | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas metodēm, lai izmantotu tās logopēda darbā ar bērniem un pieaugušajiem ar smagiem komunikācijas, valodas un runas traucējumiem (personām ar bērnu cerebrālo trieku, autismu, mutismu, intelektuāliem traucējumiem, CNS bojājumiem, dažādiem sindromiem u. c.).. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt zināšanas par augmentatīvās un alternatīvās komunikācijas metodēm, veidot izpratni par alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas metožu izmantošanas iespējām logopēda darbā ar nerunājošām personām. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt teoriju par augmentatīvās un alternatīvās komunikācijas metodēm. 2. Attīstīt prasmes izvērtēt personas valodas sapratnes līmeni un izvēlēties atbilstošu komunikācijas metodi. 3. Attīstīt prasmes lietot augmentatīvās un alternatīvās komunikācijas metodes logopēda darbā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Ir zināšanas par augmentatīvās un alternatīvās komunikācijas metodēm, to lietojumu un nozīmi saskarsmē ar personām, kurām ir komunikācijas, valodas un runas traucējumi. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās.
Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde.
Sekmīgi nokārtots eksāmens kursa noslēgumā. Prasmes: Prot izvērtēt valodas sapratnes līmeni un izvēlēties atbilstošu komunikācijas metodi individuālos gadījumos. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde. Sekmīgi nokārtots eksāmens kursa noslēgumā. Kompetence: 1. Izmanto augmentatīvās un alternatīvās komunikācijas metodes logopēdiskās korekcijas kontekstā. 2. Spēj sniegt atbalstu ģimenei un personālam, kas ir saskarsmē ar nerunājošu bērnu vai pieaugušo. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde. Sekmīgi nokārtots eksāmens kursa noslēgumā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Patstāvīgā darba uzdevums - 40% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iekļaujošā un speciālā izglītība Klīniskā psiholoģija Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture Neiroloģija un psihiatrija I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|