LA0107 Minhenes funkcionālās attīstības diagnostika logopēdijā

Kods LA0107
Nosaukums Minhenes funkcionālās attīstības diagnostika logopēdijā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz ieskatu par Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas teorētiskajām pamatkategorijām, zināšanas par standartizētajiem testa materiāliem un prasmes to praktiskajā lietojumā, iegūto datu atzīmēšanā formulāros un attīstības profila izveidē, iegūto rezultātu apkopošanā, datu interpretācijā un ieteikumu izstrādē runas un valodas traucējumu korekcijas vai preventīvā darba kontekstā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas metodes teorētiskie aspekti. 1. lekcija: Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas autori un tapšanas vēsture. 2. lekcija: MFAD uzbūve: pirmais dzīves gads, otrais un trešais dzīves gads. MFAD testēšanas nosacījumi un vispārīga instrukcija. Praktiskais darbs: Diskusijas par Latvijā izmantotajām diagnostikas metodēm. 4 2 2 4
2. temats. MFAD, pirmais dzīves gads 3. lekcija: Standartizētais testa materiāls. 4., 5. lekcija: Attīstības skalas. 6. lekcija: Izpētes rezultātu atzīmēšana attīstības formulāros, attīstības stāvokļa (vecuma) noteikšana, attīstības vecuma noteikšanas likumi, attīstības vecuma noteikšanas likumu lietojums īpašos gadījumos, attīstības profils. Praktiskais darbs: Vingrinājumi attīstības vecuma noteikšanā un profila izveidē. 8 24 4 28
3. temats. MFAD, otrais un trešais dzīves gads. 7. lekcija: Standartizētais testa materiāls. 8., 9. lekcija: Attīstības skalas. 10. lekcija: Izpētes rezultātu atzīmēšana attīstības formulāros, attīstības stāvokļa (vecuma) noteikšana, attīstības vecuma noteikšanas likumi, attīstības vecuma noteikšanas likumu lietojums īpašos gadījumos, attīstības profils, kritisko robežu noteikšana. Praktiskais darbs: Vingrinājumi attīstības vecuma noteikšanā un profila izveidē. 8 24 4 28
4. temats. Testa rezultātu atspoguļojums speciālista dokumentācijā, to analīze un interpretācija 11., 12. lekcija: Ieteikumu sagatavošana dažādu funkcionālo traucējumu korekcijai, interpretējot iegūtos diagnostikas rezultātus. 13., 14. lekcija: Korekcijas vai preventīvā (audzināšanas/izglītības) darba efektivitātes analīze, balstoties uz atkārtotās MFAD protokolu un dažādu jomu funkcionālās attīstības profilu. 15., 16. lekcija: Studiju kursa noslēguma seminārs. Praktiskais darbs: Patstāvīgo darbu prezentācija, analīze un diskusija. 12 2 6 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: sniegt teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Minhenes funkcionālās attīstības diagnostiku (MFAD), tās nozīmi attīstības traucējumu agrīnajā diagnostikā, traucējumu korekcijā, profilaksē un lietojumu logopēda profesionālajā darbībā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīties ar MFAD teorētiskajiem aspektiem. 2. Apgūt praktiskās iemaņas standartizēto testa materiālu lietošanā, attīstības izpētes formulāru aizpildīšanā un attīstības profilu izveidē, iegūto rezultātu analīzē un interpretācijā, ieteikumu izstrādē runas un valodas traucējumu korekcijas vai preventīvā darba kontekstā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Ir izpratne par Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas teoriju. 2. Pārzina Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas metodiku. 3. Ir zināšanas par MFAD lietojumu attīstības risku agrīnā noteikšanā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: MFAD (pirmais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: MFAD (otrais, trešais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
PRASMES: 1. Prot aizpildīt attīstības izpētes veidlapas. 2. Nosaka attīstības vecumu. 3. Prot veidot un analizēt attīstības profilus. 4. Izmanto zināšanas par bērna attīstības fizioloģiju un MFAD, identificējot attīstības traucējumu risku pazīmes. 5. Prot veikt agrīnā vecumposma bērnu (0-3) funkcionālās attīstības izpēti, analizēt un interpretēt iegūtos datus, izstrādāt rekomendācijas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 baļļu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: MFAD (pirmais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: MFAD (otrais, trešais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par MFAD lietojumu logopēdijā. 2. Izmanto MFAD izpētes rezultātus, lai izstrādātu kopsavilkumu un ieteikumus runas un valodas traucējumu korekcijai un profilaksei. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: MFAD (pirmais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: MFAD (otrais, trešais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgie darbi - 25%
Seminārs (prezentācija) - 25%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Zināšanas bērna attīstības fizioloģijā, runas un valodas traucējumu etioloģijā un prevencijā. Agrīnās attīstības logopēdija un orofaringeālās funkcijas traucējumi. Runas un valodas novērtēšanas metodes. Bērna valoda: sistēma, struktūra, norma. Neiroloģija un psihiatrija I.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]