Kods | LA0107 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Minhenes funkcionālās attīstības diagnostika logopēdijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz ieskatu par Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas teorētiskajām pamatkategorijām, zināšanas par standartizētajiem testa materiāliem un prasmes to praktiskajā lietojumā, iegūto datu atzīmēšanā formulāros un attīstības profila izveidē, iegūto rezultātu apkopošanā, datu interpretācijā un ieteikumu izstrādē runas un valodas traucējumu korekcijas vai preventīvā darba kontekstā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Minhenes funkcionālās attīstības diagnostiku (MFAD), tās nozīmi attīstības traucējumu agrīnajā diagnostikā, traucējumu korekcijā, profilaksē un lietojumu logopēda profesionālajā darbībā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīties ar MFAD teorētiskajiem aspektiem. 2. Apgūt praktiskās iemaņas standartizēto testa materiālu lietošanā, attīstības izpētes formulāru aizpildīšanā un attīstības profilu izveidē, iegūto rezultātu analīzē un interpretācijā, ieteikumu izstrādē runas un valodas traucējumu korekcijas vai preventīvā darba kontekstā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Ir izpratne par Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas teoriju.
2. Pārzina Minhenes funkcionālās attīstības diagnostikas metodiku.
3. Ir zināšanas par MFAD lietojumu attīstības risku agrīnā noteikšanā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Pārbaudes darbs: MFAD (pirmais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: MFAD (otrais, trešais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot aizpildīt attīstības izpētes veidlapas. 2. Nosaka attīstības vecumu. 3. Prot veidot un analizēt attīstības profilus. 4. Izmanto zināšanas par bērna attīstības fizioloģiju un MFAD, identificējot attīstības traucējumu risku pazīmes. 5. Prot veikt agrīnā vecumposma bērnu (0-3) funkcionālās attīstības izpēti, analizēt un interpretēt iegūtos datus, izstrādāt rekomendācijas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 baļļu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: MFAD (pirmais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: MFAD (otrais, trešais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par MFAD lietojumu logopēdijā. 2. Izmanto MFAD izpētes rezultātus, lai izstrādātu kopsavilkumu un ieteikumus runas un valodas traucējumu korekcijai un profilaksei. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: MFAD (pirmais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: MFAD (otrais, trešais dzīves gads) izmantošana praksē (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 25%
Seminārs (prezentācija) - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas bērna attīstības fizioloģijā, runas un valodas traucējumu etioloģijā un prevencijā. Agrīnās attīstības logopēdija un orofaringeālās funkcijas traucējumi. Runas un valodas novērtēšanas metodes. Bērna valoda: sistēma, struktūra, norma. Neiroloģija un psihiatrija I. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|