LA0104 Latviešu valodas mācību joma sākumskolā

Kods LA0104
Nosaukums Latviešu valodas mācību joma sākumskolā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Diāna Laiveniece
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss attīsta izpratni par latviešu lingvodidaktikas teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem, rosinot izpētīt dzimtās valodas mācību saturu reglamentējošos dokumentus, veidojot pamatizpratni par ābeces mācības, lasīšanas, rakstīšanas un valodas mācības saturu un procesu. Studentiem ir iespēja vingrināt prasmi izvēlēties atbilstošas mācību organizācijas formas, metodes un mācību līdzekļus, kā arī patstāvīgi studēt didaktiskoun mācību literatūru, diskutējot par to grupā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Tekstpratības jēdziens 6 8 8 8
Kompetence un valoddarbības veidi jeb valodas prasmes 4 6 0 0
Darbs ar tekstu 8 12 0 0
Mācību metodes 1.–4. klasē 2 4 0 0
Ābeces mācība 2 4 0 0
Lasīšanas mācība (seminārs) 2 4 0 0
Rakstīšanas mācība 2 4 0 0
Mutvārdu runas attīstīšana (seminārs) 2 4 0 0
Vārdu krājums, tā paplašināšanas iespējas 4 6 0 0
Kopā: 32 52 8 8
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: apkopot un rosināt interpretēt zināšanas par latviešu valodas didaktikas un metodikas teorētiskajiem aspektiem, lai lietotu tos logopēdiskajā praksē. Kursa uzdevumi: 1) mācīt izvēlēties atbilstošas mācību organizācijas formas, metodes un mācību līdzekļus runas un valodas attīstībai, 2) rosināt saskatīt raksturīgākās problēmas un to risināšanas iespējas valoddarbības veidu apguves procesā, 3) mācīt, kā zmantot studiju kursā iegūtās zināšanas runas un rakstu valodas traucējumu korekcijas un preventīvo pasākumu īstenošanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1. Pārzina mācību saturu un sasniedzamos rezultātus runas un valodas attīstībā pirmsskolā un latviešu valodas mācību priekšmetā līdz 3. klasei 2. Prot izvēlēties atbilstošas mācību organizācijas formas, metodes un mācību līdzekļus runas un valodas attīstībai 3. Saskata raksturīgākās problēmas un to risināšanas iespējas valoddarbības veidu apguves procesā 4. Izmanto studiju kursā iegūtās zināšanas runas un rakstu valodas traucējumu korekcijas un preventīvo pasākumu īstenošanā - Metodes: 1. Ziņojuma sagatavošana seminārnodarbībai par lasīšanu. 2. Ziņojuma sagatavošana seminārnodarbībai par mutvārdu runa. 3. Viena latviešu valodas mācību līdzekļa satura un didaktikas analīze no logopēdijas prakses aspekta. 4. Logopēdijas nodarbības plāna izstrāde, izmantojot latviešu valodas mācību līdzekļu materiālu. 5. Eksāmens. Kritēriji: studiju kursa kopējam novērtējumam izmantota kriteriālā vērtēšana, ņemot vērā 1) iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, 2) iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Ziņojuma sagatavošana seminārnodarbībai par lasīšanu. - 10%
2. Ziņojuma sagatavošana seminārnodarbībai par mutvārdu runa. - 10%
3. Viena latviešu valodas mācību līdzekļa satura un didaktikas analīze no logopēdijas prakses aspekta. - 15%
4. Logopēdijas nodarbības plāna izstrāde, izmantojot latviešu valodas mācību līdzekļu materiālu. - 15%
5. Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Vidusskolas latviešu valodas kurss Didaktikas kurss
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]