Kods | LA0103 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērnu valoda: sistēma, struktūra, norma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Markus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti iepazīstas ar nozīmīgām publikācijām par bērna valodu, apgūst pētīšanas un diagnostikas metodes, komunikācijas prasmi ar bērniem un viņu vecākiem. Balstoties uz apgūtajām zināšanām, pieraksta, analizē un klasificē bērnu valodas piemērus, salīdzina tos ar normatīviem, analizē bērnu pasaules uztveri, veicot asociatīvo eksperimentu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: gatavot kompetentus skolotājus logopēdus bērna valodas attīstības un pētīšanas jautājumos. Studiju kursa uzdevumi : 1) apgūt zināšanas par bērnu valodas sistēmu, struktūru un normu; 2) apgūt bērna valodas pētīšanas metodiku; 3) apgūt komunikācijas prasmi sarunām ar bērnu un viņa vecākiem; 4) veicināt cieņpilnu attieksmi pret valodu, bērnu kā audzināšanas procesa partneri un pret skolotāja logopēda darbu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1) pārzina bērnu valodas sistēmu, struktūru un normu;
2) izpratne par pētniecību bērnu valodas attīstības jautājumos. - Eksāmens: teorijas apguve, datu iegūšanas un bērnu runas analīzes prasme, runas īpatnību analīze un klasifikācija. Prasmes: spēj izmantot bērnu valodas pētīšanas metodes logopēda profesionālajā darbībā, komunicēt ar bērnu un bērna vecākiem. - Eksāmens: teorijas apguve, datu iegūšanas un bērnu runas analīzes prasme, runas īpatnību analīze un klasifikācija. Lingvistiskā kompetence: spēj analizēt un klasificēt bērna runas piemērus,balstoties uz apgūtajām valodniecības zināšanām un prasmi. - Eksāmens: teorijas apguve, datu iegūšanas un bērnu runas analīzes prasme, runas īpatnību analīze un klasifikācija. Pedagoģiskā kompetence: spēj humāni sekmēt bērna valodas attīstību, balstoties uz zināšanām par vecumposmiem, pasaules uztveri un komunikācijas. - Eksāmens: teorijas apguve, datu iegūšanas un bērnu runas analīzes prasme, runas īpatnību analīze un klasifikācija. Logopēda profesionālā kompetence: spēj noteikt valodas attīstības normu un traucējumus. - Eksāmens: teorijas apguve, datu iegūšanas un bērnu runas analīzes prasme, runas īpatnību analīze un klasifikācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Artikulārā un akustiskā fonētika (A) Valodas struktūra un semantika (A) Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika I (A) Runas un valodas novērtēšanas metodes (B) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|