Kods | LA0102 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība logopēdijā IV (studiju darbs - kompleksi funkciju traucējumi) | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tiek apgūtas teorētiskās zināšanas un iegūtas prasmes statistikas metožu izmantošanā pētniecībā. Studiju darbi apkopo un padziļina studentu profesionālās zināšanas logopēdijā, veicina un attīsta pētnieciskā darba prasmes, veido prasmi publiski uzstāties.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: turpināt apgūt pētnieciskā darba prasmes, apkopojot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas logopēdijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt pētnieciskās darbības pamatprasmes logopēdijā. 2. Apgūt zinātnisko darbu izstrādes procesa un metodoloģijas specifiku logopēdijā. 3. Apgūt datu apkopošanas, statistisko metožu lietošanu pētījuma analīzē, veikt aprēķinus. 4. Apkopot un analizēt prakses laikā savākto datu materiālu un novērojumus. 5. Apgūt prasmi prezentēt un izplatīt pētījumu rezultātus. 6. Padziļināt studenta profesionālās zināšanas logopēdijā. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina pētniecības metodes.
2. Ir izpratne par pētniecisko datu ieguvi un analīzi.
3. Ir zināšanas par pētniecības procesa plānošanu un īstenošanu.
4. Ir izpratne par zinātnisko pētījumu ētikas normām un principiem, Latvijas logopēdu profesionālās darbības un ētikas kodeksu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju darba izstrādes vērtējums.
Ieskaite: studiju darba aizstāvēšana (prezentācija). PRASMES: 1. Prot definēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 2. Prot veikt teorētisko avotu analīzi, izvēlēties un pamatot pētījuma metodes, īstenot empīrisko pētījumu, interpretēt pētījuma datus, izstrādāt pētnieciskā darba aprakstu. 3. Prot apkopot datus un izmantot programmas, lai veiktu statistiskos aprēķinus. 4. Ievēro zinātnisko pētījumu ētikas normas un principus, Latvijas logopēdu profesionālās darbības un ētikas kodeksu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Studiju darba izstrādes vērtējums. Ieskaite: studiju darba aizstāvēšana (prezentācija). KOMPETENCE: 1. Spēj analizēt aktuālas logopēdijas problēmas un formulēt pētniecības jautājumu, pamatot izvēlētās pētniecības metodes, izmantot datu apstrādes un statistiskās datu apstrādes metodes pētniecībā un profesionālajā darbībā. 2. Spēj veikt pētījumus runas, valodas un komunikācijas traucējumu korekcijas dažādos kontekstos, ievērot zinātnisko pētījumu ētikas normas un principus, spēj publiski uzstāties un aizstāvēt tos. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Studiju darba izstrādes vērtējums. Ieskaite: studiju darba aizstāvēšana (prezentācija). |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju darba izstrāde - 60%
Ieskaite: studiju darba aizstāvēšana - 40% |
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas kompleksu funkciju traucējumu jomā, prasmes IT lietojumā un pētniecības īstenošanas teorētiskajos un praktiskajos aspektos. Pētniecība izglītībā Pētniecība logopēdijā I, II, III Informācijas tehnoloģijas logopēdijā Studiju kursi tematiskās jomas Kompleksi funkciju traucējumi ietvarā atbilstoši studenta izvēlētajai pētniecības tēmai | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|