Kods | LA0099 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Klīniskā psiholoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ērika Gintere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai studenti gūtu priekšstatu par klīniskās psiholoģijas koncepciju, saistībā ar medicīnisko un psihoterapeitisko procesu, psihopatoloģijas veidošanos, tās klasifikāciju, diagnostiku metodiku. Psihes bioloģijas pamatnostādnes saistība ar logopēdiju. Personības organizācijas struktūru, tās veidi, to diagnostika, pacienta līdzdalību noteicošie faktorus, slimības iekšējo ainu. Izpratne par konfliktu būtību, saistībā ar psihopatoloģijas veidošanos. Priekšstats par individuālo, pāru, ģimenes, grupu psihoterapiju un tās lietojumu klīniskajā psiholoģijā. Kognitīvo un emocionālo traucējumu komplekss. Psihiski un somatiski traucējumi, to saistība un izpausmes dažādās personības nobrieduma pakāpēs un dažādās vecuma grupās. Somatogēnas psihiskas reakcijas. Kontakta veidošana starp psihologu un pacientu (klientu). Suicīda fenomens. Vardarbības psiholoģija. Stress un izdegšanas sindroms. Psihiskā trauma, traumas neirobioloģija un traumas pārstrāde. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sniegt pārskatu par klīniskās psiholoģijas galvenajiem darbības virzieniem un veidot izpratni par psihopatoloģiju. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar klīniskās psiholoģijas galvenajām atziņām un pētījumu jomām. 2. Rosināt strukturēt teorētiskās zināšanas un saistīt tās ar praksi logopēdijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina klīniskās psiholoģijas galvenajās atziņas un pētījumu jomu.
2. Ir izpratne par psihopatoloģiju.
3. Ir zināšanas par to, kā strukturēt teorētiskās zināšanas un saistīt tās ar praksi logopēdijā. - 1. Pārbaudes darbs: klīniskajiem atslēgas vārdiem logopēdijas kontekstā.
Pārbaudes darbs: par organiskajiem traucējumiem. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Prasmes: 1. Prot identificēt atslēgas vārdus apgūstamās tēmas ietvarā logopēdijas kontekstā. 2. Nosaka teorijas un prakses vienotību. 3. Prot veidot un analizēt klīniskās situācijas. 4. Izmanto zināšanas par metodēm un to lietojumu klīniskajā psiholoģijā. 5. Prot veikt un analizēt dotās slimības vēstures, gadījumu piemērus. 6. Māk izmantot logopēdijas praksē iegūtās zināšanas. - 2. Pārbaudes darbs: par bērnu psihoneirofizioloģiskajām īpatnībām. Pārbaudes darbs: par personības traucējumiem. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Kompetence: 1. Ir zināšanas par psihopataloģisko simptomātiku. 2. Izmanto iegūtās zināšanas logopēda praktiskajā darbā. - 3. Pārbaudes darbs: par izdegšanas simptomātiku. Pārbaudes darbs: par psihiskām traumām un traumu pārstrādi. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Pārbaudes darbs - 20%
2. Pārbaudes darbs - 20% 3. Pārbaudes darbs - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas psiholoģijas, anatomijas un neiroloģijas pamatos. Psiholoģija skolotājiem, Neiroloģija un psihiatrija I, Cilvēka anatomija un fizioloģija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|