LA0099 Klīniskā psiholoģija

Kods LA0099
Nosaukums Klīniskā psiholoģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ērika Gintere
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai studenti gūtu priekšstatu par klīniskās psiholoģijas koncepciju, saistībā ar medicīnisko un psihoterapeitisko procesu, psihopatoloģijas veidošanos, tās klasifikāciju, diagnostiku metodiku. Psihes bioloģijas pamatnostādnes saistība ar logopēdiju. Personības organizācijas struktūru, tās veidi, to diagnostika, pacienta līdzdalību noteicošie faktorus, slimības iekšējo ainu. Izpratne par konfliktu būtību, saistībā ar psihopatoloģijas veidošanos. Priekšstats par individuālo, pāru, ģimenes, grupu psihoterapiju un tās lietojumu klīniskajā psiholoģijā. Kognitīvo un emocionālo traucējumu komplekss. Psihiski un somatiski traucējumi, to saistība un izpausmes dažādās personības nobrieduma pakāpēs un dažādās vecuma grupās. Somatogēnas psihiskas reakcijas. Kontakta veidošana starp psihologu un pacientu (klientu). Suicīda fenomens. Vardarbības psiholoģija. Stress un izdegšanas sindroms. Psihiskā trauma, traumas neirobioloģija un traumas pārstrāde. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Klīniskās psiholoģijas koncepcija, patopsiholoģija un psihiatrija, psihiskā norma un pataloģija, psihisko traucējumu klasifikācija 1., 2. lekcija: Patopsiholoģijas uzdevumi, patopsiholoģiskā izpēte. Nervu sistēmas uzbūve un funkcionālā organizācija. Praktiskais darbs: Studenti strādā ar zinātniskajiem avotiem un sagatavo prezentāciju par psihes bioloģiskajiem pamatiem 4 8 2 10
2. temats. Perifērā nervu sistēma. Centrālā nervu sistēma. Neiropsiholoģija 3., 4. lekcija: Kognitīvie procesi, struktūra, izpausmes. Praktiskais darbs: Studenti strādā ar zinātniskajiem avotiem un sagatavo prezentāciju par psihes bioloģiskajiem pamatiem pēc dotās shēmas. 4 6 2 8
3. temats. Psihosomatika 5., 6.. lekcija: Psihisko procesu un stāvokļu patopsiholoģiskais raksturojums: kognitīvo funkcijutraucējumi: sajūtas, uztvere. atmiņa, domāšana, motivācijas, gribas un impulsu traucējumi, apziņastraucējumi. Praktiskais darbs: Darbs ar avotiem – atlasīt un analizēt zinātnisko pētījumu atziņas, formulēt un pamatot savu viedokli. 4 6 2 8
4. temats. Personības traucējumi 7., 8. lekcija: Epilepsija. Šizofrēnija. Praktiskais darbs: pēc dotajiem piemēriem, atpazīt personības traucējumu simptomātiku. 4 6 2 8
5. temats. Bērnu un pusaudžu uzvedības un attīstības traucējumi 9., 10. lekcija: Attīstības traucējumu iedalījums. Traucējumi: psihoaktīvo vielu izraisītie traucējumi. Praktiskais darbs: Izstrādāt prezentāciju, balstot uz zinātniskajiem pētījumiem, izmantojot zinātniskos avotus par bērnu un pusaudžu uzvedības traucējumiem, pēc dotajiem kritērijiem. 4 6 2 8
6. temats. Patopsiholoģija. Psihiskā trauma 11., 12. lekcija: Psiholoģiskās darbības novirzes ar psiholoģiskajām metodēm. Afektīvie(garastāvokļa) traucējumi. Stress, izdegšanas sindroms. Suicīda fenomens. Vardarbības psiholoģija. Nāves fenomens. Psihiskā trauma, traumas pārstrāde. Praktiskais darbs: Analizēt dotās situācijas, argumentēt viedokli, pamatojot uz zinātniskajām teorijām. 4 8 2 10
7. temats. Organiskie traucējumi 13., 14. lekcija. Psihogēnie traucējumi: neirotiskie traucējumi, trauksme, ar stresu saistītie traucējumi,somatoformie traucējumi, disasociatīvie traucējumi. Praktiskais darbs. Analizēt doto videomateiālu, darbs grupās. 4 4 2 6
8. temats. Patopsiholoģiskā izpēte 15., 16. lekcija. Klīniskā uzdevuma noformulēšana. Slimības vēstures analīze. Dzīves vēstures analīze. Eksperiments. Novērošana. Izpētes laikā iegūto datu saskaņošana ar dzīves vēstures datiem. Slēdziena interpretēšana. Praktiskais darbs.: Slimības vēstures analīze.(pēc dotajiem paraugiem). 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Sniegt pārskatu par klīniskās psiholoģijas galvenajiem darbības virzieniem un veidot izpratni par psihopatoloģiju. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar klīniskās psiholoģijas galvenajām atziņām un pētījumu jomām. 2. Rosināt strukturēt teorētiskās zināšanas un saistīt tās ar praksi logopēdijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina klīniskās psiholoģijas galvenajās atziņas un pētījumu jomu. 2. Ir izpratne par psihopatoloģiju. 3. Ir zināšanas par to, kā strukturēt teorētiskās zināšanas un saistīt tās ar praksi logopēdijā. - 1. Pārbaudes darbs: klīniskajiem atslēgas vārdiem logopēdijas kontekstā. Pārbaudes darbs: par organiskajiem traucējumiem. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Prasmes: 1. Prot identificēt atslēgas vārdus apgūstamās tēmas ietvarā logopēdijas kontekstā. 2. Nosaka teorijas un prakses vienotību. 3. Prot veidot un analizēt klīniskās situācijas. 4. Izmanto zināšanas par metodēm un to lietojumu klīniskajā psiholoģijā. 5. Prot veikt un analizēt dotās slimības vēstures, gadījumu piemērus. 6. Māk izmantot logopēdijas praksē iegūtās zināšanas. - 2. Pārbaudes darbs: par bērnu psihoneirofizioloģiskajām īpatnībām. Pārbaudes darbs: par personības traucējumiem. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Kompetence: 1. Ir zināšanas par psihopataloģisko simptomātiku. 2. Izmanto iegūtās zināšanas logopēda praktiskajā darbā. - 3. Pārbaudes darbs: par izdegšanas simptomātiku. Pārbaudes darbs: par psihiskām traumām un traumu pārstrādi. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Pārbaudes darbs - 20%
2. Pārbaudes darbs - 20%
3. Pārbaudes darbs - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas psiholoģijas, anatomijas un neiroloģijas pamatos. Psiholoģija skolotājiem, Neiroloģija un psihiatrija I, Cilvēka anatomija un fizioloģija.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]