Kods | LA0098 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izglītības vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Šnēbaha, Alīda Samuseviča, Pāvels Jurs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros tiek izzināta vadīšanas process, stratēģisko vadīšana un pārmaiņu vadība izglītības iestādēs, iegūstot zināšanas un apgūstot prasmes, kuras nepieciešamas skolotājam izglītības iestādes pašvērtējuma izstrādes un akreditācijas procesā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi: Izprast valsts un pašvaldības izglītības politiku, vadības stratēģijas un līderības jēdzienu izglītības iestādēs, pierādījumos balstītas vadības prasmes, iegūt zināšanas un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas skolotājam izglītības iestādes pašvērtējuma izstrādes un akreditācijas procesā, iegūt zināšanas par ES finanšu instrumentiem un uzņēmējdarbības iespējām izglītībā. Kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par vadītāja un līdera nozīmību skolas kultūras veidošanā un tās ietekmi uz izglītības iestādes sniegumiem; 2. Gūt izpratni par izglītības iestādes kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, pašvērtējuma izstrādes un akreditācijas procesu; 3. Gūt izpratni par izglītības projektu sagatavošanu un inovatīvu risinājumu ieviešanu izglītības procesā; 4. Gūt iemaņas starptautisku izglītības pētījumu analīzē un interpretācijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot izglītības sistēmu Latvijā un izglītības iestādes vadības procesa funkcijas un principus.
2. Izprot skolotāja lomu izglītības iestādes pašvērtējuma izstrādes un akreditācijas procesā.
3. Zina stratēģiskās plānošanas teorētiskos pamatus, jaunākās tendences stratēģiskajā vadīšanā izglītības iestādē.
4. Zina izglītības iestādes kvalitātes vērtēšanas kritērijus un sistēmu. - Ziņojuma izvērtējums. Prezentācija (individuāli). Triju izgl.iest. misijas, vīzijas izvērtējums. Prezentācija (individuāli). Brīvas izvēles gadījuma diskusija. Darbs auditorijā (grupa). Publikācijas apskats. Iesniedzams rakstiski. Piedalīšanās lekcijā un semināros. Apmeklējums vismaz 80 %. Prasmes: 1. Sadarbojas ar pedagoģiskajā procesā iesaistītajiem un nozaru speciālistiem pedagoģiskā procesa plānošanā. 2. Analizē izglītības iestādes darbību un dokumentus, sniedzot priekšlikumus tās uzlabošanai un attīstībai. - Ziņojuma izvērtējums. Prezentācija (individuāli). Triju izgl.iest. misijas, vīzijas izvērtējums. Prezentācija (individuāli). Brīvas izvēles gadījuma diskusija. Darbs auditorijā (grupa). Publikācijas apskats. Iesniedzams rakstiski. Piedalīšanās lekcijā un semināros. Apmeklējums vismaz 80 %. Kompetences: 1. Prot akcentēt uzmanību uz organizācijas un iestādes darbības kvalitātes nodrošināšanas jautājumiem, kā arī iestādē ieviešamajām inovatīvām pieejām. 2. Argumentē priekšlikumus izglītības politikas iestādes problēmu risināšanā. 3. Spēj argumentēti skaidrot un diskutēt par vadības teorijas aspektiem plašā auditorijā. - Ziņojuma izvērtējums. Prezentācija (individuāli). Triju izgl.iest. misijas, vīzijas izvērtējums. Prezentācija (individuāli). Brīvas izvēles gadījuma diskusija. Darbs auditorijā (grupa). Publikācijas apskats. Iesniedzams rakstiski. Piedalīšanās lekcijā un semināros. Apmeklējums vismaz 80 %. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Ziņojuma izvērtējums. Prezentācija (individuāli). - 20%
Triju izgl.iest. misijas, vīzijas izvērtējums. Prezentācija (individuāli). - 30% Brīvas izvēles gadījuma diskusija. Darbs auditorijā (grupa). - 30% Publikācijas apskats. Iesniedzams rakstiski. - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|