Kods | LA0080 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Balss traucējumi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Baiba Trinīte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss iepazīstina klausītājus ar balss traucējumiem, to rašanās iemesliem un veidiem, īpašu uzmanību pievēršot profesijas nosacītiem balss traucējumiem. Sagatavo klausītājus novērtēt balss funkciju un novērst balss traucējumus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: veidot izpratni par balss traucējumiem, apgūt praktiskās balss traucējumu diagnosticēšanas un korekcijas metodes, veidot priekšstatu par balss traucējumu profilaksi. Uzdevumi: 1. iegūt zināšanas par balss aprāta anatomiju un fizioloģiju, balss akustiskajiem pamatiem, balss traucējumu cēloņiem un klīniskajām pazīmēm, balss funkcijas novērtēšanas metodēm, balss traucējumu novēršanas metožu sistematizāciju un konkrētiem paņēmieniem, balss traucējumu profilaksi; 2. Attīstīt prasmes novērtēt balss funkcijas stāvokli ar dažādām metodēm, prasme pielietot balss terapijas metodes. 3. Izveidot kompetenci noteikt citu speciālistu konsultācijas nepieciešamību, nosūtot klientu pie tiem laicīgi, integrēt novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem, korekcijas mērķu nospraušanā, 4. izprast specifisku terapijas metožu pielietojamības pamatojumu; pielietot atbilstošas terapijas tehnikas, izmantojot nepieciešamos materiālus un instrumentālo aprīkojumu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot balss aparāta anatomiju un fizioloģiju, ir zināšanas par balss akustiskajiem pamatiem, balss traucējumu cēloņiem un klīniskajām pazīmēm, balss funkcijas novērtēšanas metodēm, balss traucējumu novēršanas metožu sistematizāciju un konkrētiem paņēmieniem, balss traucējumu profilaksi. - Noslēguma pārbaudījums. Prot ierakstīt balss paraugus un to analizēt, izmantojot akustiskās novērtēšanas metodes. - Patstāvīgais darbs. Orientējas balss pētniecības aktualitātēs. - Kolokvijs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 10%
Kolokvijs - 10% Noslēguma pārbaudījums - 80% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studentiem ir priekšzināšanas dzirdes un runas orgānu anatomijā, fizioloģijā un patoloģijā, un runas un dzirdes fizikālos pamatos . | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|