Kods | LA0079 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Audioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Uldze Strazdiņa, Valdis Folkmanis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai orientētos dzirdes traucējumu etiopatoģenēzē, diagnostikā un klasifikācijā; dzirdes traucējumu ārstēšanas metodēs un tehnisko palīglīdzekļu lietošanā, dzirdes reakcijās dažādos bērna vecumos; bērnu ar dzirdes traucējumiem pedagoģiskā izvērtējumā, pedagoga taktikā dažādu dzirdes traucējumu veidu un pakāpju gadījumos; bērnu ar dzirdes traucējumiem apmācības metodēs, to izvērtējumā, pielietojumā; mācību iestādes bērniem ar dzirdes traucējumiem, prasības mācību iestādēm; ievads dzirdes traucējumu rehabilitācijā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: iegūt teorētiskās un praktiskās zināšanas par dzirdes traucējumiem, to klasifikāciju, diagnostiku, ārstēšanas metodēm, tehnisko palīglīdzekļu lietošanu un logopēdiskā darba saturu dzirdes traucējumu gadījumos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iegūt zināšanas audioloģijā. 2. Iepazīties ar dzirdes traucējumu klasifikāciju un etiopatoģenēzi. 3. Gūt priekšstatus par dzirdes analizatora izmeklēšanas metodēm. 4. Iegūt zināšanas par dzirdes kompensatoriem līdzekļiem. 5. Iepazīties un apgūt valodas sistēmas traucējumu habilitācijas un rehabilitācijas mūsdienu metodes. 6. Iegūt zināšanas par runas un valodas attīstības iespējām dzirdes traucējumu gadījumos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Ir zināšanas par dzirdes traucējumu etiopatoģenēzi, diagnostiku un klasifikāciju; par dzirdes traucējumu ārstēšanas metodēm un tehnisko palīglīdzekļu lietošanu; par zinātnisko pētniecību, pētījumu aktualitātēm un novitātēm audioloģijā; par runas un valodas traucējumu korekciju dzirdes traucējumu gadījumos.
2. Ir zināšanas par bērnu ar dzirdes traucējumiem mācību un audzināšanas specifiku. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Nodarbību apmeklējums, diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Prasmes: 1. Prot lietot dzirdes analizatora izmeklēšanas metodiku; novērtēt iegūtos rezultātus un izmantot tos dzirdes traucējumu diagnostikā. 2. Prot lietot dzirdes analizatora un valodas sistēmas traucējumu habilitācijas un rehabilitācijas metodes dažādos vecumposmos. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums, diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Kompetence: 1. Spēj lietot dzirdes analizatora izmeklēšanas metodes, spēj lasīt un analizēt izmeklēšanas rezultātus. 2. Ir izpratne par tehniskajiem palīglīdzekļiem dzirdes traucējumu gadījumos. 3. Spēj izvērtēt un analizēt dzirdes reakcijas dažādos bērna vecumos. 4. Spēj veikt bērnu ar dzirdes traucējumiem pedag oģisko izvērtējumu. 5. Lieto atbilstošas surdopedagoģiskās un logopēdiskās taktikas dažādu dzirdes traucējumu veidu un pakāpju gadījumos. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums, diskusijas, praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbs. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Pārbaudes darbs - 40% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Runas un dzirdes fizikālie un anatomiskie pamati. Runas un dzirdes orgānu anatomija, fizioloģija un patoloģija Runas un dzirdes fizikālie pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|