Kods | LA0077 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Runas tempa un ritma traucējumi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz zināšanas par runas tempa un ritma traucējumu etioloģiju, simptomātiku un klasifikāciju, par preventīvā darba nozīmi un profesionālās kompetences robežām. Tiek apgūtas praktiskās iemaņas diagnostikā, korekcijas plāna izstrādē un korekcijas procesa īstenošanā sadarbībā ar citu jomu speciālistiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt izpratni par runas tempa un ritma traucējumiem, to klasifikāciju, diagnostiku, korekcijas procesa teorētiskajām un metodoloģiskajām nostādnēm, preventīvo pasākumu nozīmi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par runas tempa un ritma traucējumiem, to korekciju un profilaksi. 2. Apgūt prasmi novērtēt runas un valodas izpausmes, attīstības stāvokli runas tempa un ritma traucējumu gadījumos, izstrādāt korekcijas plānu un veikt traucējumu korekciju, veikt preventīvos pasākumus. 3. Spēt apzināties savas profesionālās kompetences robežas un sadarboties ar citu jomu speciālistiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina runas tempa un ritma traucējumu etioloģiju, simptomātiku un traucējumu veidus.
2. Ir izpratne par runas tempa un ritma traucējumu profilakses nozīmi.
3. Ir zināšanas par runas tempa un ritma traucējumu korekcijas darba veidiem un formām. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās.
Pārbaudes darbs: KELMS modelis (apraksts, patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: Runas tempa un ritma traucējumu gadījuma analīze (tabula, secinājumu izstrāde, diskusijas).
Pārbaudes darbs: Runas tempa un ritma traucējumu korekcijas metodes / tehniskie palīglīdzekļi (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: Pētījumi RTR traucējumu etioloģijā, diagnostikā, korekcijā un profilaksē (informatīvais ziņojums, patstāvīgā darba rezultātu prezentācija).
Pārbaudes darbs: teorētisko zināšanu pārbaude studiju kursa laikā.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot novērtēt klientu runas un valodas izpausmes, attīstības stāvokli runas tempa un ritma traucējumu gadījumos. 2. Prot analizēt un izvērtēt gadījumu situācijas. 3. Nosaka logopēda korekcijas darba mērķus un uzdevumus. 4. Prot izstrādāt korekcijas plānu un veikt traucējumu korekciju. 5. Izmanto zināšanas par runas tempa un ritma traucējumiem praktiskajā darbībā. 6. Izmanto iegūtās zināšanas, lai veiksmīgi sadarbotos ar izglītojamo / klientu vecākiem / radiniekiem un citu jomu speciālistiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: KELMS modelis (apraksts, patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Runas tempa un ritma traucējumu gadījuma analīze (tabula, secinājumu izstrāde, diskusijas). Pārbaudes darbs: Runas tempa un ritma traucējumu korekcijas metodes / tehniskie palīglīdzekļi (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Pētījumi RTR traucējumu etioloģijā, diagnostikā, korekcijā un profilaksē (informatīvais ziņojums, patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: teorētisko zināšanu pārbaude studiju kursa laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Izmanto studiju kursā iegūtās zināšanas un prasmes, lai novērtētu un veiktu diferenciālo diagnostiku runas tempa un ritma traucējumu gadījumos. 2. Spēj noteikt logopēdiskās iedarbības mērķus un uzdevumus, izstrādāt korekcijas plānu, izvēlēties un īstenot traucējuma veidam, formai un klienta vecumposmam atbilstošas korekcijas metodes. 3. Spēj apzināties savas profesionālās kompetences robežas un sadarboties ar citu jomu speciālistiem. 4. Spēj sniegt informāciju par preventīvo pasākumu nozīmi runas tempa un ritma traucējumu profilakses aspektā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbs: KELMS modelis (apraksts, patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Runas tempa un ritma traucējumu gadījuma analīze (tabula, secinājumu izstrāde, diskusijas). Pārbaudes darbs: Runas tempa un ritma traucējumu korekcijas metodes / tehniskie palīglīdzekļi (patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: Pētījumi RTR traucējumu etioloģijā, diagnostikā, korekcijā un profilaksē (informatīvais ziņojums, patstāvīgā darba rezultātu prezentācija). Pārbaudes darbs: teorētisko zināšanu pārbaude studiju kursa laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Patstāvīgie darbi - 20% Pārbaudes darbi - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārīgas zināšanas runas traucējumu klasifikācijā, novērtēšanā, korekcijā, profilaksē un psiholoģijā. Psiholoģija skolotājiem. Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika I. Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture. Runas un valodas novērtēšanas metodes. Skaņu izrunas traucējumi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|