Kods | LA0072 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Logoritmika un smalkās motorikas vingrinājumi logopēdijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa apguve dod iespēju apgūt zināšanas par mūzikas un muzikālo aktivitāšu (dziedāšana, kustības mūzikas pavadībā, bērnu mūzikas instrumentu spēle, mūzikas uztvere) un smalkās motorikas vingrinājumu pozitīvo ietekmi uz bērna personības vispusīgu attīstību, tai skaitā – runas/valodas attīstību un runas/valodas traucējumu korekciju.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Apgūt zināšanas un prasmes logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu izmantošanā logopēda darbā bērnu runas/valodas traucējumu korekcijā un vispārējās attīstības sekmēšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1.Iegūt priekšstatus par mūzikas, muzikālo aktivitāšu un smalkās motorikas vingrinājumu labvēlīgo ietekmi uz bērnu personības attīstību, to terapeitisko nozīmi. 2.Izprast logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu kā koriģējoši attīstošās pedagoģijas sastāvdaļu būtību, to mērķus, saturu un uzdevumus. 3.Apgūt logopēdiskajā ritmikā izmantojamās rotaļas un vingrinājumus, piemērojot tos dažādu runas/valodas un ārpus runas traucējumu korekcijas vajadzībām. 4.Apgūt smalko motoriku attīstošus paņēmienus, piemērojot tos runas/valodas traucējumu korekcijas vajadzībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1) izprot logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu nozīmi bērnu runas/valodas traucējumu korekcijā un personības attīstībā;
2) izprot mūzikas, muzikālo aktivitāšu un smalkmotorikas vingrinājumu pozitīvo ietekmi uz runas/valodas un personības attīstību. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido:
1) piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās;
2) izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti;
3) izstrādāta logoritmikas vingrinājumu un rotaļu kartotēka, un smalkās motorikas vingrinājumu portfolio; sekmīgi nokārtots eksāmens. Prasmes: spēj plānot un prot izmantot logopēdiskās ritmikas rotaļas un smalkās motorikas vingrinājumus logopēda darbā. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1) piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; 2) izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti; 3) izstrādāta logoritmikas vingrinājumu un rotaļu kartotēka, un smalkās motorikas vingrinājumu portfolio; sekmīgi nokārtots eksāmens. Kompetences: 1) prot izmantot logopēdisko ritmiku un smalkās motorikas vingrinājumus runas un valodas traucējumu korekcijā; 2) veidojas pozitīva attieksme pret logopēdisko ritmiku un smalkmotorikas vingrinājumiem kā labvēlīgu un efektīvu runas/valodas traucējumu korekcijas līdzekli. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1) piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; 2) izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti; 3) izstrādāta logoritmikas vingrinājumu un rotaļu kartotēka, un smalkās motorikas vingrinājumu portfolio; sekmīgi nokārtots eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti - 30% Izstrādāta logoritmikas vingrinājumu un rotaļu kartotēka - 30% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture (A). Montesori ārstnieciskā pedagoģija logopēdijā (B). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|