LA0072 Logoritmika un smalkās motorikas vingrinājumi logopēdijā

Kods LA0072
Nosaukums Logoritmika un smalkās motorikas vingrinājumi logopēdijā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Helēna Vecenāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa apguve dod iespēju apgūt zināšanas par mūzikas un muzikālo aktivitāšu (dziedāšana, kustības mūzikas pavadībā, bērnu mūzikas instrumentu spēle, mūzikas uztvere) un smalkās motorikas vingrinājumu pozitīvo ietekmi uz bērna personības vispusīgu attīstību, tai skaitā – runas/valodas attīstību un runas/valodas traucējumu korekciju..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Smalkās motorikas raksturojums. Smalkās motorikas attīstības posmi. Bērnu smalkās motorikas attīstības ietekmējošie faktori. Delnu un pirkstu kustību veicināšana. 4 4 2 8
Smalkās motorikas vingrinājumu pedagoģiskais pamatojums. Smalkās motorikas, roku pirkstu kustību saistība ar runas, domāšanas attīstību un mācīšanās prasmēm. Smalkās motorikas vingrināšanas nozīmība bērnu agrīnā vecumposmā. Metodes smalkās motorikas attīstībai. Metodes izvēles pamatojums. 4 4 2 8
Rotaļlietas, spēles un vingrinājumi smalkās motorikas attīstībai. Rotaļlietu veidi, raksturojums, atbilstība bērnu attīstībai. Spēļu veidi, raksturojums, atbilstība bērnu attīstībai. Vingrinājumu veidi, raksturojums, atbilstība bērnu attīstībai. 4 6 2 8
Smalkās motorikas vingrinājumu izmantošanas principi. Smalkās motorikas vingrinājumi runas un valodas korekcijas darbā. Smalkās motorikas vingrinājumu plānošanas un organizācijas process. Skolotāja, logopēda un bērna mijiedarbība. 4 8 2 8
Ievads logopēdiskajā ritmikā. Logopēdiskās ritmikas jēdziens. Mūzikas, kustības un vārda vienotība logopēdiskajā ritmikā. Logopēdiskās ritmikas pamatprincipi, mērķis un uzdevumi. Logopēdiskās ritmikas līdzekļi, metodes un paņēmieni. Logopēdiskās ritmikas posmi. 2 2 2 6
Mūzika kā logopēdiskās ritmikas pamatelements. Mūzikas būtība, tās labvēlīgā ietekme uz emocionālo, intelektuālo, sociālo, fizisko un estētiski ētisko attīstību. Muzikālās dzirdes un runas dzirdes attīstības mijiedarbība. Motoro funkciju nozīme runas un muzikālās dzirdes attīstībā. 4 6 2 8
Skaņu uztveres un ritma izjūtas attīstīšana. Logopēdiskā ritmikas pirmā posma uzdevumi. Trokšņu un mūzikas skaņu saklausīšanas vingrinājumi. Mūzikas rakstura un tempa uztvere. Ritma izjūtas attīstības stadijas. Vingrinājumi ritma izjūtas attīstīšanai. 4 6 2 6
Kinezioloģiskie vingrinājumi bērna vispusīgai attīstībai. Pareizas stājas un elpošanas vingrinājumi. Dziedāšanas vingrinājumi dažādu runas traucējumu novēršanai Dziedāšanas apvienojums ar ķermeņa, roku, kāju ritmiskām kustībām. Pirkstiņu rotaļas ar dziedāšanu. Ritma runa un dziedāšana. 4 8 2 8
Kustības mūzikas pavadījumā. Muskuļu tonusa regulācijas vingrinājumi. Rotaļas uzmanības aktivizācijai un iztēles veicināšanai. Kustību ritmiskuma un plūduma nozīme stostīšanās korekcijai. 2 8 2 6
Kopā: 32 52 18 66
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Apgūt zināšanas un prasmes logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu izmantošanā logopēda darbā bērnu runas/valodas traucējumu korekcijā un vispārējās attīstības sekmēšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1.Iegūt priekšstatus par mūzikas, muzikālo aktivitāšu un smalkās motorikas vingrinājumu labvēlīgo ietekmi uz bērnu personības attīstību, to terapeitisko nozīmi. 2.Izprast logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu kā koriģējoši attīstošās pedagoģijas sastāvdaļu būtību, to mērķus, saturu un uzdevumus. 3.Apgūt logopēdiskajā ritmikā izmantojamās rotaļas un vingrinājumus, piemērojot tos dažādu runas/valodas un ārpus runas traucējumu korekcijas vajadzībām. 4.Apgūt smalko motoriku attīstošus paņēmienus, piemērojot tos runas/valodas traucējumu korekcijas vajadzībām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1) izprot logopēdiskās ritmikas un smalkās motorikas vingrinājumu nozīmi bērnu runas/valodas traucējumu korekcijā un personības attīstībā; 2) izprot mūzikas, muzikālo aktivitāšu un smalkmotorikas vingrinājumu pozitīvo ietekmi uz runas/valodas un personības attīstību. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1) piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; 2) izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti; 3) izstrādāta logoritmikas vingrinājumu un rotaļu kartotēka, un smalkās motorikas vingrinājumu portfolio; sekmīgi nokārtots eksāmens.
Prasmes: spēj plānot un prot izmantot logopēdiskās ritmikas rotaļas un smalkās motorikas vingrinājumus logopēda darbā. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1) piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; 2) izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti; 3) izstrādāta logoritmikas vingrinājumu un rotaļu kartotēka, un smalkās motorikas vingrinājumu portfolio; sekmīgi nokārtots eksāmens.
Kompetences: 1) prot izmantot logopēdisko ritmiku un smalkās motorikas vingrinājumus runas un valodas traucējumu korekcijā; 2) veidojas pozitīva attieksme pret logopēdisko ritmiku un smalkmotorikas vingrinājumiem kā labvēlīgu un efektīvu runas/valodas traucējumu korekcijas līdzekli. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1) piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; 2) izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti; 3) izstrādāta logoritmikas vingrinājumu un rotaļu kartotēka, un smalkās motorikas vingrinājumu portfolio; sekmīgi nokārtots eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Piedalīšanās lekcijās un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Izstrādāti un nodarbībās prezentēti patstāvīgā darba rezultāti - 30%
Izstrādāta logoritmikas vingrinājumu un rotaļu kartotēka - 30%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture (A). Montesori ārstnieciskā pedagoģija logopēdijā (B).
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 18.0 14.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]