Kods | LA0068 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Baiba Trinīte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par logopēdijas pamatjautājumiem. Logopēda profesionālā darbība un logopēdiskā darba organizācija. Pārskats par runas, valodas, komunikācijas un rīšanas traucējumiem, to cēloņiem un veidiem, profilaksi u. c. Studiju kursā klausītāji tiek iepazīstināti ar logopēdijas kā zinātnes attīstību pasaulē un Latvijā. Kursā tiek apskatīta runas un valodas funkcijas izpēte sākot no antīkiem laikiem līdz mūsdienām, logopēdijas profesijas pirmsākumi 20.gs., ievērojamākās personības logopēdijas zinātnē un praktiskajā logopēdijā Eiropā, Amerikā un Latvijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Iepazīties ar logopēdijas pamatkategorijām un logopēdijas attīstību vēsturiskā aspektā Uzdevumi: 1. Izprast profesionālās kompetences robežas un ievērot ētiskās normas, identificēt klienta problēmas saistībā ar vides un konteksta ietekmi, kā arī pielietot starppersonālās un sistēmiskās kompetences logopēdiskajā darbā. 2. Studenti iegūs zināšanas par logopēdijas pamatjautājumiem, logopēdiskās palīdzības organizēšanu, kā arī par logopēda profesionālo darbību Latvijā un Eiropā. 3. Attīstīt spēju strādāt ar logopēdisko literatūru, veidot glosārijus un raksturot logopēda profesionālās kompetences, organizēt logopēdisko darbu, kā arī strādāt ar zinātnisko literatūru un pētījumiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina logopēda profesionālajās kompetences (novērtēšanu, diagnostiku, korekciju, profilaksi) un logopēdiskā darba organizāciju Latvijā un Eiropā. - Tests. Pārzina perifēro un centrālo runas aparātu, runas un valodas traucējumu etioloģiju un klasifikācijām, logopēdiskā darba metožu un paņēmienu iedalījumu. - Patstāvīgais darbs. Vērtēšanas kritēriji: (1) darba struktūra ir atbilstoša izvirzītajām prasībām; (2) izmantoti datu bāzēs EBSCO, WoS, SCOPUS, u. c. atrodami pētījumu rezultāti, ir atsauces uz avotiem; (3) prezentācijas saturs ir pārskatāms, labi strukturēts, satur labskanīgus formulējumus, nav ortogrāfijas un stila kļūdu; (4) darba autors demonstrē pārliecinošas uzstāšanās prasmes (labi orientējas tēmā, runa ir skaidra, balss – droša). Prot atlasīt un strādāt ar logopēdisko literatūru, veidot glosāriju. Prasmes novērtēt un raksturot logopēda profesionālās kompetences un logopēdiskā darba organizāciju. - Glosārijs. Kompetences: * izprot savas profesionālās kompetences robežas; * ievēro profesionālo asociāciju, darba devēja, un/vai valsts nosacītās ētiskās normas (Ētikas kodeksu); prot identificēt dažādu situāciju, vides vai konteksta ietekmi uz klienta problēmām; * izprott efektivitātes un lietderības konceptus logopēdiskajā iedarbībā; * izprot logopēda darbā nepieciešamās starppersonālās, intrapersonālās un sistēmiskās kompetences. - Noslēguma pārbaudes darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 40%
Noslēguma pārbaudes darbs - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studentiem ir priekšzināšanas par logopēda profesionālās darbības pamatiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|