Kods | LA0067 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērna attīstības fizioloģija un slimības | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Inga Petermane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai novērtētu bērna attīstības atbilstību vecuma normām un izprastu slimības un to attīstību, kuru ietekmē var veidoties dzirdes, runas un valodas attīstības traucējumi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Iegūt zināšanas par bērna attīstību, to ietekmējošiem faktoriem, profilaksi, kā arī slimībām, kuras var kavēt bērna valodas attīstību (izņemot nervu sistēmas slimībām un galvas smadzeņu traumu rezultātā iegūtām slimībām). Studiju kursa uzdevumi: Nodrošināt iespējas apgūt teorētiskās zināšanas par bērna attīstību un slimībām kopsakarībā ar indivīda un sabiedrības mijiedarbības un klientu personības attīstības izpratni. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina terminus – bērna augšana un attīstība, ir zināšanas par attīstību ietekmējošiem faktoriem un dažāda vecuma bērnu attīstības īpatnībām, ir izpratne par profilakses pasākumiem.
2. Ir zināšanas par to slimību simptomiem, kuras pārslimojot, bērnam var veidoties dzirdes, runas un valodas attīstības traucējumi, kā arī izprot galvenos šo slimību attīstības iemeslus, diagnostikas un ārstēšanas iespējas. - Seminārs – diskusija. Pozitīvs vērtējums – ir zināšanas par attiecīgās tēmas jautājumiem.
Eksāmens: noslēgumā, teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot atpazīt bērna attīstību ietekmējošos faktorus un bērnības periodu attīstības īpatnības, nosaka profilakses pasākumus. 2. Izmanto iegūtās zināšanas, lai skaidrotu galvenos bērnu slimību attīstības iemeslus un atpazītu slimību pazīmes, analizētu to saistību ar dzirdes, runas un valodas attīstības traucējumiem, skaidrotu galvenās diagnostikas un ārstēšanas iespējas. - Situācijas uzdevumi – students atpazīst situāciju, izprot to. Eksāmens: noslēgumā, teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Spēj analizēt intrauterīnā perioda ietekmi uz bērna attīstību, novērtēt bērna attīstības atbilstību vecuma normām. 2. Ir zināšanas par bērnu slimībās, kuras slimojot vai pēc pārslimošanas var veidoties dzirdes, runas un valodas attīstības traucējumi. - Situācijas uzdevumi – students atpazīst situāciju, analizē to. Eksāmens: noslēgumā, teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināri – diskusijas - 20%
Situācijas uzdevumi - 20% Eksāmens - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par anatomijas, fizioloģijas, bioloģijas pamata jautājumiem (vidusskolas zināšanu līmenis). Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|