LA0066 Cilvēka anatomija un fizioloģija

Kods LA0066
Nosaukums Cilvēka anatomija un fizioloģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele, Dina Berloviene
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par cilvēka ķermeņa uzbūvi, fizioloģiskajiem procesiem organismā un funkcionēšanas pamatprincipiem, lai izmantotu logopēda darbā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Ķermeņa uzbūve. Rumpja skelets 1. lekcija: Terminoloģija. Audi. Cilvēka organisma sastāvdaļas. Kaula funkcijas (nozīme). 2. lekcija: Rumpja skelets: skriemeļi, krūšu kauls, ribas. Rumpja kaulu savienojumi. Mugurkauls kā vienība. Krūškurvis kā vienība. Praktiskais darbs: Anatomijas termini. Darba lapas par rumpja skeletu. 4 8 2 10
2. temats. Galvas skelets 3. lekcija: Smadzeņu daļas kauli. 4. lekcija: Sejas daļas kauli. Praktiskais darbs: Darba lapas par galvas skeletu 4 6 2 8
3. temats. Muskuļu sistēma 5. lekcija: Skeleta muskulatūras uzbūve, galvas un kakla muskuļu grupas. 6. lekcija: Krūškurvja muskuļi. Diafragma. Praktiskais darbs: Darba lapas par galvas, kakla un krūšu muskuļiem. 4 6 2 8
4. temats. Elpošanas orgānu sistēma 7. lekcija: Elpošanas ceļi, to anatomija un fizioloģija. Elpvadu muskulatūra (aukslēju, rīkles, mēles). 8. lekcija: Ieelpas un izelpas mehānismi. Elpošanas regulācija. Praktiskais darbs: Zinātnisko rakstu analīze par attiecīgo tēmu un prezentācijas izveide. 4 6 2 8
5. temats. Gremošanas orgānu sistēma 9. lekcija: Gremošanas kanāla funkcijas. Gremošana trakta uzbūve. 10. lekcija: Rīkle. Rīšanas akts. Muskuļu darbība rīšanas procesā. Praktiskais darbs: Darba lapas par gremošanas orgānu sistēmu. 4 6 2 8
6. temats. Nervu sistēma 11. lekcija: CNS uzbūves principi. Nervu sistēmas klasifikācija. Neirona uzbūve, uzbudinājuma pārvades mehānisms sinapsē. Refleksa loks. Muguras smadzeņu uzbūve, to funkcijas. 12. lekcija: Galvas smadzeņu uzbūve, to sastāvdaļu funkcijas. Galvas pusložu garozas funkcionālās zonas un svarīgākie centri. Praktiskais darbs: Darba lapas par nervu sistēmu. 4 6 2 8
7. temats. Nervu sistēma 13. lekcija: Galvas smadzeņu nervu pāri. 14. lekcija: Simpātiskā un parasimpātiskā nervu sistēma. Praktiskais darbs. Zinātniskā raksta analīze par runas traucējumiem saistībā ar neirālās regulācijas izmaiņām un prezentācijas izveide. 4 6 2 8
8. temats. Maņu orgānu sistēma 15. lekcija: Dzirdes sensorās sistēmas uzbūve. Līdzsvara sensorā sistēma. 16. lekcija: Ožas un garšas sensorās sistēmas. Praktiskais darbs. Darba lapas par maņu orgānu sistēmu. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Sniegt zināšanas cilvēka anatomijā un fizioloģijā, apgūt organisma uzbūves un fizioloģisko funkciju regulācijas principus un mehānismus, saistībā ar logopēda darba specifiku. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt zināšanas par orgānu sistēmu uzbūvi un darbības fizioloģiskajiem procesiem. 2. Veidot prasmes un iemaņas cilvēka organisma fizioloģisko procesu izpētē. 3. Sekmēt iegūtās zināšanas lietot logopēdijas kontekstā darbā ar klientiem un pacientiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina cilvēka organisma uzbūvi. 2. Ir izpratne par fizioloģisko funkciju regulācijas mehānismiem. 3. Ir zināšanas par anatomijas terminiem latīņu valodā. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais vērtējums. Vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās. 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums, darba lapu aizpilde. 3. Nokārtoti starppārbaudījumi. 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
PRASMES: 1. Prot atpazīt un parādīt anatomiskas struktūras uz anatomijas studijās lietotajiem mācību līdzekļiem. 2. Prot analizēt fizioloģiskās norises organismā. 3. Māk izmantot iegūtās zināšanas logopēdijas studiju programmas praktiskajās nodarbībās. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais vērtējums. Vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās. 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums, darba lapu aizpilde. 3. Nokārtoti starppārbaudījumi. 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par galvas un kakla orgānu anatomiju un fizioloģiju. 2. Izmanto anatomijas un fizioloģijas zināšanas un prasmes logopēda ikdienas darbā un profesionālajā darbībā. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais vērtējums. Vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās. 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums, darba lapu aizpilde. 3. Nokārtoti starppārbaudījumi. 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgā darba izpilde - 30%
Starppārbaudījumi - 30%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Bioloģijas cikla priekšmeti vidusskolas kursu apjomā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]