LA0065 Runas un dzirdes orgānu anatomija, fizioloģija un patoloģija

Kods LA0065
Nosaukums Runas un dzirdes orgānu anatomija, fizioloģija un patoloģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele, Eva Katvare
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas par runas un dzirdes orgānu anatomiju, fizioloģiju un patoloģiju, prasmes iegūtās zināšanas integrēt logopēda slēdziena noteikšanā un valodas sistēmas traucējumu habilitācijā un rehabilitācijā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Balss veidošanas un artikulācijas aparāta anatomija un fizioloģija. Balsenes anatomija un fizioloģija. Deguna un tā blakus dobumu anatomija un fizioloģija. Mutes dobuma un rīkles anatomija un fizioloģija. Trahejas, bronhu, plaušu, diafragmas anatomija un fizioloģija. 6 10 4 12
Balss veidošanas un artikulācijas aparāta izmeklēšanas metodes. Skopiskās (apskates). Laringostroboskopija. Rentgenogrāfija. Datortomogrāfija. Magnētiskā rezonanse. 4 10 2 12
Dzirdes analizatora anatomija un fizioloģija. Auss anatomija (ārējā auss, vidusauss, iekšējā auss). Dzirdes analizatora galvenās īpašības. Dzirdes analizatora funkcijas. 6 10 2 14
Dzirdes un runas orgānu patoloģijas. Deguna un tā blakus dobumu akūtās un hroniskās slimības. Mutes dobuma pataloģijas (mīksto un cieto aukslēju šķeltnes, cieto aukslēju zemgļotādas šķeltnes, mutes dobuma orgānu inervācijas bojājumi). Sakodiena novirzes. Balsenes slimības (akūtie un hroniskie iekaisumi, labdabīgie un malignie balsenes jaunveidojumi, balsenes inervācijas patoloģijas). Trahejas un bronhu akūtās un hroniskās slimības. Dzirdes analizatora akūtās un hroniskās slimības. 10 12 6 16
Dzirdes un runas orgānu onkoloģiskās slimības. Audzēju klasifikācija. Audzēju patomorfoloģija. Audzēji sejas, kakla rajonā. Audzēju ārstēšana. Prognoze, rehabilitācija. Tehniskie palīglīdzekļi. Logopēda palīdzības sniegšanas iespējas onkoloģisko slimību gadījumos. 6 10 2 14
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iegūt teorētiskās un praktiskās zināšanas par runas un dzirdes orgānu anatomiju, fizioloģiju un patoloģiju. Iegūtās zināšanas prast integrēt valodas sistēmas traucējumu habilitācijā un rehabilitācijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt runas un dzirdes orgānu anatomiju, fizioloģiju un patoloģiju. 2. Apgūt runas un dzirdes orgānu vienkāršās izmeklēšanas metodes. 3. Prast novērtēt iegūtos izmeklēšanas rezultātus un integrēt tos logopēda slēdziena noteikšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: Ir zināšanas par dzirdes un runas orgānu anatomiju, fizioloģiju un patoloģiju. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
PRASMES: Prot veikt vienkāršas dzirdes un runas orgānu anatomijas un fizioloģijas izmeklēšanas metodes, novērtēt iegūtos izmeklēšanas rezultātus slēdziena noteikšanai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
KOMPETENCE: Spēj izmeklēšanas rezultātus analizēt un integrēt valodas sistēmas traucējumu habilitācijā un rehabilitācijā, kā arī prot agrīni noteikt patoloģiskas izmaiņas dzirdes un runas orgānos. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Pārbaudes darbi - 30%
Eksāmens - 60%
 
Priekšzināšanas Cilvēka anatomija un fizioloģija (vidusskolas programma). Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]