LA0063 Profesionālā svešvaloda logopēdijā

Kods LA0063
Nosaukums Profesionālā svešvaloda logopēdijā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dagnija Deimante
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa laikā studenti attīstīs un nostiprinās angļu valodas zināšanas visās četrās valodas prasmēs – klausīšanās, lasīšana, runāšana un rakstīšana, kā arī gramatikas integrēšanu šajās prasmēs. Studenti būs apguvuši profesionālos terminus un zinās, kā strādāt ar profesionāliem tekstiem angļu valodā. Uzsvars tiek likts uz komunikatīvo metodi un valodas praktisko lietošanu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. tēma. Logopēds Lekcija 1. Ievads specialitātē. Logopēds – darba apraksts. Lekcija 2. Tagadnes laika lietojums. Jautājumu veidošana. Praktiskais darbs: Izveidot un prezentēt izvēlētās profesijas aprakstu. Izveidot interviju ar logopēdu. 4 8 2 10
2. tēma. Runas un valodas terapija pagātnē Lekcija 3. Ieskats logopēdijas vēsturē. Lekcija 4. Pagātnes laiku pielietošana. Praktiskais darbs: Uzrakstiet atskaiti par izvēlēto laika periodu pagātnē. Pārskatiet pagātnes laikus. 4 6 2 8
3. tēma. Runas un valodas traucējumi Lekcija 5. Ieskats biežākajos runas traucējumos. Lekcija 6. Klausīšanās uzdevumi un kopsavilkumu veidošana. Praktiskais darbs. Darbs ar angļu valodas tekstiem specialitātē (klīniskā logopēdija). Izveidot vārdu banku par noteikumiem. 4 6 2 8
4. tēma. Runas un valodas traucējumi Lekcija 7. Pārskats par biežākajiem runas traucējumiem. Lekcija 8. Zinātnisku tekstu lasīšana. Praktiskais darbs. Darbs ar angļu valodas tekstiem specialitātē (klīniskā logopēdija). Izveidot vārdu banku par noteikumiem. 4 6 2 8
5. tēma. Komunikācija ar klientiem Lekcija 9. Darbs ar klientu dažādās situācijās. Interviju vadīšana. Lekcija 10. Paraugu interviju analīze. Praktiskais darbs. Izveidot interviju ar dažādiem klientiem (traucējumi, vecuma grupa). 4 6 2 8
6. tēma. Runas un valodas traucējumu profilakse. Dažādu vingrinājumu un rīku izmantošana Lekcija 11. Dažādu vingrinājumu lietošana runas traucējumu profilaksei un runas uzlabošanai. Lekcija 12. Dažādu vingrinājumu lietošana runas traucējumu profilaksei un runas uzlabošanai. Praktiskais darbs. Darbs ar angļu valodas tekstiem specialitātē (logoterapija izglītības sistēmā – bērnu logopēdija, skolas logopēdija). 4 8 2 10
7. tēma. Komunikācijas ar ģimeni un skolu nozīme Lekcija 13. Sadarbība ar ģimeni un skolu. Lekcija 14. Reālu situāciju izspēle. Praktiskais darbs. Darbs ar angļu valodas tekstiem specialitātē (logoterapija izglītības sistēmā – bērnu logopēdija, skolas logopēdija). 4 4 2 6
8. tēma. Komandas darbs Lekcija 15. Komandas darba ar dažādiem medicīnas speciālistiem nozīme. Lekcija 16. Kursa tēmu pārskats. Praktiskais darbs. Izveidot prezentāciju atbilstoši izvēlētai tēmai logopēdijā. Prezentēt tēmu, pamatot izteikto viedokli un piedalīties diskusijā. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: 1. Vispārējo angļu valodas zināšanu pilnveide. 2. Profesionālo terminu apguve. 3. Mācīšanās lietot iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā dzīvē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt un bagātināt angļu valodas vārdu krājumu. 2. Pilnveidot angļu valodas gramatikas prasmes. 3. Izstrādāt un apgūt angļu valodas praktisko lietojumu izvēlētajā profesijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina runas un valodas terapijā lietotos terminus. 2. Ir izpratne par logopēda darba pienākumiem un pienākumiem. 3. Ir zināšanas par to, kā attīstījusies logopēda specialitāte. - Kursa vērtējumu veido summatīvs vērtējums. Novērtējums sastāv no: 1) dalība un aktīva dalība nodarbībās; 2) praktisko darbu veikšana: materiālu sastādīšana par apgūstamajām tēmām; 3) sekmīgi nokārtots eksāmens, kas sastāv no prezentācijas un ieskaites par apgūtajām tēmām.
Prasmes: 1. Prot lasīt zinātniskus tekstus logopēdijas jomā. 2. Nosaka biežākos runas un valodas traucējumus. 3. Prot sazināties angļu valodā, lasīt un rakstīt tekstus runas terapijas jomā. 4. Ir zināšanas, kā sazināties ar klientiem. 5. Var veikt interviju ar klientu. 6. Prot pareizi lietot medicīniskos terminus. - Kursa vērtējumu veido summatīvs vērtējums. Novērtējums sastāv no: 1) dalība un aktīva dalība nodarbībās; 2) praktisko darbu veikšana: materiālu sastādīšana par apgūstamajām tēmām; 3) sekmīgi nokārtots eksāmens, kas sastāv no prezentācijas un ieskaites par apgūtajām tēmām.
Kompetence 1. Ir angļu valodas zināšanas, lai varētu sazināties logopēdijas jomā. 2. Izmanto zināšanas, lai identificētu, kritiski izvērtētu, analizētu profesionālus un zinātniskus tekstus logopēdijas jomā svešvalodā, lai spētu sniegt logopēda palīdzību angļu valodā runājošām personām. - Kursa vērtējumu veido summatīvs vērtējums. Novērtējums sastāv no: 1) dalība un aktīva dalība nodarbībās; 2) praktisko darbu veikšana: materiālu sastādīšana par apgūstamajām tēmām; 3) sekmīgi nokārtots eksāmens, kas sastāv no prezentācijas un ieskaites par apgūtajām tēmām.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgā darba izvērtējums - 30%
Starpsemestra tests - 30%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas B1 līmenis angļu valodā. Logopēda profesionālās darbības pamati Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]