Kods | LA0062 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss nodrošina pamatizpratni par psiholingvistikas izpētes priekšmetu un tā aspektiem, rosinot iegūto informāciju sintezēt ar citos studiju kursos apgūto. Studenti apgūst jomas terminoloģiju un attīsta diskutēšanas un argumentācijas prasmi, izsakot viedokli par valodas, runas, domāšanas un atmiņas procesiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: nodrošināt pamatizpratni par psiholingvistikas izpētes priekšmetu un tā aspektiem. Kursa uzdevumi: 1) rosināt izprast valodas veidošanas, uztveres, reprezentācijas un apguves procesus, 2) sasaistīt psiholingvistikas izpētes aspektus ar logopēdijas problemātiku, 3) mācīt argumentēti izteikt savu viedokli par runas, valodas un domāšanas aspektiem saistībā ar atmiņas procesiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1) izprot psiholingvistikas kā zinātnes izpētes aspektus
2) pārzina psiholingvistikā lietoto terminoloģiju
3) izprot valodas apguves procesus
4) prot sasaistīt psiholingvistikas izpētes aspektus ar logopēdijas problemātiku
5) spēj izteikt savu viedokli par runas, valodas un domāšanas aspektiem saistībā ar atmiņas procesiem - Metodes:
1. Seminārziņojuma sagatavošana par dažādajām psiholingvistikas definīcijām.
2. Viedokļa argumentācija par runas, valodas un domāšanas attieksmēm.
3. Ziņojuma sagatavošana par divu psiholingvistikas problēmjautājumu sakarību.
Kritēriji:
studiju kursa kopējam novērtējumam izmantota kriteriālā vērtēšana, ņemot vērā
1) iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte,
2) iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Seminārziņojuma sagatavošana par dažādajām psiholingvistikas definīcijām. - 25%
2. Viedokļa argumentācija par runas, valodas un domāšanas attieksmēm. - 25% 3. Ziņojuma sagatavošana par divu psiholingvistikas problēmjautājumu sakarību. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|