LA0062 Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika II

Kods LA0062
Nosaukums Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Diāna Laiveniece
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss nodrošina pamatizpratni par psiholingvistikas izpētes priekšmetu un tā aspektiem, rosinot iegūto informāciju sintezēt ar citos studiju kursos apgūto. Studenti apgūst jomas terminoloģiju un attīsta diskutēšanas un argumentācijas prasmi, izsakot viedokli par valodas, runas, domāšanas un atmiņas procesiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Psiholingvistikas jēdziens un izpētes aspekti 4 6 0 0
Komunikācija, valoda un runa - jēdzienu izvērsums psiholingvistiskā skatījumā - jautājuma vēsturiskā attīstība - jautājuma risinājums latviešu valodniecībā 4 6 0 0
Valodas reprezentācija - atmiņas darbība - mentālais leksikons 4 4 0 0
Valodas apstrāde - valodas ieguve un valodas apguve a. Krašena monitora modelis (1977) b. Elisa shēma (1985) c. Levelta valodas veidošanas modelis (1989) - valodas veidošana - valodas uztvere un reakcija uz to 6 6 0 0
Valoda un domāšana. Vigotska nostādnes 4 6 0 0
Runāšana un rakstīšana 2 4 0 0
Kopā: 24 32 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: nodrošināt pamatizpratni par psiholingvistikas izpētes priekšmetu un tā aspektiem. Kursa uzdevumi: 1) rosināt izprast valodas veidošanas, uztveres, reprezentācijas un apguves procesus, 2) sasaistīt psiholingvistikas izpētes aspektus ar logopēdijas problemātiku, 3) mācīt argumentēti izteikt savu viedokli par runas, valodas un domāšanas aspektiem saistībā ar atmiņas procesiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1) izprot psiholingvistikas kā zinātnes izpētes aspektus 2) pārzina psiholingvistikā lietoto terminoloģiju 3) izprot valodas apguves procesus 4) prot sasaistīt psiholingvistikas izpētes aspektus ar logopēdijas problemātiku 5) spēj izteikt savu viedokli par runas, valodas un domāšanas aspektiem saistībā ar atmiņas procesiem - Metodes: 1. Seminārziņojuma sagatavošana par dažādajām psiholingvistikas definīcijām. 2. Viedokļa argumentācija par runas, valodas un domāšanas attieksmēm. 3. Ziņojuma sagatavošana par divu psiholingvistikas problēmjautājumu sakarību. Kritēriji: studiju kursa kopējam novērtējumam izmantota kriteriālā vērtēšana, ņemot vērā 1) iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, 2) iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Seminārziņojuma sagatavošana par dažādajām psiholingvistikas definīcijām. - 25%
2. Viedokļa argumentācija par runas, valodas un domāšanas attieksmēm. - 25%
3. Ziņojuma sagatavošana par divu psiholingvistikas problēmjautājumu sakarību. - 50%
 
Priekšzināšanas Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika I
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]