LA0061 Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika I

Kods LA0061
Nosaukums Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Diāna Laiveniece
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss attīsta un pilnveido studentu izpratni par sazināšanās procesu, tā komponentiem, nosacījumiem, korektumu. Studiju kursā studenti mācās izprast reālā saziņas procesa teorētiskos pamatus, veidojot priekšstatu par komunikāciju kā zinātnes izpētes objektu, apgūst komunikācijas pamatnosacījumus, izprotot to nepieciešamību, veido priekšstatu par komunikāciju kā vienu no ietekmīgākajiem sociālās dzīves un karjeras instrumentiem, praktiski apgūst komunikācijas prasmes saziņā ar auditoriju, attīstot publiskās runas prasmes un gūstot priekšstatu par prasībām vizuālajai prezentācijai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Saskarsmes komponenti – komunikācija, interakcija, percepcija. 2 4 0 0
Komunikācijas veidu iedalījums pēc dažādām kategorijām. Komunikācija kā valodiska darbība. Runātāja loma un klausītāja loma. 4 6 0 0
Čomska lingvistiskās kompetences jēdziens. Haimza komunikatīvās kompetences teorija. 4 6 0 0
Runas situācijas izpratne, tās komponenti. 2 4 0 0
Runas aktu teorija (Ostins, Serls). 2 4 0 0
Valodas funkciju apskats (Bīlera organona modelis; Jākobsona valodas funkciju klasifikācija; Halideja valodas komunikatīvo funkciju klasifikācija). 4 6 0 0
H. Paula Graisa maksimas. 2 4 0 0
Sazināšanās lingvistiskais un ekstralingvistiskais aspekts. Konteksta nozīme. Verbālā un neverbālā komunikācija. Neverbālā etiķete. E-saziņas etiķete. Lingvistiskā pieklājība. 4 6 0 0
Lietišķā sociāli rituālā komunikācija. Sasveicināšanās un atvadīšanās frāzes; uzruna; pieklājības izteikumu formulas. 4 6 0 0
Publiskā runa, tās izveides nosacījumi. Kontakts ar auditoriju, uzmanības noturēšana. Vizuālā prezentācija. 4 6 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: attīstīt un pilnveidot studentu izpratni par sazināšanās procesu, tā komponentiem, nosacījumiem, korektumu. Kursa uzdevumi: 1) rosināt izteikt savu viedokli par komunikācijā notiekošajiem procesiem, 2) palīdzēt izmantot komunikāciju kā vienu no ietekmīgākajiem sociālās dzīves un karjeras instrumentiem, 3) veicināt komunikācijas pamatnosacījumu ievērošanu saziņā atbilstoši situācijai, 4) mācīt, kā sagatavot publisko runu kopā ar prezentāciju un piedāvāt to auditorijai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1) izprot komunikāciju kā zinātnes izpētes objektu; 2) zina reālā saziņas procesa teorētiskos pamatus; 3) spēj izteikt savu viedokli par komunikācijā notiekošajiem procesiem; 4) prot izmantot komunikāciju kā vienu no ietekmīgākajiem sociālās dzīves un karjeras instrumentiem; 5) spēj ievērot komunikācijas pamatnosacījumus saziņā atbilstoši situācijai; 6) spēj sagatavot publisko runu kopā ar prezentāciju un piedāvāt to auditorijai. - Metodes: 1. Seminārziņojuma sagatavošana par valodas funkcijām. 2. Darba lapas izpilde par lietišķās komunikācijas normām. 3. Teorijas jautājumu tests. 4. Publiskās runas un prezentācijas sagatavošana par komunikācijas prakses aspektiem. 5. Eksāmens Kritēriji: studiju kursa kopējam novērtējumam izmantota kriteriālā vērtēšana, ņemot vērā 1) iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, 2) iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Seminārziņojuma sagatavošana par valodas funkcijām. - 10%
2. Darba lapas izpilde par lietišķās komunikācijas normām. - 10%
3. Teorijas jautājumu tests. - 15%
4. Publiskās runas un prezentācijas sagatavošana par komunikācijas prakses aspektiem. - 15%
5. Eksāmens. - 50%
 
Priekšzināšanas Latviešu valodas kurss vidusskolas apjomā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]