LA0055 Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti

Kods LA0055
Nosaukums Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ārija Kolosova, Svetlana Lanka
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa ietvaros tiek veicināta skolotāja izpratne par normatīvo aktu sistēmu kopumā un izglītības sistēmas kontekstā, lai nodrošinātu bērnu tiesības un apzinātu savas tiesības, pienākumus un atbildību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Normatīvo aktu sistēma Latvijas Republikā. 4 6 2 8
Iekšējie normatīvie akti, to saistība ar ārējiem normatīviem aktiem. 4 6 2 8
Izglītības sistēmas normatīvais regulējums: Ministru kabineta noteikumi izglītības sistēmai un pedagogiem. 4 8 2 10
Normatīvie akti, kas regulē pedagoga, izglītojamo darba attiecības. 4 6 2 8
Starptautiskās tiesības bērnu tiesību aizsardzības jomā.Bērnu tiesību aizsardzības sistēma un tās darbības tiesiskie pamatprincipi Latvijā.Normatīvie akti bērnu tiesību aizsardzības jomā. 4 6 2 8
Bērnu tiesību aizsardzības mērķi un aizsardzības mehānismi.Bērnu tiesību aizsardzības subjekti.Vecāku un bērnu tiesības, pienākumi un atbildība. Bērna drošība skolā. 4 6 2 8
Bērnu ārpusģimenes aprūpe: (audžuģimene, aizbildnība, viesģimene, SOS ciemati, aprūpe ilgstošas sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijā). 4 8 2 10
Starpinstitucionālā sadarbība bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanā. 4 6 2 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sekmēt topošo skolotāju izpratni par normatīvo aktu sistēmu kopumā un izglītības sistēmas kontekstā, lai nodrošinātu bērnu tiesības un apzinātu savas tiesības, pienākumus un atbildību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar normatīvo aktu sistēmu; 2. Iepazīstināt studentus ar skolēnu, skolotāju un vecāku tiesību, pienākumu un atbildības regulējumu normatīvajiem aktos; 3. Sekmēt studentu izpratnes attīstību par iespējām sadarboties ar dažādām institūcijām, lai nodrošinātu bērnu tiesību ievērošanu dažādās vidēs un apzinātu savas tiesības, pienākumus un atbildību; 4. Veicināt studējošo personīgās attieksmes un kritiskās domāšanas attīstību, patstāvīgi integrējot teorētiskās zināšanas praksē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izprot normatīvo aktu sistēmu. 2. Prot analizēt problēmsituācijas un atpazīt bērnu tiesību pārkāpumus. 1. Izprot tiesību, pienākumu un atbildības savstarpējo vienotību. 2. Izprot savu tiesību, pienākumu un atbildības robežas. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu lekcijās, seminārnodarbībās un starppārbaudījumos visa kursa norises laikā. Eksāmens.
Prasmes: 1. Sistēmiski analizē problēmsituācijas, kurās ir konstatējumi normatīvo aktu pārkāpumi. 2. Prot definēt tiesību subjektu prioritātes un analizēt problēmsituāciju kopveselumā. 3. Pieņem pamatotus lēmumus, lai prioritāri nodrošinātu bērnu tiesību aizsardzību. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu lekcijās, seminārnodarbībās un starppārbaudījumos visa kursa norises laikā. Eksāmens.
Kompetence: 1. Patstāvīgi un atbildīgi analizē dažādas problēmsituācijas un definē iespējamos risinājumus. 2. Patstāvīgi un atbildīgi plāno savu sadarbību ar citām institūcijām, kas nodrošina normatīvos aktos definēto tiesību ievērošanu, kā prioritāti izvirzot bērnu tiesības. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu lekcijās, seminārnodarbībās un starppārbaudījumos visa kursa norises laikā. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Studējošo darbs lekcijās, seminārnodarbībās un starppārbaudījumos - 50%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]