LA0053 Logopēda profesionālās darbības pamati

Kods LA0053
Nosaukums Logopēda profesionālās darbības pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek sniegta informāciju par studiju programmas Logopēdija struktūru, studiju procesa norisi, studiju kursu satura savstarpējo mijiedarbību un saistību ar apgūstamās profesionālās kvalifikācijas akadēmiskajām, profesionālajām un praktiskajām kompetencēm, kā arī sniedz izpratni par skolotāja logopēda profesijas būtību, profesionālās ētikas teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Studiju procesa organizācija un saturs. 1., 2. lekcija: Tipveida plāns, apgūstamie studiju kursi un to saturs. Logopēda prakses, to saturs, uzdevumi, organizācija. Studijās izmantojamās darba formas. Zināšanu vērtēšana. Pārskats par absolventu nodarbinātību un tālākizglītību. Praktiskais darbs: Diskusijas, profesionālo jēdzienu vārdnīcas veidošana 4 6 2 8
2. temats. RTU LA infrastruktūra. 3., 4. lekcija: RTU Liepājas akadēmija. Studentu atbalsta un lietvedības centrs. Pedagoģijas un sociālā darba centrs. Logopēdijas centrs. Runas un balss izpētes laboratorija. Bibliotēka. Praktiskais darbs: centru apmeklējums. 4 6 2 8
3. temats. Skolotāja logopēda profesionālā ētika. 5., 6. lekcija: Logopēdu profesionālās ētikas kodekss. Personīgā atbildība. Profesionālā darbība. Konfidencialitāte. Profesionālās attiecības. Ētikas vadlīnijas pētījumiem. Ētikas dilemmas logopēda praksē. Praktiskais darbs: Situāciju analīze profesionālās ētikas kontekstā. 4 6 2 8
4. temats. Skolotāja logopēda akadēmiskās, profesionālās un praktiskās kompetences. 7., 8. lekcija: Logopēda profesijā nepieciešamās vispārējās kompetences: interpersonālās un intrapersonālās kompetences, sistēmiskās kompetences, instrumentālās kompetences. Logopēda profesionālās kompetences. 9., 10. lekcija: Logopēda darba specifika – tikšanās ar nozares speciālistiem. 11., 12. lekcija: Seminārs (patstāvīgā darba prezentācija). Praktiskais darbs: Diskusijas un pašrefleksija. 12 14 6 20
Kopā: 24 32 12 44
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt ar studiju procesa saturu un organizāciju studiju programmā Logopēdija, sniegt priekšstatus par logopēda profesiju, profesionālās darbības pamatiem, profesionālās ētikas būtību un tās nozīmi logopēda profesijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar universitātes infrastruktūru, studiju procesa organizāciju, studijās izmantojamām darba formām un studiju kursu saturu. 2. Sniegt informāciju par zināšanu vērtēšanas norisi un metodoloģiju. 3. Sniegt izpratni par logopēda profesijas būtību un nepieciešamajām profesionālajām kompetencēm. 4. Apgūt svarīgākos ētikas principus un normas. 5. Attīstīt prasmes vērtēt savu un kolēģu rīcību konkrētās situācijās.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina studiju programmas Logopēdija struktūru. 2. Izprot studiju procesa organizāciju un studiju kursu saturu studiju programmā Logopēdija, studijās izmantojamās darba formas, zināšanu vērtēšanas norisi un vērtēšanas metodoloģiju. 3. Izprot logopēda profesijas būtību, profesionālo kompetenci un ētikas kodeksu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Patstāvīgā darba izpilde: grāmatas apskats un analīze. Eksāmens: prezentācija.
PRASMES: 1. Prot orientēties studiju programmas struktūrā, studiju procesa norisē un RTU LA infrastruktūrā. 2. Izmanto zināšanas par pamatprincipiem komunikācijā ar klientiem un to piederīgajiem, izprot klientu tiesību pamatus (tiesības uz informāciju, diskrētumu utt.), ievēro profesionālās ētikas principus un normas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Patstāvīgā darba izpilde: grāmatas apskats un analīze. Eksāmens: prezentācija.
KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par studiju programmas struktūru, studiju procesa norisi, studiju kursu satura savstarpējo mijiedarbību un saistību ar apgūstamās profesionālās kvalifikācijas (skolotāja logopēda) akadēmiskajām, profesionālajām un praktiskajām kompetencēm. 2. Izmanto studiju kursā iegūtās zināšanas un prasmes praksē. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Patstāvīgā darba izpilde: grāmatas apskats un analīze. Eksāmens: prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Patstāvīgā darba izpilde - 40%
Eksāmens kursa noslēgumā - 50%
 
Priekšzināšanas Vidējās vispārējās izglītības mācību priekšmeti.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]