Kods | LA0048 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros, balstoties uz zinātniskajām atziņām tiek apgūtas zināšanas, prasmes un attieksmes, kas ir nepieciešamas studentu pedagoģiskās kompetences veidošanai veselības un fiziskās aktivitātes jomā. . Integrētā veselības un fiziskās aktivitātes mācība pirmsskolā realizē gan izglītojošus, gan audzinošus, gan veselību veicinošus uzdevumus, līdz ar to integrētā veselības un fiziskās aktivitātes mācības satura sasniedzamie rezultāti pirmsskolas posmā ir saistīti ar bērnu veselību, fizisko aktivitāti, drošību un caurviju prasmēm (kritiskā domāšana un problēmrisināšana, sadarbība, pašvadīta mācīšanās u.c.).Studiju kurss ir pakārtots pirmsskolas Veselības un fiziskās aktivitātes jomas prasībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošināt iespēju studējošajiem attīstīt kompetenci kvalitatīvai izglītības jomas "Veselība un fiziskā aktivitāte" īstenošanai pirmsskolas izglītības posmā. Izglītot studentu atbilstoši Veselības un fiziskās aktivitātes pirmsskolas mācību programmas satura prasībām. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt veselības un fiziskas aktivitātes jomas mācību saturu un didaktiskos principus. 2. Atbalstīt mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo mācīšanās snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās kompetences pilnveidošanas prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina, formulē un prot izskaidrot veselības un fiziskās izglītības pamatnostādnes.
2. Atpazīst mūsdienu veselības un fizisko aktivitāšu rotaļnodarbības vadīšanas metodoloģiju, pedagoģiskās pieejas to organizēšanā, drošas un bērncentrētas mācību vides radīšanā.
3. Lieto zināšanas veselības un fiziskās aktivitātes jomas mācību satura plānošanai un īstenošanai. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas sporta pedagoģijā.
2. Pārbaudes darbs: rotaļnodarbību plānošana (modelēšana) atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem jomā, izvirzītajai mācību situācijai).
3. Pārbaudes darbs: veselības pratība.
4. Eksāmens: noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi.
Studenta sagatavotā portfolio aizstāvēšana (studiju kursa ietvaros sagatavotie teorētiskie materiāli nepieciešamie skolotāja darbam). Prasmes 4. Prot patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plānot un vadīt mācību procesu, izvēloties mācību metodes atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izglītojamo vecumposmam, sagatavotībai un drošības noteikumiem 5. Prot pielāgot fizisko slodzi un aktivitāšu veidu bērniem ar dažādu funkcionālo stāvokli un motorās attīstības pakāpi, prot izskaidrot tās veselību veicinošos aspektus. 6. Prot atbilstoši noteiktajam mērķim, plānot, organizēt un īstenot veselības un fiziskās aktivitātes jomai atbilstošu starppriekšmetu saikni, veidojot jēgpilnu mācīšanās procesu. 7. Prot daudzpusīgi izmantot un radoši pielāgot sporta inventāru fizisko aktivitāšu organizēšanā, ievērojot drošības noteikumus. 8. Prot radīt bērniem motivējošu mācību vidi ar mūsdienīgiem veselību veicinošiem fiziskās aktivitātes līdzekļiem, veicinot caurviju prasmju attīstību. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas sporta pedagoģijā. 2. Pārbaudes darbs: rotaļnodarbību plānošana (modelēšana) atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem jomā, izvirzītajai mācību situācijai). 3. Pārbaudes darbs: veselības pratība. 4. Eksāmens: noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studenta sagatavotā portfolio aizstāvēšana (studiju kursa ietvaros sagatavotie teorētiskie materiāli nepieciešamie skolotāja darbam). Kompetence 9. Spēj analizēt un izvērtēt bērnu sniegumu izmaiņu dinamiku un veikt atgriezenisko saiti. 10. Spēj atbilstoši bērnu sniegumam, pielāgot mācību saturu, izvirzīto mērķu sasniegšanai. 11. Kritiski novērtē savu profesionālo pedagoģisko attīstību. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas sporta pedagoģijā. 2. Pārbaudes darbs: rotaļnodarbību plānošana (modelēšana) atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem jomā, izvirzītajai mācību situācijai). 3. Pārbaudes darbs: veselības pratība. 4. Eksāmens: noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studenta sagatavotā portfolio aizstāvēšana (studiju kursa ietvaros sagatavotie teorētiskie materiāli nepieciešamie skolotāja darbam). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas sporta pedagoģijā - 10%
Pārbaudes darbs: rotaļnodarbību plānošana - 50% Pārbaudes darbs: veselības pratība - 20% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bērna attīstības fizioloģija, higiēna un pirmās palīdzības pamati. Bērnības pedagoģija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|