Kods | LA0047 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tehnoloģiju mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Grunte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir iepazīstināt ar tehnoloģiju mācību jomas saturu, mācīšanas un mācīšanās pieejām, dažādu materiālu un tehniku izmantošanu, atbilstoši bērna pieredzei, prasmēm, attīstības pakāpei, interesēm, sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, sekmējot kompetenču - caurviju prasmju attīstību. . Lekcijās, diskusijās, semināros un patstāvīgo darbu izstrādes laikā studenti iegūst prasmi plānot, organizēt mācību procesu, kas sekmē jēgpilnu mācīšanos pirmsskolas izglītības iestādē, saskaņā ar valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām. Balstoties uz bērna individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem studenti izvēlas un lieto atbilstošas mācību metodes, paņēmienus un mācību līdzekļus, izmanto dažādus materiālus un tehnikas. Studenti mācās novērot un vērtēt bērnu sniegumu un izaugsmi saskaņā ar tehnoloģiju mācību jomas vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kurss mērķi un uzdevumi: Iepazīt tehnoloģiju mācību jomas saturu, mācīšanas un mācīšanās pieejas, atbilstoši tam plānot, organizēt mācību procesu pirmsskolas izglītības iestādē. 1.Izprast tehnoloģiju mācību jomas satura veidošanas pedagoģiski psiholoģiskos aspektus bērncentrētā mācību procesā. 2.Izmantot dažādus materiālus un tehnikas, atbilstoši bērna pieredzei, prasmēm attīstības pakāpei, interesēm, sasniedzamajiem mācību rezultātiem. 3.Organizēt dzīves situācijām pietuvinātu mācību procesu, lietojot daudzveidīgas mācību metodes, paņēmienus un mācību līdzekļus. 4.Novērot un vērtēt bērnu sasniegumu dinamiku, sniegt savlaicīgu, saprotamu, konkrētu un izmantojamu atgriezenisko saiti, atbilstoši individuāli sasniegtajiem mācību rezultātiem.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1.Zina skolotāja darbību reglamentējošos dokumentus. Balstoties uz paraugprogrammu, pirmsskolas izglītības vadlīnijām izvirza konkrētus sasniedzos rezultātus tehnoloģiju mācību jomā katram bērnam.
2.Pārzina un analizē dažādas mācību metodes, atbilstoši katra bērna individuālajām attīstības likumsakarībām.
3.Vērtēšanā gūto informāciju izmanto savas pedagoģiskās pieredzes un bērna mācīšanās sekmēšanai. - Pirmsskolas vadlīniju un paraugprogrammas analīze.
Caurviju prasmju analīze tehnoloģiju jomas kontekstā. Grupu darbs.
Rotaļnodarbības plāna izstrāde un analīze.
Prezentācijas un diskusijas grupā. Prasmes: 1.Īsteno konstruktīvisma pieeju bērncentrētā mācību procesā, kurā katrs bērns mācās plānot savas ieceres īstenošanas soļus, izvēlēties nepieciešamos materiālus, īstenot ieceri un novērtēt rezultātu. 2.Plāno mācību procesu, balstoties uz bērna sasniegumiem, izvēlas un lieto mācību metodes un darba organizācijas formas, kas sekmē jēgpilnu, reālajai dzīvei pietuvinātu mācību procesu. 3.Veido drošu vidi, kas veicina bērnu apgūt dažādas tehnikas, paņēmienus un drošības noteikumus materiālu un instrumentu izmantošanā savas ieceres īstenošanai. 4.Analizē bērna mācīšanās sasniegumus saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem, sniedz konstruktīvu, izmatojamu atgriezenisko saisti. 5.Analizē savu profesionālo darbību, veidojot radošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. - Rotaļnodarbības plāna izstrāde un analīze. Metodisko materiālu izstrādnes darbam ar materiāliem. Rezultātu prezentācija. Kompetence: 1.Īstenojot tehnoloģiju mācību jomas sasniedzamos rezultātus, spēj integrēt dažādu mācību jomu saturu rotaļnodarbības norisē. 2.Spēj novērot, vērtēt, analizēt bērnu sasniegumu dinamiku mācīšanas un mācīšanās laikā, ievērojot katra bērnu dažādās spējas un vajadzības, īstenot atbilstošu mācību procesu. 3.Spēj patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem izvēlēties un stratēģiski izvērtēt tehnoloģiju mācību jomas saturu un mācību metodes, kas sekmē katra bērna mācīšanās izaugsmi. - Eksāmens Prezentācijas un diskusijas, savstarpējā vērtēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija: Caurviju prasmes tehnoloģiju jomas kontekstā - 10%
Praktiskais darbs: Materiālu un to apstrādes tehnoloģiju veidi. Prezentācija: papīra aplikāciju veidi - 20% Rotaļnodarbības plāns I - 20% Rotaļnodarbības plāns II - 20% Eksāmen: Rotaļnsodarbības plāna III prezentācija un savstarpējs vērtējums - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas bērnu attīstības fizioloģijā un psiholoģijā, bērnības pedagoģijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|