LA0046 Sociālās un pilsoniskās mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas

Kods LA0046
Nosaukums Sociālās un pilsoniskās mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Vineta Pole
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa mērķis ir iepazīstināt topošos pedagogus ar sociālās un pilsoniskās mācību jomas būtību, nozīmi pirmsskolā, atklājot sasniedzamo rezultātu, caurviju prasmes, metodes, paņēmienus, līdzekļus un resursus. Studiju kurss veido izpratni par mācīšanos iedziļinoties, mācīšanās pieejām, dažādu pieeju izmantošanu, atbilstoši bērna spējām, prasmēm, pieredzei, un.
attīstības pakāpei, kā arī bērna interesēm, sekmējot kompetenču - caurviju prasmju attīstību..
Lekcijās, semināros un patstāvīgo darbu izstrādes laikā studenti iegūs prasmi plānot, organizēt mācību procesu, kas sekmē jēgpilnu mācīšanos pirmsskolas izglītības iestādē, saskaņā ar valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām, programmu, un projekta „Skola2030” pamatnostādnēm..
Studiju kursa ietvaros studenti analizē un vērtē bērnu sasniegumus saskaņā ar vērtēšanas kritērijiem un sasniedzamajiem mācību rezultātiem, ņemot vērā bērna attīstības likumsakarības, kā arī izprot atgriezeniskās saites nozīmīgumu mācību procesa kontekstā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Sociālās un pilsoniskās macību jomas sasniedzamais rezultāts, uzdevumi un virzieni pirmsskolā. 1.1. Sociālās un pilsoniskās mācību jomas nozīme pirmsskolā, sasniedzamais rezultāts, caurviju prasmes, metodes, paņēmieni, līdzekļi un resursi. 1.2. Darba organizācija un formas sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā. 1.3. Pirmsskolas izglītības vadlīnijas un programma. Aktualitātes pirmsskolā sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā. 8 16 4 20
2. Pirmsskolas vecuma bērnu vecumposmu attīstības iezīmes un to saistība ar apkārtējās pasaules norišu izpratni. 2.1. "Es" tēla veidošanās. Es pats. 2.2. Rotaļa – sociālo prasmju apguves pilnveidei. 2.3. Labās prakses piemērs. 8 12 4 16
3. Bērns kā individualitāte sabiedrībā - tās ietekme personības izaugsmē. 3.1. Sabiedrība un sadarbība. Drošība. 3.2. Saimnieciskās un sadzīviskās iemaņas. 3.3. Piederība valstij. Kultūras mantojums. 8 0 4 0
4. Pedagoģiskā procesa organizācija realizējot sociālās un pilsoniskās mācību jomas saturu. 4.1. Pirmsskolas vecuma bērna sasniegumu vērtēšana sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā. 4.2. Pašvadīts mācību process. 4.3. Mācību satura integrācija. 4.4. Integrētas rotaļdarbības plāna izstrādes pamatprincipi, rotaļdarbību izstrāde, prezentēšana un sasniedzamā rezultāta izvērtējums. 8 24 4 32
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veicināt prasmi plānot un realizēt jēgpilnu pirmsskolas izglītības saturu, izvēloties atbilstošas pedagoģiskā darba metodes un paņēmienus sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt zināšanas par pirmsskolas vecuma bērnu vecumposmu attīstības iezīmēm sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā un to saistību ar apkārtējās pasaules norišu izpratni, par bērnu sociāli emocionālo attīstību. 2. Veidot izpratni par pedagoga lomu - izziņas darbības partneris bērna pasaules izziņas procesā, sava “es” iepazīšana, nacionālās identitātes veidošanās aizsākumi. 3. Apgūt zināšanas par pirmsskolas vecuma bērnu vajadzību, pie redzes un interešu ievērošanu mācību satura, metožu un aktivitāšu izvēlē. 4. Veicināt prasmi izvēlētā mācību satura plānošanā, dažādu metožu un aktivitāšu praktiskā pielietošanā, prasmi saskatīt katra bērna individuālās attīstības iezīmes, vajadzības, intereses un spējas. 5. Veidot prasmi organizēt darbu ar visu bērnu grupu, pa apakšgrupām, individuāli un interešu centriem, saistībā ar sasniedzamo rezultātu un caurviju prasmēm. 6. Veicināt prasmi vērtēt bērnu sasniegumu dinamiku, sniegt savlaicīgu, saprotamu, konkrētu un izmantojamu atgriezenisko saiti, atbilstoši individuāli sasniegtajiem mācību rezultātiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina pirmsskolas vecuma bērnu vecumposma attīstības likumsakarības un to saistību ar apkārtējās pasaules norišu izpratni, izvēlas un lieto daudzveidīgas mācību, metodes un paņēmienus. 2. Pārzina mācību saturu sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā, ievērojot pirmsskolas vecuma bērna vajadzības, pieredzi, spējas un intereses. 3. Izprot pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālo attīstību. 4. Izprot kultūras mantojuma nozīmi, tā aktualizēšanu pedagoģiskajā procesā. 5. Izprot apkārtējās vides nozīmes aktualitāti pirmsskolā. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi. Integrētais starppārbaudījums. Eksāmens.
Prasmes: 1. Plāno un atlasa mācību saturu atbilstoši katra bērna individuālajām attīstības iezīmēm, vajadzībām, interesēm un spējām. 2. Organizē un plāno sociālās un pilsoniskās mācību jomas jēgpilnu saturu, pielietojot daudzveidīgas metodes un organizācijas formas,ievērojot katra bērna vajadzības, spējas, pieredzi. 3. Organizē un plāno pedagoģisko procesu integrējot tuvākās apkārtnes norises un sabiedriskās aktivitātes pedagoģiskajā procesā. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi. Integrētais starppārbaudījums. Eksāmens.
Kompetence: 1. Spēj organizēt drošu, atbalstošu mācību vidi sociālās un pilsoniskās mācību jomas īstenošanai, realizējot integrētu pieeju mācību satura apguvē. 2. Izprot bērnu kā individualitāti, veidojot priekšstatu par apkārtējo pasauli, lietām un vidi. 3. Spēj analizēt un objektīvi izvērtēt bērnu sasniegumus, saistībā ar bērnu individuālajām spējām. 4. Izprot pedagoga lomu - izziņas darbības partneris bērna pasaules izziņas procesā. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi. Integrētais starppārbaudījums. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Semināri - 10%
Patstāvīgie darbi - 20%
Integrēts starppārbaudījums - 20%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Psiholoģija skolotājiem. Rotaļdarbība un starpdisciplinaritāte. Bērnības pedagoģija.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 18.0 14.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]