Kods | LA0044 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izglītības ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Daina Vasiļevska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veidos studentiem izpratni par izglītības vadības un ekonomikas mijiedarbību, par cilvēkkapitāla vērtību un izglītību, par pašvaldību un izglītības iestādes budžeta struktūru un veidošanas nosacījumiem; papildinās zināšanas ekonomikā un izglītības vadībā, palielinās studentu kompetenci izglītības vadības jautājumos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Pilnveidot izpratni par izglītības ekonomikas politiku Latvijā, par izglītības politikas un ekonomikas mijiedarbību. Papildināt zināšanas izglītības iestāžu finanšu menedžmenta jomā, attīstot tajā notiekošo procesu vadības, analīzes un vērtēšanas prasmes un paņēmienus, paaugstinās studentu kompetenci izglītības vadībā. Uzdevumi: - iegūt izpratni par izglītības ekonomikas pamatprincipiem LR; - iegūt prasmi orientēties izglītības iestāžu saimnieciskās darbības analīzes teorētiskajos aspektos; - iegūt prasmi izmantot saimnieciskās darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju analīzes metodes izglītības iestādes darbības rezultātu novērtēšanā, risku identificēšanā; - iegūt prasmi izmantot izglītības iestādes saimnieciskās darbības rezultātus taktisko un stratēģisko plānu izstrādei. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- orientējas izglītības ekonomikas jautājumos un reglamentējošajos normatīvajos aktos;
- pārzina iestādes saimnieciskās darbības plānošanu, koordinēšanu un kontroli;
- pārzina iestādes grāmatvedības uzskaites likumdošanas prasības;
- pārzina iestādes finanšu budžeta un finanšu pārskatu sastādīšanas noteikumus;
- izprot finanšu pārskatu un finansēšanas struktūras nozīmi iestādes darbības sekmēšanai. - Diskusijas par aktuālām stratēģiskās vadības problēmām.
Kārtējie pārbaudījumi.
Rakstveida eksāmens. Prasmes: - orientējas izglītības iestādes saimnieciskajā darbībā; - prot apzināt un izprast ārējās finansēšanas piesaistes iespējas un nosacījumus; - prot analizēt un novērtēt izglītības iestādes saimnieciskās darbības kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus, sniegt priekšlikumus to uzlabošanai; - prot veikt datu apstrādi un analīzi ekonomisko un vadības uzdevumu formulēšanai un atrisināšanai; - prot sagatavot prezentācijas materiālus par izglītības iestādes saimnieciskās darbības rezultātiem un to dinamiku. - Diskusijas par aktuālām stratēģiskās vadības problēmām. Kārtējie pārbaudījumi. Rakstveida eksāmens. Kompetences: - ir racionāla, izpratnē balstīta, inovatīva un pozitīva attieksme pret vadības procesiem izglītības iestādēs; - spēj analizēt ekonomiskos procesus izglītības iestādē, meklējot ilgtspējīgus risinājumus; - priekšstats par pārmaiņas noteicošajiem faktoriem izglītības globalizācijas kontekstā un Latvijā. - Diskusijas par aktuālām stratēģiskās vadības problēmām. Kārtējie pārbaudījumi. Rakstveida eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vadības zinātnē un uzņēmumu vadībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|