LA0041 Izglītības iestāde kā mācīties spējīga organizācija

Kods LA0041
Nosaukums Izglītības iestāde kā mācīties spējīga organizācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inese Lūsēna-Ezera
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa apguves laikā studenti tiek iepazīstināti ar teorijām par mācīšanās organizācijām un zināšanu vadību organizācijā. Studenti iegūst izpratni par mācīšanās organizācijas nozīmi pārmaiņu/reformu ieviešanā izglītības iestādē un to veiksmīgā aprobēšanā. Kursa laikā studenti tiek iepazīstināti starptautisko pieredzi mācīšanās organizāciju ieviešanā un īstenošanā izglītībā, kā arī tiek analizēt esošā situācija izglītībā Latvijā. Studenti iemācās izvērtēt mācīšanās organizāciju izglītības iestādē un izveidot ceļa karti izglītības iestādei kļūstot par mācīšanās organizāciju..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Modernās menedžmenta teorijas un to izmantošana izglītības vadībā: - Ārējās vides un menedžmenta teoriju attīstība -Modernā menedžmenta globālā pieeja, visaptverošā kvalitātes vadīšanas sistēma, teorijas par mācīties spējīgām organizācijām; - Mācīties spējīgas organizācijas jēdziens izglītībā; - Zināšanu vadība izglītībā 6 10 0 0
Vadīšanas procesa raksturīgākās iezīmes mācīties spējīgā organizācijā - Kopējs nākotnes redzējums un kultūras izpratne, jaunu struktūru veidošana organizācijā, varas deleģēšana un komunikācijas nodrošināšana. Vadītāja darbība mācīties spējīgā organizācijā - Vadītāja personīgā ietekme – autoritāte un vadīšanas stils, darbinieku iesaistīšana pārmaiņu procesā, personīgās un dalītās atbildības noteikšana 4 10 0 0
Vadīšanas modeļi izglītības iestādē kā mācīties spējīgā organizācijā - Izglītības iestāžu darbinieku iesaistīšana pārmaiņu procesos. Izglītojošā vadīšana (intructional leaderships) un pārveidojošā vadīšana (transformational leadership). Vadīšanas modeļa veidošanas posmi 4 10 0 0
Vadītāja darbība mācīties spējīgā organizācijā - Vadītāja personīgā ietekme – autoritāte un vadīšanas stils, darbinieku iesaistīšana pārmaiņu procesā, personīgās un dalītās atbildības noteikšana 4 10 0 0
Cilvēkresursu vadība un organizācijas sniegums - Uzticēšanās, psiholoģiskais “līgums”; - Cilvēkresursu vadības faktori, kas ietekmē organizācijas mācīšanos; mācīšanās process un snieguma uzlabojumi, organizācijas mērķu sasniegšana; mācīšanās darbavietā; - Profesionālā pilnveide un profesionālisms 4 10 0 0
Kvalitātes vadība izglītībā - Pārmaiņu vadīšana mācīšanās pilnveidei - Ārējais novērtējums; - Kvalitātes izpratne 2 10 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Iepazīstināt studentus ar teoriju par mācīties spējīgām organizācijā un un galvenajiem izglītības iestādes kā mācīšanās organizācijas veidošanā un vadīšanā. Uzdevumi: 1. Veicināt izpratni par mācīties spējīgas organizācijas būtību, vadīšanas procesa raksturīgākajām iezīmēm mācīties spējīgā organizācijā. 2. Analizēt zināšanu vadības nozīmi mācīties spējīgas organizācijas kontekstā. 3. Veicināt izpratni par cilvēkresursu vadības nozīmi izglītības iestādes kā mācīties spējīgas organizācijas veidošanā un ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1. Pārzina mācīšanās organizācijas konceptu. 2. Izprot mācīšanās organizācijas nozīmi izglītības iestādes pārvaldībā un attīstībā un cilvēkresursu vadības nozīmi izglītības iestādes kā mācīšanās organizacas veidošanā. 3. Prot izvērtēt izglītības iestādes atbilstību mācīšanās organizācijas modelim. 4. Spēj kritiski analizēt mācīšanās organizācijas dimensiju īstenošanas praksi izglītības iestādē un sniegt argumentētus priekšlikumus mācīšanās organizācijas pilnveidei un stiprināšanai izglītības iestādē. - Līdzdalība nodarbībās un semināros. Patstāvīgo darbu izstrāde. Rakstveida eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Līdzdalība semināros - 20%
Patstāvīgais darbs - 30%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Modernās menedžmenta teorijas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]