LA0040 Izglītības vadības teorija un prakse

Kods LA0040
Nosaukums Izglītības vadības teorija un prakse
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inese Lūsēna-Ezera
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa ietvaros studenti tiek iepazīstināti ar izglītības vadības būtību, vadībzinātnes teoriju pamatjēdzieniem, teoriju evolūciju, menedžmenta teoriju pielietojumu dažāda tipa, līmeņa un veida izglītības iestāžu vadīšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Izglītības vadības būtība: - Izglītības vadības kā vadībzinātnes apakšnozares rašanās; - Izglītības vadības jēdziens 2 2 0 0
Izglītības vadība globalizācijas kontekstā: - Globālās izglītības galvenais mērķis; - Globālās izglītības jēdziens; - Globalizācijas procesu ietekme uz Latvijas izglītības sistēmu 4 2 0 0
Menedžmenta teoriju pielietojums izglītības vadībā: - Izglītības vadības vēsturiskā saistība ar pedagoģijas zinātni; - Zinātnieku viedokļi par menedžmenta teoriju izmantojamību izglītības iestāžu vadībā; - „Vadīšanas” un „menedžmenta” jēdzieni izglītības iestādēs 4 2 0 0
Izglītības vadības modeļi: - Formālie, koleģiālie, politiskie, subjektīvie, nenoteiktie un kultūru modeļi - Paradigmu maiņa izglītības vadībā. Ilgtspējīgas vadības modeļi. 4 18 0 0
Izglītības sistēma Latvijā, tās pārvaldība: izglītības iestāžu vadīšanas līmeņi un kompetences: valsts, pašvaldība, izglītības iestāde 2 2 0 0
Vadītājs un vadīšana izglītības iestādē: - Vadīšanas process izglītības iestādē; - Organizācijas misijas un vīzijas formulēšana; - Izglītības iestādes kultūras attīstīšana, motivācijas uzturēšana darbiniekos 4 2 0 0
Pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē: - Galvenie pārmaiņu filozofijas virzieni - Pārmaiņu veidi organizāciju iekšējā vidē; - Pārmaiņu procesi; pārmaiņu iniciēšana un akselerācija. 4 32 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Iepazīstināt studentus ar menedžmenta teoriju pielietojumu izglītības iestāžu vadīšanā, analizējot izglītības iestāžu attīstības rādītājus Latvijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par izglītības vadības būtību, izglītības sistēmas pārvaldību un attīstību globālā un lokālā kontekstā. 2. Analizēt menedžmenta teoriju praktiskā pielietojuma iespējas izglītības vadībā. 3. Veidot izpratni par pārmaiņu vadīšanas procesu nozīmi izglītības iestādes ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā. 4. Attīstīt studentu prasmes izzināt cēloņus izglītības iestādes konkurētspējai un ilgtspējīgai attīstībai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
* Pārzina menedžmenta teoriju pielietojumu izglītības iestāžu vadīšanā, * Prot izvērtēt organizācijas darbību galvenajos izglītības iestādes attīstības rādītājos. - Līdzdalība nodarbībās un semināros. Patstāvīgo darbu izstrāde. Rakstveida eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbs semināros - 20%
Patstāvīgo darbu izstrāde - 30%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Modernās menedžmenta teorijas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]