Kods | LA0033 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātnes metodoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Lūsēna-Ezera | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti tiek iepazīstināti ar zinātniskās darbības būtību un nozīmi, zinātniski pētnieciskā darba izstrādes galvenajiem nosacījumiem pētījuma dizaina izstrādāšanai un literatūras pārskata veidošanas galvenajiem uzdevumiem. Kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas par drošuma, validitātes un triangulācijas nozīmi pētījuma dizaina izstrādes procesā, pētījuma mērinstrumentiem un pētījuma dalībnieku izlases metodēm un to nozīmi kvalitatīto un kvantitatīvo pētījumu pieejās. . Studenti tiek iepazīstināti ar statistikas metodēm un praktiski apgūst datu statistiskās apstrādes un analīzes metožu pielietojumu empīrisko pētījumu rezultātu analīzē, izmantojot MS Excel datu apstrādes un analīzes rīku Data Analysis, Power Query un Pivotable.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Veidot izpratni par zinātniskā pētījuma veikšanas procesu, korekti veikta zinātniskā pētījuma galvenajiem nosacījumiem un sniegt zināšanas par datu apstrādes un analīzes metožu izmantošanas iespējām MS Excel vidē uzņēmējdarbības vadības pētījumos. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar zinātnes būtību, dažādiem pētījumu veidiem un pētījuma dizaina izstrādes galvenajām komponentēm. 2. Ilustrēt kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu pieejas, saistot to ar teoriju un praksi. 3. Skaidrot drošuma, validitātes un triangulācijas nozīmi pētījumu dizaina un pētījuma mērinstrumentu izstrādes procesā. 4. Sniegt informāciju par pētījuma dalībnieku izlases veidošanas metodēm un skaidrot to nozīmi kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu pieejās. 5. Iepazīstināt ar datu apstrādes un analīzes metodēm MS Excel vidē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studiju kursa apgūšanas rezultātā students:
1. Gūst zināšanas par zinātnes galvenajām īpašībām, kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu metodēm, izlases veidošanas metodēm, galvenajiem principiem literatūras pārskata veidošanā.
2. Gūst zināšanas par zinātniskā pētījuma dizaina izstrādes galvenajām komponentēm un to savstarpējo mijiedarbību pētījuma dizaina izstrādāšanā.
3. Prot formulēt zinātniskās kategorijas un veidot to savstarpējo mijiedarbību atbilstoši pētījuma tematam.
4. Prot izmantot pētījuma mērķim, pētījuma jautājumiem/hipotēzei un pētījuma datiem atbilstīgas datu apstrādes un analīzes metodes, pielietojot MS Excel rīku datu apstrādes un analīzes rīku Data Analysis un Power Query.
5. Spēj izstrādāt zinātniski pētnieciskā darba dizainu un saistīt to ar teorētiskām diskusijām literatūras pārskatā.
6. Spēj veikt korektu pētījuma rezultātu analīzi, izmantojot MS Excel datu apstrādes un analīzes rīku Data Analysis, Power Query un Pivotable.
- Sekmīgi sagatavoti un iesniegti patstāvīgie darbi.
Sekmīgi nokārtots eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Sekmīgi sagatavoti un iesniegti patstāvīgie darbi - 50%
Sekmīgi nokārtots eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|