| Kods | LA0030 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Izglītības stratēģijas pētniecības lietpratībai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Pāvels Jurs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa tiek sekmēta zināšanu un prasmju apguvi promocijas darba izstrādes procesā: pašvadītu izglītības stratēģiju un pētniecības metodoloģijas teoriju atziņu aktualizēšana, lai pilnveidotu pedagoģisko pieredzi un kompetenci, attīstot pētniecības lietpratību pašiniciētā izpētes darbību, veicinot inovatīvu zinātnisko pētījumu izstrādi izglītības zinātnēs.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi Sekmēt zināšanu un prasmju apguvi promocijas darba izstrādes procesā: pašvadītu izglītības stratēģiju un pētniecības metodoloģijas teoriju atziņu aktualizēšanā, lai pilnveidotu pedagoģisko pieredzi un kompetenci, attīstot pētniecības lietpratību pašiniciētā izpētes darbībā, veicinot inovatīvu zinātnisko pētījumu izstrādi izglītības zinātnēs Studiju kursa uzdevumi 1. Piedāvāt iespējas apgūt aktuālās zināšanas izglītības teoriju un izglītības stratēģiju teorētiskās un praktiskās izpratnes un pētniecības nodrošināšanā. 2. Attīstīt motivāciju un pašiniciatīvu, praktisko gatavību zinātniskajai pētniecībai un profesionāli akadēmiskās kompetences paaugstināšanai izglītības zinātņu jomas teorētisko un empīrisko atziņu izpētei un sistematizācijai. 3. Pilnveidot zinātniski pētnieciskās darbības prasmes izglītības stratēģiju izpētē un pilnveidē teorētiskajā un metodoloģiskajā līmenī. 4. Sekmēt pētniecības kompetences pilnveidošanos, atklājot pašattīstības stratēģijas, veicinot radošumu, patstāvību un atbildības pašregulāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot izglītības teoriju un izglītības stratēģiju attīstības vēsturisko pieredzi un aktuālās tendences mācību procesā.
2. Izprot izglītības stratēģiju praktiskā pielietojuma likumsakarības un efektivitātes nodrošināšanas priekšnosacījumus pedagoģiskajā procesā.
3. Izprot teorētiskās un empīriskās pētniecības metodes un metodoloģiju izglītības zinātņu nozarē un saskarē ar citām zinātņu nozarēm, starpdisciplināro pieeju pētniecībā. - Līdzdalība lekcijās un semināros.
Patstāvīgo darbu izstrāde.
Eksāmena darbs. Prasmes 4. Sistēmiski analizē, interpretē izglītības zinātnēs saistošos jēdzienus, teorijas un spēj pielietot atbilstošas izglītības stratēģijas mācību darbības vadīšanā. 5. Patstāvīgi lieto zinātniskās izpētes metodes, lai identificētu un praksē pilnveidotu skolēnu mācīšanās individuālās stratēģijas, veicinot viņu sasniegumus un izaugsmi. 6. Risina izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas izglītības procesu problēmas, lai paplašinātu un sniegtu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvātu pētniecībā balstītus risinājumus pedagoģiskās prakses pilnveidei. - Līdzdalība lekcijās un semināros. Patstāvīgo darbu izstrāde. Eksāmena darbs. Kompetence 7. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, teorētiski un praktiski nozīmīgu izglītības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 8. Risina izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, inovācijas veicinošus uzdevumus, ievērojot ētisko atbildību par profesionālās darbības ietekmi uz izglītības un sabiedrības savstarpējām attiecībām, uz pārmaiņu rosināšanu un vadīšanu izglītībā. 9. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina pedagoģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. - Līdzdalība lekcijās un semināros. Patstāvīgo darbu izstrāde. Eksāmena darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Līdzdalība lekcijās un semināros - 30%
Patstāvīgo darbu izstrāde - 30% Eksāmena darbs - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||