Kods | BS0094 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vispārējā māksla | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Eglīte, Laine Kristberga | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir veidots uz kompleksas integrējošas metodoloģijas bāzes. Māksla netiek studēta kā atsevišķa estētikā balstīta disciplīna, bet drīzāk kā starpdisciplināra komponente, kas konstatējama citās zinātņu nozarēs - politikas studijās, socioloģijā, ģeogrāfijā, kultūrā utt. Tiek analizēti sociāli politiskie, ģeopolitiskie un ekonomiskie apstākļi, kas ietekmē nacionālo identitāti, kopienas izjūtu, pilsonisko aktivitāti un citus svarīgus parametrus, sekmējot, ka nācijas var līdzpastāvēt modernajos multikulturālisma un globālisma apstākļos.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par kompleksu sinerģiju starp humanitārajām zinātnēm, tostarp, mākslu un kultūru, un citām zinātnes disciplīnām. Studiju kursa uzdevumi: 1) iepazīstināt ar dažādām koncepcijām, piemēram, antropocēns, ģentrifikācija, prekariāts u.c.; 2) analizēt ar ilgtspēju saistīto dilemmu modes industrijā; 3) izpētīt Pjēra Burdjē teoriju par kapitāla formām un habitus, kā arī semiotiku (Rolāns Barts); 4) sniegt ieskatu digitālajās humanitārajās zinātnēs; 5) attīstīt izpratni par kopienām un kopienu projektiem, kā arī ievainojamām sociālajām grupām; 6) attīstīt prasmi identificēt sociālās vajadzības urbānā vidē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina semiotikas teoriju (Rolāns Barts) un Pjēra Burdjē teoriju par kapitāla formām un habitus. - Dalība lekcijās, grupu darbs, starpeksāmens, gala eksāmens. Saprot tādas koncepcijas kā antropocēns, ģentrifikācija, prekariāts. - Dalība lekcijās, grupu darbs, starpeksāmens, gala eksāmens. Spēj identificēt sociālās vajadzības dažādos kontekstos un zina precedentu piemērus. - Dalība lekcijās, grupu darbs, starpeksāmens, gala eksāmens. Prot veikt izpēti un gatavot prezentācijas grupās. - Dalība lekcijās, grupu darbs, starpeksāmens, gala eksāmens. Prot piemērot dažādas pētnieciskās metodes (analizē mācību literatūru, veic piemēru izpēti, radošā rakstība). - Dalība lekcijās, grupu darbs, starpeksāmens, gala eksāmens. Zina kā lietot terminoloģiju, koncepcijas un metodes. - Dalība lekcijās, grupu darbs, starpeksāmens, gala eksāmens. Spēj identificēt sociālas problēmas un atrast radošus risinājumus. - Dalība lekcijās, grupu darbs, starpeksāmens, gala eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbi - 10%
Dalība lekcijās - 20% Starpeksāmens - 30% Gala eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas angļu valodā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|