LA0024 Matemātikas mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas

Kods LA0024
Nosaukums Matemātikas mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Kristiana Cetrovska
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros studenti apgūst zināšanas, prasmes un attieksmes, kas nepieciešamas matemātikas jomas mācību satura apguves nodrošināšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Studiju kursa ietvaros tiek attīstīta kompetence bērncentrētas mūsdienīgas mācību vides veidošanai, lai sekmētu bērnu matemātisko prasmju attīstību, veidotu pamatu turpmākai STEM priekšmetu satura apguvei..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Matemātisko priekšstatu veidošanas teorētiskais pamats, aktualitātes izglītības sistēmā un pedagoģiskajā pieejā. Mācīšanās iedziļinoties. 8 10 4 10
Matemātisko jēdzienu iepazīšana pirmsskolā. Metodiskie materiāli. 8 10 4 20
Rotaļu izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā pirmsskolā 10 16 4 20
Rotaļnodarbības plānošana un īstenošana pirmsskolas vidē noteikta matemātiskā jēdziena apguvē, izmantojot pašu gatavotos didaktiskos materiālus un interaktīvās spēles un rotaļas 12 20 8 22
Rotaļnodarbību plānošana ar matemātikas dominanti un pakārtotajām mācību jomām 10 16 4 20
Kompetence matemātikas jomā – sasniedzamais mācību rezultāts dažādos bērnu attīstības posmos 8 12 4 20
Kopā: 56 84 28 112
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: attīstīt studentu kompetenci bērncentrētas mācību vides veidošanai, lai sekmētu jēgpilnu bērna matemātisko prasmju attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Uzdevumi: 1. Pilnveidot izpratni par bērncentrētu pedagoģisko procesu, pašvadītas mācīšanās plānošanas un īstenošanas paņēmieniem matemātikas jomā. 2. Veidot izpratni par matemātisko priekšstatu teorētiskajiem pamatiem un to īstenošanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. 3. Pilnveidot prasmes integrēto nodarbību un pasākumu plānošanā ar matemātikas jomas dominanti. 4. Apgūt praktiskas iemaņas matemātikas jomas metodisko materiālu izgatavošanā un to pielietošanā praksē atbilstoši bērnu attīstības tendencēm.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izpratne par bērnu spējām un vajadzībām matemātikas jomas ietvarā dažādos attīstības attīstības posmos. 2. Izprot rotaļnodarbību saturu matemātikas jomā, tā plānošanu un īstenošanu, vides pielāgošanu bērncentrētā mācību procesā. 3. Zina didaktisko materiālu veidošanas nosacījumus un to izmantošanu dažādos bērnu attīstības posmos. - Patstāvīgi plānota rotaļnodarbība un tai izvēlēti un izstrādāti didaktiskie materiāli atbilstoši bērna vecumposmam un izglītības vajadzībām. Darbu prezentācija, eksāmena darbs.
Prasmes: 1. Plāno un īsteno rotaļnodarbības bērniem dažādos pirmsskolas attīstības posmos. 2. Plāno un analizē savu pedagoģisko darbību, integrējot tajā matemātikas jomas uzdevumus. 3. Spēj praksē pielietot daudzveidīgas mācību metodes matemātikas jēdzienu apguvē pirmsskolā, 4. Patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem veido metodisko un materiālo bāzi matemātikas jomā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija semināros, eksāmena darbs.
Kompetence: 1. Spēj veidot bērncentrētu mācību vidi matemātikas jomas mācību satura apguvei pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 2. Pārzina un lieto dažādas metodes mācību rezultātu sasniegšanai un zināšanu pārneses nodrošināšanai bērnu matemātisko prasmju attīstībai un savai profesionālajai pilnveidei. 3. Spēj patstāvīgi un, sadarbojoties ar kolēģiem, izvirzīt mērķus bērnu matemātisko prasmju attīstībai un plānot to sasniegšanu. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija semināros, diskusija par bērncentrētas vides izveidi un pilnveidi, eksāmena darbs.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Didaktiskās spēles izveidošana, atbilstoši vecumam un sasniedzamajam rezultātam. - 20%
Digitālās spēles izveidošana, atbilstoši vecumam un sasniedzamajam rezultātam. - 10%
Matemātiskās pasakas sacerēšana un uzdevumu izveidošana, atbilstoši vecumam un sasniedzamajam rezultātam. - 30%
Eksāmena darbs: Pasākuma plāna ar matemātiskajām aktivitātēm izstrādāšana, atbilstoši vecumam un sasniedzamajiem rezultātiem, iekļaujot vismaz trīs dažādas metodes un paņēmienus matemātikas apguves veicināšanai. - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 30.0 26.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]