Kods | LA0023 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dabaszinātņu mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristiana Cetrovska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss balstīts uz pirmsskolas izglītojamo attīstības psiholoģijas un pirmsskolas pedagoģijas un didaktikas zināšanām un izpratni. Kursā paredzēts studentus iepazīstināt ar jaunajām pirmsskolas satura prasībām un vadlīnijām, uzmanību vēršot uz pirmsskolas izglītības mērķi sekmēt zinātkāra bērna, kas dzīvo veselīgi un aktīvi, audzināšanu. Mācību saturs un process vērsts uz mācīšanos, iedziļinoties izpratnes un ieradumu veidošanā, kas balstīti uz vērtībām dabā, mijiedarbībā daba un cilvēks, kā arī caurviju prasmju veidošanā. Kursā paredzēta studentu prasmju pilnveide plānot mācību un audzināšanas procesu, ievērojot prasības bērna individuālajā attīstībā un, kā galveno mācību organizācijas formu, plānot bērna rotaļanodarbību visas dienas garumā saskaņā ar bērna vajadzībām, interesēm.. Kurss paredz pilnveidot studentu prasmes organizēt ar bērniem praktiskas nodarbības gan telpās, gan ārā, lai nodrošinātu to līdzdarbību pirmsskolas vides iepazīšanā un sakopšanā, rosinot bērnos drošību, ieinteresētību, respektējot dzīvo dabu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: pilnveidot studentu kompetenci īstenot pirmsskolas mācību satura prasības dabaszinātnēs izglītībai mūsdienīgai lietpratībai, akcentējot radošas personības veidošanu un pētnieciskās darbības prasmju attīstību. Kursa uzdevumi: 1. Veidot studējošo kompetenci dabaszinātņu mācību jomas satura pirmsskolā, struktūras plānošanā un vadīšanā. 2. Veidot studējošo prasmi mācību procesa organizēšanā, ievērojot bērnu vecumposma intereses. 3. Sekmēt izpratni par pētnieciskās darbības organizēšanu, rosinot bērnu izziņas interešu un pašaktivitātes sekmēšanu. 4. Veidot izpratni par dabas objektu un dabas likumsakarību izzināšanu pirmsskolā ekoloģiskās audzināšanas aspektā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot Valsts pirmsskolas izglītības vadlīniju prasības dabaszinātņu mācību jomā.
2. Izprot izglītojamā individuālās attīstības, mācīšanās un personīgās izaugsmes vajadzību identificēšanu un ievērošanu dabaszinātņu mācību procesa plānošanā un mācīšanās snieguma, izaugsmes vērtēšanā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija semināros, eksāmena darbs.
Prasmes: 1. Plāno mācību saturu dabaszinātnēs, izvēloties mācību metodes, atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Analizē un izvērtē mācību pieeju pielietojumu bērna atbildīgas attieksmes pret dabas vidi ekoloģiskās audzināšanas aspektā, organizējot reālās dzīves situācijas mācību un audzināšanas procesā. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija semināros, diskusija par brīvdabas pedagoģijas atziņu īstenošanu, eksāmena darbs. Kompetence: 1. Patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plāno individualizētu un elastīgu mācību procesu dabaszinātņu jomā, nodrošinot izglītojamā individuālo attīstību un savu profesionālo pilnveidi. 2. Spēja plānot mācību aktivitātes atbilstoši sasniedzamajiem mācību rezultātiem un izvēlēties atbilstošus vērtēšanas kritērijus. - Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija semināros, darbs praktiskajās nodarbībās, diskusijas par mācību procesa plānošanas jautājumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
6 patstāvīgo darbu uzdevumu izpilde - 30%
Darbs semināros, praktiskajās nodarbībās, piedalīšanās diskusijās - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas pirmsskolas pedagoģijā un psiholoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|