Kods | LA0022 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Valodu mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ligita Kleinšmite | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji apgūs zināšanas, prasmes un attieksmes, kas nepieciešamas valodas jomas mācību satura apguves nodrošināšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Kursa noslēgumā skolotāji būs attīstījuši kompetenci bērncentrētas mācību vides veidošanai, lai sekmētu jēgpilnu bērnu valodas prasmju attīstību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Attīstīt topošo skolotāju kompetenci bērncentrētas mācību vides veidošanai, lai sekmētu jēgpilnu bērna valodas prasmju attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par valodas attīstības īpatnībām pirmsskolas vecumā, par valodas jomas mācību saturu pirmsskolā un tā pēctecīgu attīstību sākumizglītībā, par bērncentrētas mācību vides iespējām mutvārdu un rakstveida runas attīstībai pirmsskolā. 2. Attīstīt prasmes runāšanas, klausīšanās, lasīšanas un rakstīšanas jēgpilnai integrēšanai dažādos pirmsskolas pedagoģiskā procesa režīma posmos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības īpatnības, valodas jomas mācību saturu pirmsskolā un tā saikni ar sākumizglītībā apgūstamo saturu.
2. Zina valodas jomas mācību satura apguvei aktuālās bērncentrētas mācību vides pazīmes.
3. Raksturo valodas attīstības iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; var raksturot runāšanas, klausīšanās, lasīšanas un rakstīšanas attīstības teorētiskos aspektus pirmsskolas pedagoģiskajā
procesā.
4. Zina valodas jomas mācību satura apguves procesā pirmsskolā izmantojamus daudzveidīgus formatīvās vērtēšanas paņēmienus.
5. Raksturo valodas jomas mācību satura plānošanā izmantojamos resursus. - Studējošo darbs seminārnodarbībās.
Starppārbaudījumi:
1. patstāvīgais darbs par klausīšanās un runāšanas prasmju attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā;
2. patstāvīgais darbs par lasītprasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā;
3. patstāvīgais darbs par rakstītprasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un par formatīvo vērtēšanu valodas jomas mācību satura apguvē pirmsskolā.
Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens (valodas jomas mācību satura plānošana izvēlētās tēmas
kontekstā vienas nedēļas ietvaros pirmsskolas pedagoģiskajā procesā). Prasmes: 1. Atlasa, analizē un kritiski izvērtē ar valodas jomas mācību satura apguvi saistīto zinātnisko un metodisko literatūru. 2. Plāno bērna valodas prasmju attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, ņemot vērā bērnu intereses, vajadzības, spējas un pieredzi. 3. Adaptē, patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem izstrādā un radoši izmanto metodiskos materiālus dažāda pirmsskolas vecuma bērnu valoddarbības veidu attīstībai visos pirmsskolas pedagoģiskā procesa posmos. 4. Izmanto formatīvo vērtēšanu, lai motivētu bērnu vēlēšanos pilnveidot runāšanas, klausīšanās, lasīšanas un rakstīšanas prasmes. - Studējošo darbs seminārnodarbībās. Starppārbaudījumi: 1. patstāvīgais darbs par klausīšanās un runāšanas prasmju attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; 2. patstāvīgais darbs par lasītprasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; 3. patstāvīgais darbs par rakstītprasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un par formatīvo vērtēšanu valodas jomas mācību satura apguvē pirmsskolā. Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens (valodas jomas mācību satura plānošana izvēlētās tēmas kontekstā vienas nedēļas ietvaros pirmsskolas pedagoģiskajā procesā). Kompetence: 1. Veido bērncentrētu mācību vidi valodas jomas mācību satura apguvei pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 2. Spēj veidot uz savstarpēju cieņu pamatotu sadarbību ar bērniem un vecākiem, sniedzot viņiem nepieciešamo atbalstu valodas jomas mācību satura apguvē. 3. Spēj sadarboties ar kolēģiem, izvirzīt kopīgus mērķus bērnu valoddarbības prasmju attīstībai un plānot to sasniegšanu - Studējošo darbs seminārnodarbībās. Starppārbaudījumi: 1. patstāvīgais darbs par klausīšanās un runāšanas prasmju attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; 2. patstāvīgais darbs par lasītprasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; 3. patstāvīgais darbs par rakstītprasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un par formatīvo vērtēšanu valodas jomas mācību satura apguvē pirmsskolā. Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens (valodas jomas mācību satura plānošana izvēlētās tēmas kontekstā vienas nedēļas ietvaros pirmsskolas pedagoģiskajā procesā). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studējošo darbs seminārnodarbībās - 20%
Starppārbaudījumi: 1. patstāvīgais darbs par klausīšanās un runāšanas prasmju attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā - 15% 2. patstāvīgais darbs par lasītprasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā - 20% 3. patstāvīgais darbs par rakstītprasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un par formatīvo vērtēšanu valodas jomas mācību satura apguvē pirmsskolā - 15% Eksāmens (valodas jomas mācību satura plānošana izvēlētās tēmas kontekstā vienas nedēļas ietvaros pirmsskolas pedagoģiskajā procesā) - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bērnības pedagoģija, Psiholoģija skolotājam. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|