LA0021 Pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācija un vadība

Kods LA0021
Nosaukums Pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācija un vadība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Vineta Pole
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācijas un vadības kurss virzīts uz studējošo gan teorētisko zināšanu apguvi, gan praktiskās darbošanās pilnveidošanu. Kurss paredz ieskatu visos pedagoģiskā procesa organizācijas pamatprincipos. Studenti iepazīsies ar normatīviem dokumentiem pedagoģiskā procesa nodrošināšanai, pētīs un analizēs pirmsskolas izglītības vadlīnijas un programmas. Studējošie gūs izpratni par adaptācijas periodu, atbalstošas vides veidošanu bērnu un pedagoga darbībai. Praktiski darbojoties gan grupās, gan individuāli plānos gan mācību vidi, gan sasniedzamos rezultātus tēmas apguvei, gan audzināšanas darbu. Apgūs prasmi interaktīvo uzdevumu veidošanā, bērnu svētku plānošanā un vadīšanā. Studējošie tiks iepazīstināti ar dažādām pedagoģiskā procesa organizācijas formām, mācīšanās veidiem, mācību snieguma vērtēšanas veidiem. Tiks skatītas un analizētas sadarbības formas ar bērnu ģimenēm..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Pedagoģiskā procesa organizācijas normatīvie dokumenti. Pirmsskolas izglītība vadlīnijas un izglītības programmas, IZM noteiktie mācību līdzekļi un materiāli. Dienas ritms pirmsskolas izglītības iestādē. Noteikumi par vispārējās izglītības iestāžu pedagoģiskā procesa organizēšanai nepieciešamo obligāto dokumentāciju. Izglītojamo audzināšanas vadlīnijas un informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtība u.c. 8 20 4 20
2. Adaptācijas process pirmsskolā Adaptācijas procesa īpatnības. Sekmīgas adaptācijas priekšnoteikumi. Pedagoga kompetence adaptācijas procesā. 6 0 2 0
3. Kompetencēs balstīta mācību satura un uz sasniedzamo rezultātu orientēta pedagoģiskā procesa plānošana un īstenošana. Mācību jomas, caurviju prasmes, tikumi. Temata, sasniedzamā rezultāta plānošana. Aktivitātes bērnu patstāvīgai un organizētai darbībai. Svētku svinēšana un tradīcijas. 10 8 4 12
4. Atbalstoša vide bērna un pedagoga sadarbībai. Bērna attīstību un mācīšanos veicinoša aktīva mācību vide. Aktivitāšu centru plānošana un veidošana. Daudzveidīgas mācību stratēģijas, paņēmieni un metodes inovatīvas pirmsskolas izglītības vides nodrošināšanai. 6 10 4 14
5. Pirmsskolas izglītības satura īstenošanas principi. Pedagoģiskā procesa organizācijas formas. Digitālās mācību tehnoloģijas un rīki. Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izmantošana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Mācīšanās veidi un situācijas- pedagoga darbība un bērnu darbība. Skolotāju sadarbības organizācija. 14 24 8 34
6. Mācību snieguma vērtēšanas pamatprincipi. Summatīvā, formatīvā vērtēšana, Bērnu portfolio. 4 12 2 16
7. Uz bērna attīstību virzīta pedagoga sadarbība ar bērna ģimeni. Pozitīvas sadarbības veicinošie nosacījumi. Sadarbības formas. Sadarbības pedagoģiskie aspekti. 6 6 2 10
8. Prasmju, zināšanu un vērtību rādītāji pirmsskolas izglītības nobeigumā. 2 4 2 6
Kopā: 56 84 28 112
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Studiju kursa mērķis ir veidot valsts pirmsskolas vadlīnijām, pirmsskolas izglītības programmām un „Skolotājs” profesijas standartam atbilstošas profesionālās kompetences, laistudējošie pēc kursa apgūšanas spētu plānot un īstenotpedagoģisko procesu pirmsskolā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģiskā procesa īstenošanas reglamentējošu dokumentus (Valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas un programmas). 2. Apgūt attīstību un mācīšanās veicinošas vides veidošanas principus 3. Analizēt kompetencēs balstīta pedagoģiskā procesa plānus, organizācijas formas un mācīšanās pieejas. 4. Apgūt bērnu mācību snieguma vērtēšanas principus. 5. Analizēt mācību procesā izmantojamo mācību līdzekļu izvēli. 6. Apgūt skolotāja un bērna ģimenes pozitīvas sadarbības veidošanas nosacījumus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas un programmas. 2. Raksturo dažādas pedagoģiskās pieejas un metodes mācību procesa organizēšanā, dažādas mācīšanās un mācīšanas stratēģijas un prasmes. 3. Zina pamatnosacījumus bērna attīstību un mācīšanos veicinošas aktīvas mācību vides veidošanai. 4. Izpratne par bērnu darbības vērtēšanas pamatprincipiem. - Studējošo aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. Patstāvīgie darbi/starppārbaudījumi. Eksāmens.
Prasmes: 1. Analizē un interpretē pirmsskolas pedagoģiskā procesa normatīvos dokumentus. 2. Integrē teorētiskās zināšanas praktiskā darbā ar bērniem, veidojot bērniem atbalstošu vidi. 3. Veido tematiskos, vides un audzināšanas darba plānus. 4. Prasme veidot pozitīvu sadarbību ar bērnu vecākiem. - Studējošo aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. Patstāvīgie darbi/starppārbaudījumi. Eksāmens.
Kompetence: 1. Spēj patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plānot un vadīt mācību procesu pirmsskolā. 2. Spēj vērtēt un analizēt bērnu un savu darbību, plānot tālākās attīstības vajadzības. 3. Spēj pedagoģiskajā procesā izmantot digitālās mācību tehnoloģijas un rīkus. - Studējošo aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. Patstāvīgie darbi/starppārbaudījumi. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 20%
Patstāvīgie darbi/starppārbaudījumi - 50%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Skolotāja profesionālās darbības pamati. Bērnības pedagoģija. Rotaļdarbība un starpdisciplinaritāte
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 30.0 26.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]