Kods | LA0021 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācija un vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vineta Pole | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācijas un vadības kurss virzīts uz studējošo gan teorētisko zināšanu apguvi, gan praktiskās darbošanās pilnveidošanu. Kurss paredz ieskatu visos pedagoģiskā procesa organizācijas pamatprincipos. Studenti iepazīsies ar normatīviem dokumentiem pedagoģiskā procesa nodrošināšanai, pētīs un analizēs pirmsskolas izglītības vadlīnijas un programmas. Studējošie gūs izpratni par adaptācijas periodu, atbalstošas vides veidošanu bērnu un pedagoga darbībai. Praktiski darbojoties gan grupās, gan individuāli plānos gan mācību vidi, gan sasniedzamos rezultātus tēmas apguvei, gan audzināšanas darbu. Apgūs prasmi interaktīvo uzdevumu veidošanā, bērnu svētku plānošanā un vadīšanā. Studējošie tiks iepazīstināti ar dažādām pedagoģiskā procesa organizācijas formām, mācīšanās veidiem, mācību snieguma vērtēšanas veidiem. Tiks skatītas un analizētas sadarbības formas ar bērnu ģimenēm.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Studiju kursa mērķis ir veidot valsts pirmsskolas vadlīnijām, pirmsskolas izglītības programmām un „Skolotājs” profesijas standartam atbilstošas profesionālās kompetences, laistudējošie pēc kursa apgūšanas spētu plānot un īstenotpedagoģisko procesu pirmsskolā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģiskā procesa īstenošanas reglamentējošu dokumentus (Valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas un programmas). 2. Apgūt attīstību un mācīšanās veicinošas vides veidošanas principus 3. Analizēt kompetencēs balstīta pedagoģiskā procesa plānus, organizācijas formas un mācīšanās pieejas. 4. Apgūt bērnu mācību snieguma vērtēšanas principus. 5. Analizēt mācību procesā izmantojamo mācību līdzekļu izvēli. 6. Apgūt skolotāja un bērna ģimenes pozitīvas sadarbības veidošanas nosacījumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas un programmas.
2. Raksturo dažādas pedagoģiskās pieejas un metodes mācību procesa organizēšanā, dažādas mācīšanās un
mācīšanas stratēģijas un prasmes.
3. Zina pamatnosacījumus bērna attīstību un mācīšanos veicinošas aktīvas mācību vides veidošanai.
4. Izpratne par bērnu darbības vērtēšanas pamatprincipiem. - Studējošo aktīva līdzdalība seminārnodarbībās.
Patstāvīgie darbi/starppārbaudījumi.
Eksāmens. Prasmes: 1. Analizē un interpretē pirmsskolas pedagoģiskā procesa normatīvos dokumentus. 2. Integrē teorētiskās zināšanas praktiskā darbā ar bērniem, veidojot bērniem atbalstošu vidi. 3. Veido tematiskos, vides un audzināšanas darba plānus. 4. Prasme veidot pozitīvu sadarbību ar bērnu vecākiem. - Studējošo aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. Patstāvīgie darbi/starppārbaudījumi. Eksāmens. Kompetence: 1. Spēj patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plānot un vadīt mācību procesu pirmsskolā. 2. Spēj vērtēt un analizēt bērnu un savu darbību, plānot tālākās attīstības vajadzības. 3. Spēj pedagoģiskajā procesā izmantot digitālās mācību tehnoloģijas un rīkus. - Studējošo aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. Patstāvīgie darbi/starppārbaudījumi. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 20%
Patstāvīgie darbi/starppārbaudījumi - 50% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skolotāja profesionālās darbības pamati. Bērnības pedagoģija. Rotaļdarbība un starpdisciplinaritāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|