Kods | LA0020 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ārija Kolosova, Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros tiek veicināta skolotāja izpratne par normatīvo aktu sistēmu kopumā un izglītības sistēmas kontekstā, lai nodrošinātu bērnu tiesības un apzinātu savas tiesības, pienākumus un atbildību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sekmēt topošo skolotāju izpratni par normatīvo aktu sistēmu kopumā un izglītības sistēmas kontekstā, lai nodrošinātu bērnu tiesības un apzinātu savas tiesības, pienākumus un atbildību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar normatīvo aktu sistēmu; 2. Iepazīstināt studentus ar skolēnu, skolotāju un vecāku tiesību, pienākumu un atbildības regulējumu normatīvajiem aktos; 3. Sekmēt studentu izpratnes attīstību par iespējām sadarboties ar dažādām institūcijām, lai nodrošinātu bērnu tiesību ievērošanu dažādās vidēs un apzinātu savas tiesības, pienākumus un atbildību; 4. Veicināt studējošo personīgās attieksmes un kritiskās domāšanas attīstību, patstāvīgi integrējot teorētiskās zināšanas praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot normatīvo aktu sistēmu.
2. Prot analizēt problēmsituācijas un atpazīt bērnu tiesību pārkāpumus.
1. Izprot tiesību, pienākumu un atbildības savstarpējo vienotību.
2. Izprot savu tiesību, pienākumu un atbildības robežas. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu lekcijās, seminārnodarbībās un starppārbaudījumos visa kursa norises laikā.
Eksāmens. Prasmes: 1. Sistēmiski analizē problēmsituācijas, kurās ir konstatējumi normatīvo aktu pārkāpumi. 2. Prot definēt tiesību subjektu prioritātes un analizēt problēmsituāciju kopveselumā. 3. Pieņem pamatotus lēmumus, lai prioritāri nodrošinātu bērnu tiesību aizsardzību. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu lekcijās, seminārnodarbībās un starppārbaudījumos visa kursa norises laikā. Eksāmens. Kompetence: 1. Patstāvīgi un atbildīgi analizē dažādas problēmsituācijas un definē iespējamos risinājumus. 2. Patstāvīgi un atbildīgi plāno savu sadarbību ar citām institūcijām, kas nodrošina normatīvos aktos definēto tiesību ievērošanu, kā prioritāti izvirzot bērnu tiesības. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu lekcijās, seminārnodarbībās un starppārbaudījumos visa kursa norises laikā. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studējošo darbs lekcijās, seminārnodarbībās un starppārbaudījumos - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|