Kods | LA0014 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Rotaļdarbība un starpdisciplinaritāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vineta Pole, Maija Ročāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti gūst zināšanas par rotaļu un prasmes organizēt rotaļas pirmsskolas vecuma bērniem, atklājot rotaļdarbības iespējas bērnu pasaules izzināšanā, jūtu attīstībā, interešu un sevis atklāsmē. Studenti tiek rosināti izvērtēt rotaļas kā metodes, formas, līdzekļa un paņēmiena izmantošanu bērna dzīvesdarbībai un lietpratībai. Studiju kursa ietvaros studenti iegūst zināšanas un izpratni par integrētās mācību jomu metodikas aktualitāti uz ilgtspējīgumu orientētā izglītībā, filozofisko un didaktisko pamatu, kā arī praktisku pielietojumu un tā izvērtējumu mācību procesā izglītības iestādēs, veidojot un prezentējot metodiskos materiālus mācību satura apguvei pirmsskolā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sekmēt izpratni par rotaļu kā cilvēces kultūras evolūcijas fenomenu un vadošo darbības veidu pirmsskolā un nostiprināt prasmi mērķtiecīgi organizēt un netieši vadīt bērnu mācīšanos rotaļdarbībā, veicinot studējošo teorētisko zināšanu saikni ar praktisko pedagoģisko darbību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Analizēt rotaļas pedagoģisko vērtību praksē, atklājot rotaļas iespējas bērnu pasaules izzināšanā, jūtu attīstībā, interešu un sevis atklāsmē. 2. Rosināt izvērtēt rotaļas kā metodes, formas, līdzekļa un paņēmiena izmantošanu bērnu izglītošanā dzīvesdarbībai un lietpratības attīstībai. 3. Pielietot dažādas integrēto mācību metodes un paņēmienus, ņemot vērā atbilstoša vecumposma izglītojamo attīstības un mācību īpatnības, spējas un mācīšanās stilus. 4. Rosināt studējošo profesionālo prasmju un iemaņu attīstību mācību procesa īstenošanai, izvērtējot integrēto mācību jomu metodiku ilgtspējīgas izglītības kontekstā. 5. Veicināt studējošo personīgās attieksmes un kritiskās domāšanas attīstību, patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem integrējot teorijas zināšanas no izglītības saskares zinātņu jomām un izmatot tās praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izpratne par rotaļas kā vadošās darbības veidu, tās funkcijām pirmsskolā bērna personības attīstīb ā.
2. Izpratne par rotaļu rašanās teorijām, rotaļu attīstības posmiem un rotaļdarbības nozīmi bērnu attīstībā;
3. Zināšanas par rotaļu vadīšanas metodēm paņēmieniem dažādās bērna pirmsskolas vecuma grupās.
4. Izpratne par integrēto mācību saturu un tā nozīmi bērnu attīstībā.
5. Zināšanas par integrētās mācību metodikas principiem un izmantošanas iespējām mācību procesā, atbilstoši bērnu individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem. - Aktīva līdzdarbošanās praktiskajās nodarbībās.
Patstāvīgie darbi.
Eksāmens. Prasmes: 1. Prasmes analizēt rotaļu attīstības virzienu un posmu pēctecību rotaļās un izvērtēt bērna rotaļu norisi novērojumā. 2. Prasmes izvēlēties un pamatot rotaļu organizēšanas un vadīšanas paņēmienus dažādās pirmsskolas bērna vecuma grupās. 3. Prasmes modelēt rotaļdarbību atbilstoši bērna vecumam, interesēm un vajadzībām, mērķtiecīgi piemērojot bērnam rotaļu veidu un vidi. 4. Prasme formulēt problēmu praktisko risināšanu, pamatot un argumentēti aizstāvēt piedāvātās idejas savu teorētisko zināšanu un pieredzes ietvaros. 5. Prasme patstāvīgi pielietot integrētās mācību metodikas teorētisko pamatojumu un labās prakses piemērus integrēto rotaļnodarbību plānošanā. - Aktīva līdzdarbošanās praktiskajās nodarbībās. Patstāvīgie darbi. Eksāmens. Kompetence: 1. Kritiski izvērtēt rotaļu organizēšanas un vadīšanas paņēmienus un problēmas, sadarbībā ar kolēģiem piedāvāt un analizēt iespējamos risinājumus, un prognozēt bērnu vadošās darbības pirmsskolā sekmēšanas tendences. 2. Argumentēti pamatot bērnu Rotaļdarbība organizēšanas un vadīšanas likumsakarības bērnu attīstībai kopveselumā. 3. Patstāvīgi atlasīt un sadarbībā ar kolēģiem analizēt informāciju, apzinot jaunākās pieejas integrēto mācību jomu metodikā un izmantojot to savai profesionālai izaugsmei. - Aktīva līdzdarbošanās praktiskajās nodarbībās. Patstāvīgie darbi. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdarbošanās praktiskajās nodarbībās - 40%
Patstāvīgie darbi - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bērnības pedagoģija. Bērna attīstības fizioloģija, higiēna un pirmās palīdzības pamati. Psiholoģija skolotājiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|