Kods | LA0013 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērna attīstības fizioloģija, higiēna un pirmās palīdzības pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Lanka, Normunds Vārpa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ietver pirmsskolas vecuma bērna anatomijas un fizioloģijas pamatzināšanas par organisma uzbūvi, funkcijām un attīstību. Iepazīstina ar pirmsskolas vecuma bērna organisma orgānu sistēmu un atsevišķu orgānu uzbūvi un to funkcionālo nozīmību organismā, ka arī ar Kursa ietvaros tiek nodrošināta studentu izpratne par higiēnas kā nosacījumu un praktisku pasākumu kopuma, kas nepieciešams, lai samazinātu vai likvidētu vides faktoru iespējami kaitīgo iedarbību uz bērna veselību. Tiek sniegtas zināšanas par bērnu infekcijas slimībām, to izplatīšanās ceļiem un profilaksi, kā arī par pirmās palīdzības būtību un tās savlaicīgas sniegšanas nozīmi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Veicināt studentu izpratni par pirmsskolas vecuma bērna anatomiju un attīstības fizioloģiju, organisma uzbūves un fizioloģisko funkciju regulācijas principiem un mehānismiem . Pilnveidot studentu izpratni par higiēnas kā nosacījumu un praktisku pasākumu kopuma, kas nepieciešams, lai samazinātu vai likvidētu vides faktoru (fizikālo, ķīmisko, bioloģisko) iespējami kaitīgo iedarbību, garantējot drošu un bērnam veselīgu vidi. Sekmēt izpratni par pirmās palīdzības būtību un tās savlaicīgas sniegšanas nozīmi. Uzdevumi: 1. Pilnveidot zināšanas par orgānu sistēmu uzbūvi un darbības fizioloģiskajiem procesiem dažādos vecumposmos. 2. Veidot prasmes un iemaņas cilvēka organisma fizioloģisko procesu izpētē. 3. Izprast higiēnas nozīmi pirmsskolas izglītības iestādē un cilvēka dzīves kvalitātes nodrošināšanā šodien un ilgtspējā. 4. Sekmēt spēju atpazīt infekcijas slimību pazīmes, lai nodrošinātu veselībai nekaitīgu vidi pirmsskolas izglītības iestādē. 5. Apgūt nepieciešamās zināšanas un praktiskās iemaņas pirmās palīdzības sniegšanā. 6. Pielietot iegūtās zināšanas profesionālajā darbībā, izveidojot bērna attīstību un veselību veicināšu vidi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izpratne par pirmsskolas vecuma bērnu attīstības fizioloģiskiem procesiem un likumsakarībām.
2. Zināšanas par fizioloģijas un patoloģijas diferencēšanu - biežāk sastopamajiem iedzimtiem un iegūtiem veselības traucējumiem.
3. Izpratne par higiēnas prasību normatīvo regulējumu un vides faktoru (fizikālo, ķīmisko, bioloģisko) kaitīgo iedarbību uz cilvēka veselību un vidi.
4. Zināšanas par biežāk sastopamajām infekcijas saslimšanām, to izplatīšanās ceļiem, pazīmēm un profilaksi.
5. Izpratne par pirmās palīdzības sniegšanas pamatprincipiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Pārbaudes darbi:
* Tests anatomijā un fizioloģijā
* Tests pirmajā palīdzībā
* Radoša aktivitāte/ tests higiēnas prasībās pirmsskolas izglītības iestādēm
* Patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija
* Prezentācijas par personīgo higiēnu Prasmes: 1. Novērtē bērna fizisko, sensoro un psihomotoro attīstību un izprot traucējumu cēloni. 2. Pielieto iegūtās zināšanas veselības veicināšanā un pareiza dzīvesveida organizēšanā. 3. Atpazīst infekcijas slimību pazīmes. 4. Pielieto iegūtās pamatzināšanas un praktiskās iemaņas pirmās palīdzības sniegšanā ātrai un precīzai darbībai negadījuma vietā; 5. Plāno profilaktiski izglītojošus pasākumus skolotājiem, bērniem un vecākiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbi: * Tests anatomijā un fizioloģijā * Tests pirmajā palīdzībā * Radoša aktivitāte/ tests higiēnas prasībās pirmsskolas izglītības iestādēm * Patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija * Prezentācijas par personīgo higiēnu Kompetences: 1. Organizē personīgās higiēnas un pirmsskolas izglītības iestādēm izvirzīto higiēnas prasību nodrošināšanu, pamatnostādnes iekļaujot arī mācību procesa ietvaros pirmsskolā. 2. Īsteno profilaktiski izglītojošas nodarbības bērniem un vecākiem bērnu veselības veicināšanai un dzīvesveida organizēšanai. 3. Sniedz kvalitatīvu pirmo palīdzību, nekaitējot sev un cietušajam, iepazīstinot audzēkņus ar pirmās palīdzības pamatprincipiem jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu apguvei. 4. Spēj izveidot ergonomisku un bērna veselībai nekaitīgu vidi, mazinot infekcijas slimību izplatīšanās risku un veicinot bērnu vispārēju attīstību ilgtspējā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbi: * Tests anatomijā un fizioloģijā * Tests pirmajā palīdzībā * Radoša aktivitāte/ tests higiēnas prasībās pirmsskolas izglītības iestādēm * Patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija * Prezentācijas par personīgo higiēnu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tests anatomijā un fizioloģijā - 20%
Tests pirmajā palīdzībā - 15% Radoša aktivitāte/ tests higiēnas prasībās pirmsskolas izglītības iestādēm - 15% Patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija - 20% Prezentācijas par personīgo higiēnu - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bioloģijas cikla priekšmeti vidusskolas kursu apjomā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|