Kods | LA0012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērnības pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Grava, Vineta Pole | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir veicināt studentu spēju izprast, plānot un organizēt pedagoģisko, mācību un audzināšanas darbību atbilstoši pirmsskolasnpedagoģijas zinātnes nostādnēm. Lekcijās, diskusijās, semināros un patstāvīgondarbu veidošanas procesā studenti gūs izpratni par bērnības perioda nozīmīgumu cilvēka dzīvē, iegūs prasmi organizēt bērna individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem atbilstošu mācību un. audzināšanas procesu, izvēlēties un lietot mācību un darba organizācijas metodes, kas sekmē jēgpilnu mācīšanās procesu un bērna attīstību veselumā, spēs pielietot alternatīvo pedagoģiju ieteikumus bērniem emocionāli drošas un intelektuāli rosinošas vides izveidē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis Veicināt spēju izprast, plānot un organizēt pedagoģisko, mācību un audzināšanas darbību un procesu, atbilstoši pirmsskolas pedagoģijas zinātnes nostādnēm. Uzdevumi 1. Kritiski analizēt bērnības jēdzienu kā zinātnisku fenomenu. 2. Analizēt un vērtēt uz lietpratību balstīta pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizāciju un tā rezultātus bērnu attīstībā. 3. Analizēt mūsdienām aktuālas pedagoģiskās idejas un teorijas attiecīgā vēstures perioda, sabiedrības un konkrēto personību pasaules skatījumā, vērtību un kultūras kontekstā. 4. Lietot daudzveidīgas mācību metodes, paņēmienus un mācību līdzekļus atbilstoši bērna individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem. 5. Rosināt vajadzību pēc pedagoģiskās pašpieredzes analīzes un tālākattīstības plānošanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izpratne par bērnības posma nozīmi personības attīstībā, tā saistību ar izglītības un audzināšanas mērķiem.
2. Izpratne par mūsdienīgas audzināšanas sistēmu, raksturojot tās teorētisko un metodoloģisko pamatojumu.
3. Izpratne par bērnības pētījumu problēmām vēsturiskajā un mūsdienu kontekstā.
4. Izpratne par mācību stratēģijām, paņēmieniem un metodēm atbilstoši katra bērna individuālajām attīstības likumsakarībām, apzinot profesionālās
pilnveides nepieciešamību un iespējas.
5. Zināšanas par alternatīvu pirmsskolas pedagoģisko procesu un skolotāja darbību principiem. - Aktīva līdzdalība semināros.
Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus.
Eksāmens. Prasmes: 1. Izskaidro un argumentēti analizē pedagoģiskās problēmas bērnības perioda pilnveidē. 2. Formulē audzināšanas mērķi un uzdevumus, attīstot prasmes audzināšanas sistēmas izveidē, un savu audzināšanas principu apzināšanos. 3. Izvēlas un lieto mācību un darba organizācijas metodes, kas sekmē jēgpilnu mācīšanās procesu un bērna attīstību veselumā. 4 Analizē un interpretē alternatīvu pirmsskolas pedagoģisko procesu un skolotāja darbību. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus. Eksāmens. Kompetence: 1. Apzināta empātija pret personībām ar daudzveidīgu un atšķirīgu bērnības perioda pieredzi, spēja sniegt priekšlikumus ar bērnības periodu saistīto problēmu risināšanai. 2. Spēja izmantot mācību un audzināšanas procesā pirmsskolā atbilstošas vispusīgas faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas un lietot tās praktiskajā pedagoģiskajā darbībā atbilstoši bērnu vajadzībām, spējām un interesēm. 3. Spēja izvēlēties un sadarbībā ar kolēģiem stratēģiski izvērtēt alternatīvās pedagoģijas mācību saturu un mācību metodes, kas sekmē katra bērna mācīšanās izaugsmi - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība semināros - 20%
Patstāvīgie darbi - 30% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skolotāja profesionālās darbības pamati. Psiholoģija skolotājiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|