Kods | LA0011 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociāli emocionālā mācīšanās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek aktualizēta sociāli emocionālā attīstību un ar to saistīto prasmju attīstīšanu dažādu vecumposmu bērniem, gūtās zināšanas, izpratni un prasmes izmantojot savas pedagoģiskās darbības plānošanā un pilnveidē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Kursa mērķis ir sniegt strukturētas zināšanas par sociāli emocionālo attīstību un ar to saistīto prasmju attīstīšanu dažādu vecumposmu bērniem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nostiprināt iepriekš apgūtās psiholoģijas teorētiskās un jaunāko pētījumu atziņas, saistīt tās ar praktisko darbu izglītības iestādē, apgūt jaunas prasmes patstāvīgi saskatīt un apzināti risināt problēmas pedagoģiskajā darbā; 2. Paplašināt izpratni par uz attiecībām orientētas mācību vides veidošanas, pozitīvas un konkrētas atgriezeniskās saites nodrošināšanas, un sociāli emocionālo prasmju attīstīšanas nozīmi sekmīgā kompetenču pieejā balstītā izglītībā; 3. Iepazīties ar visas skolas pieeju skolēnu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanā un skolotāja sociāli emocionālo prasmju, vērtību, pašrefleksijas prasmju lomu un ieguldījumu mācību procesa norisē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot mācīšanās procesu ietekmējošos psiholoģiskos faktorus.
2. Izskaidro pašregulācijas psiholoģiskos aspektus un to ietekmi uz mācību motivācijas veidošanos.
3. Pārzina sociāli emocionālo attīstību un audzināšanas/mācīšanās principus.
4. Raksturo izglītības iestādes lomu sociāli emocionālās mācīšanās nodrošināšanā (visas izglības iestādes pieeja, konsekventa mācību procesa struktūras ievērošana, pozitīva un konkrēta atgriezeniskā saite, refleksija).
5. Izskaidro skolotāja personības, vērtību, sociāli emocionālo prasmju mijiedarbību pedagoģiskajā procesā. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi.
Starppārbaudījumi:
1. Patstāvīgais praktiskais darbs – 2 esejas ar padziļinātu pašanalīzi:
(1) par psiholoģiskajiem un kontekstuālajiem faktoriem, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesaisti skolai, sasniegumus un ar to saistīto savu personīgo pieredzi;
(2) par skolotāja sociāli emocionālo kompetenču nozīmi profesionālajā darbā un pašrefleksiju.
2. Grupas darbs, rakstiska recenzija un prezentācija par jaunāko zinātnisko rakstu pedagoģiskajā psiholoģijā un viena tematiskā semināra sagatavošana.
3. Noslēguma pārbaudījums:
Eksāmens (praktiska gadījuma analīze integrējot kursa laikā apgūtās teorētiskās zināšanas un prasmes). Prasmes: 6. Analizē saistību starp bērnu akadēmisko mācīšanos un skolotāja/ bērna sociāli emocionālajām prasmēm. 7. Izvērtē saistību starp skolotāja personīgo pieredzi, vērtībām, sociāli emocionālajām prasmēm un viņa pedagoģisko praksi. 8. Veido konkrētu un pozitīvu atgriezenisko saiti, tādējādi uzlabojot mijiedarbību ar bērniem. 9. Reflektē par savu iekšējo pasauli, tādējādi veicinot empātiju pret skolēniem. 10. Veic sociāli emocionālo prasmju attīstības dinamikas pedagoģisko izvērtējumu. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi. Kompetence: 11.Izmanto gūtās zināšanas, izpratni un prasmes savas pedagoģiskās darbības plānošanā. 12.Integrē psiholoģijas zinātnes nostādnes pedagoģisko procesu izpratnē. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums: Patstāvīgais praktiskais darbs – 2 esejas ar padziļinātu pašanalīzi:
(1) par psiholoģiskajiem un kontekstuālajiem faktoriem, kas ietekmē skolēnu iesaistīšanos, piesaisti skolai, sasniegumus un ar to saistīto savu personīgo pieredzi;
(2) par skolotāja sociāli emocionālo kompetenču nozīmi profesionālajā darbā un pašrefleksiju. - 40%
2. Grupas darbs, rakstiska recenzija un prezentācija par jaunāko zinātnisko rakstu pedagoģiskajā psiholoģijā un viena tematiskā semināra sagatavošana. - 30% 3. Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens (praktiska gadījuma analīze integrējot kursa laikā apgūtās teorētiskās zināšanas un prasmes). - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|