Kods | DA5214 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ģeotelpiskā analīze vides inženierijai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anna Kubule, Miķelis Dzikēvičs, Marika Rošā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz teorētiskas un praktiskas zināšanas ģeotelpiskās analīzes veikšanai vides inženierijā. Apgūtās prasmes ietver ģeogrāfisko informācijas sistēmu (ĢIS) un dažādu ģeotelpisko datu izmantošanu par lēmumu pieņemšanas tehnoloģiju ar vides inženierzinātni saistīto problēmu risināšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par ģeogrāfisko informācijas sistēmu, attālās izpētes datu un mašīnmācības izmantošanu vides inženierijas problēmu risināšanai. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt ģeogrāfisko datu apstrādes, vizualizācijas un prezentācijas prasmes; - pilnveidot vides datu analīzes prasmes, papildinot tās ar ģeotelpisko datu analīzi, izmantojot dažādas analīzes metodes; - caur praktisku piemēru risināšanu, iepazīstināt ar ĢIS un mašīnmācības iespējām un iemācīt tās izmantot kā lēmumu pieņemšanas tehnoloģiju ar vides inženierzinātni saistītu problēmu risināšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj vizualizēt vides stāvokļa rādītājus ar ģeogrāfiskiem datiem. - Pārbaudes veidi: eksāmens, praktiskie darbi.
Kritēriji: spēj vizualizēt vides stāvokļa rādītājus ar ģeogrāfiskiem datiem. Spēj izvēlēties vides indikatoriem, kā gaisa emisijas, saules enerģijas potenciāls, u.c., atbilstošu reprezentācijas datu tipu (atšķir dažādus ģeotelpisko fenomenu veidus). - Pārbaudes veidi: eksāmens, praktiskie darbi. Kritēriji: spēj izvēlēties vides indikatoriem atbilstošo reprezentācijas veidu. Risina ar vides inženierzinātni saistītas problēmas, izmantojot ģeotelpisko datu vizualizāciju, apstrādi un analīzi. - Pārbaudes veidi: eksāmens, praktiskie darbi. Kritēriji: spēj risināt vides inženierzinātnes problēmas ar ģeotelpisko datu vizualizāciju, apstrādi un analīzi. Pārzina tālizpētes pamatprincipus, galvenās orbītas un to raksturlielumus, pilnu datu ķēdi no datu ieguves līdz klientam. - Pārbaudes veidi: eksāmens, praktiskie darbi. Kritēriji: pārzina tālizpētes pamatprincipus, galvenās orbītas un to raksturlielumus, pilnu datu ķēdi no datu ieguves līdz klientam. Spēj izmantot ĢIS un mašīnmācība iespējas kā lēmumu pieņemšanas tehnoloģiju ar vides inženierzinātni saistītu problēmu risināšanai. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi. Kritēriji: veikti praktiskie darbi par mašīnmācības izmantošanas piemēriem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 60%
Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iemaņas darbā ar datorprogrammām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|