IV0729 Klientu attiecību vadība

Kods IV0729
Nosaukums Klientu attiecību vadība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone, Gundars Kokins
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss aptver būtiskākos klientu attiecību teorētiskos un praktiskos aspektus, stratēģijas, rīkus, metodes, kas palīdz veidot, uzturēt un uzlabot ilgtermiņa attiecības ar klientiem. Studiju kurss ietver praktiskus piemērus un nozares labākās prakses, uzsverot pielietojamību reālajā darba vidē. Studenti iegūst padziļinātas teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par klientu vadības dzīvescikla posmiem un ar tiem saistītajiem uzņēmuma iekšējiem un ārējiem procesiem. Īpaša uzmanība tiek pievērsta klientu segmentēšanas metodēm (klientu/pircēju personu (customer/buyer persona) izveidei, KANO modelim), lai veidotu pielāgotas klientu vadības stratēģijas atbilstoši atšķirīgu segmentu vajadzībām. Studiju kursa gaitā paredzēts arī apgūt digitālo rīku (piemēram, CRM platformu, mārketinga automatizācijas un analītikas risinājumu) nozīmi, kas ļauj iedziļināties klientu uzvedībā un mērķtiecīgāk plānot gan mārketinga, gan pārdošanas iniciatīvas. Šāda pieeja palīdz studentiem efektīvi integrēt apgūtās zināšanas reālajā darba vidē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Klientu attiecības, klientu attiecību vadība un tās dimensijas. 2 2 1 2
Klientu vadības dzīvescikls. Dzīvescikla posmi. 4 6 2 4
Tirgus un klientu vajadzību izpēte. 4 10 3 14
Klienta dzīvescikla procesi. 6 18 4 20
Klientu vadības veiktspējas rādītāji. 2 8 2 10
Klientu vadības tehnoloģijas, rīki un pamatprincipi. 6 10 4 12
Kopā: 24 54 16 62
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem padziļinātas zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas klientu attiecību vadībā. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par klientu attiecību dažādajām dimensijām un klientu dzīvescikla vadības modeļiem (piemēram, B2B un B2C kontekstos), iekļaujot klientu pieredzes (CX) optimizāciju; - attīstīt prasmi veikt tirgus un klientu vajadzību izpēti, izmantojot gan kvantitatīvas, gan kvalitatīvas metodes (aptaujas, padziļinātās intervijas, KANO, NPS u. c.), lai iegūtu mērķtiecīgus datus biznesa lēmumu atbalstam; - strukturēt un vadīt klientu dzīvesciklu, izmantojot nozares labās prakses (piemēram, Customer Journey Mapping, Service Blueprinting u.c.), lai uzlabotu klientu noturēšanu un veicinātu lojalitāti; - attīstīt prasmi definēt un uzraudzīt svarīgākos veiktspējas rādītājus (KPI, OKR, SLA, konversijas rādītāji, CLV, CAC u.c.) un izvērtēt to ietekmi uz uzņēmuma mērķu sasniegšanu; - veidot izpratni par mūsdienu digitālajiem risinājumiem un rīku atlases pamatprincipiem (CRM platformas, mārketinga automatizācijas, analītikas un lojalitātes sistēmas).
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot klientu attiecību vadības būtību, proti, galvenos jēdzienus, klientu vadības dzīvesciklu un tā posmu mijiedarbību ar organizācijas struktūru un biznesa procesiem (piemēram, pārdošanu, mārketingu un klientu servisu). - Patstāvīgais darbs -pilotprojekts/prototips. Tests (par apgūto studiju kursa vielu). Eksāmens.
Spēj izpētīt tirgu un veikt tirgus segmentāciju, kā arī identificēt dažādu segmentu klientu vajadzības, izmantojot praktiskas izpētes metodes (aptaujas, intervijas, datu analīzi). - Patstāvīgais darbs - pilotprojekts/prototips. Tests (par apgūto studiju kursa vielu). Praktiskais darbs Nr.1 par klientu segmentēšanu. Praktiskais darbs Nr.2 par klienta vajadzību izpētes metodēm SERVQUAL, KANO. Eksāmens.
Spēj strukturēt un vadīt klientu dzīvescikla procesus. - Patstāvīgais darbs - pilotprojekts/prototips. Tests (par apgūto studiju kursa vielu). Praktiskais darbs Nr.3 par klientu pieredzi, Blueprint. Eksāmens.
Spēj definēt un sekot līdzi svarīgākajiem veiktspējas rādītājiem (KPI, OKR, SLA utt.). - Patstāvīgais darbs -pilotprojekts/prototips. Tests (par apgūto studiju kursa vielu). Praktiskais darbs Nr.4 par rezultativitātes un efektivitātes rādītājiem Eksāmens.
Izprot un spēj pārvaldīt klientu vadības tehnoloģiju kategorijas, rīkus un pamatprincipus. - Patstāvīgais darbs - pilotprojekts/prototips. Tests (par apgūto studiju kursa vielu). Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Testi (par apgūto studiju kursa vielu) - 20%
Praktiskie darbi (4 darbi): Praktiskais darbs Nr.1 - klientu segmentēšana. Praktiskais darbs Nr.2 - SERQUAL, KANO. Praktiskais darbs Nr.3 - klientu pieredze, Blueprint. Praktiskais darbs Nr.4 - rezultativitātes un efektivitātes rādītāji. - 40%
Patstāvīgais darbs - pilotprojekts/prototips - 30%
Eksāmens - prezentācija - 10%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 * *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]