Kods | IV0728 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Reģionālā pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Armands Auziņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studējošajiem iespējams iegūt teorētiskās zināšanas par reģionu būtību, to attīstības vērtēšanas pieejām un attīstības teorijām, kā arī praktiskas zināšanas par pilsētu un reģionu vadību, īpaši lēmumu pieņemšanu un īstenošanu. Studējošie tiek iepazīstināti ar reģionālo politiku un attīstību, reģionu pārvaldību un attīstības iespējām, pilsētām un reģionu ekonomiku, kā arī gūst izpratni par reģionālās pārvaldības procesiem un praktiskas iemaņas attīstības politikas izvērtēšanā un rezultātu diskutēšanā Latvijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot prasmes un zināšanas par pilsētu un reģionu pārvaldību un attīstību ne tikai Latvijā, bet arī citur pasaulē, kā arī attīstīt izpratni par reģionālās attīstības teorijām, pieejām, procesiem, iespējām un izaicinājumiem. Studiju kursa uzdevumi: - veidot kompetenci izprast un novērtēt reģionu attīstības politiku un līmeni un noteikt reģionālās attīstības problēmas un piedāvāt to risinājumus; - attīstīt prasmes izskaidrot reģionālās attīstības teorijas un reģionu attīstības novērtēšanas pieejas un paņēmienus un izprast reģionu pārvaldes sistēmu un attīstības mērķus; - veidot kompetenci par kopējo reģionu un pilsētu pārvaldības sistēmu un attīstības procesiem un attīstīt prasmes piemērot labas pārvaldības principus, kādā no reālām pilsētvides un reģionāla rakstura problēmām; - attīstīt spējas plānot, veidot un izvērtēt finanšu resursus teritoriālo attīstības procesu nodrošinājumam vietējā un reģionālajā līmenī; - attīstīt analītiskās prasmes, veicot ekonomiskos aprēķinus un radot pamatojumu pilsētu un reģionu ilgtspējīgai attīstībai; - attīstīt prasmes izprast attīstības faktorus reģionālā mērogā un spējas pamatot attīstības potenciālu un izaicinājumus, kā arī iespējamo attīstības risku novēršanas iespējas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot un spēj novērtēt reģionu attīstības politiku un līmeni un noteikt reģionālās attīstības problēmas un piedāvāt to risinājumus - 1. situācijas analīze - Sadarbība pilsētas reģiona attīstībā. Diskusija. Eksāmens. Spēj izskaidrot reģionālās attīstības teorijas un reģionu attīstības novērtēšanas pieejas un paņēmienus un izprot reģionu pārvaldes sistēmu un attīstības mērķus - 2. situācijas analīze - Reģiona attīstības novērtēšana un pārvalde. Diskusija. Eksāmens. Izprot kopējo reģionu un pilsētu pārvaldības sistēmu un attīstības procesus un spēj piemērot labas pārvaldības principus, kādā no reālām pilsētvides un reģionāla rakstura problēmām - 3. situācijas analīze - Pilsētvides problēmas risinājums reģionālās attīstības kontekstā. Diskusija. Eksāmens. Spēj plānot, veidot un izvērtēt resursus teritoriālo attīstības procesu nodrošinājumam vietējā un reģionālajā līmenī - 4. situācijas analīze - Teritoriālās attīstības faktori, rādītāji un vērtības. Diskusija. Eksāmens. Spēj veikt ekonomiskos aprēķinus, analizēt rezultātus un radīt pamatojumu pilsētu un reģionu ilgtspējīgai attīstībai. - Grupu darbs - Latvijā īstenotās reģionu attīstības politikas analītisks izvērtējums. Eksāmens. Izprot attīstības faktorus reģionālā mērogā un spēj pamatot attīstības potenciālu un izaicinājumus, kā arī iespējamo attīstības risku novēršanas iespējas - Pētnieciskais darbs - publikācija par izvēlētu un saskaņotu pilsētu attīstības un reģionālās pārvaldības tēmu. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Četras situāciju analīzes: 1. situācijas analīze - Sadarbība pilsētas reģiona attīstībā; 2. situācijas analīze - Reģiona attīstības novērtēšana un pārvalde; 3. situācijas analīze - Pilsētvides problēmas risinājums reģionālās attīstības kontekstā; 4. situācijas analīze - Teritoriālās attīstības faktori, rādītāji un vērtības. - 20%
Grupu darbs - Latvijā īstenotās reģionu attīstības politikas analītisks izvērtējums. - 30% Pētnieciskais darbs - publikācija par izvēlētu un saskaņotu pilsētu attīstības un reģionālās pārvaldības tēmu. - 20% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz zināšanām, kas iegūtas iepriekšējās studijās, t.sk. makroekonomika, mikroekonomika, statistika un tās analīzes metodes, finanšu pamati. Studiju kursam ir integrejošs raksturs, tas kalpo kā bāze turpmāk apgūstamajiem specializācijas studiju kursiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|