LA0004 Literatūras un kultūras pētniecība un kritika: publicistika

Kods LA0004
Nosaukums Literatūras un kultūras pētniecība un kritika: publicistika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Vēsma Lēvalde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiks skatīta publicistikas jēdziena izpratnes problemātika, skaidrots kopīgais un atšķirīgais latviešu un ārvalstu literatūrzinātnieku un komunikācijas jomas speciālistu pieejā. Tiks dots teorētisks ieskats publicistikas virzienu un žanru klasifikācijā laikmeta kontekstā, īpaši akcentējot kultūras publicistiku. Semināros tiks analizēti ievērojamu publicistu darbi, studentiem tiks organizēta iespēja tikties ar praktizējošiem kultūras žurnālistiem, kā arī kursā iegūtās teorētiskās zināšanas tiks integrētas praktiskos publicistikas tekstu veidošanas uzdevumos..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Publicistikas ģenēze. Publicistikas jēdziena izpratnes problemātika. Publicistika un žurnālistika. 4 6 0 0
2. Publicistikas žanri un to klasifikācija. 4 6 0 0
3. Kultūras publicistikas specifika 4 6 0 0
4. Publicistikas valoda. Funkcionālie stili un funkcionālie paveidi. 4 6 0 0
5. Publicistika dažādos vēstures periodos, kopīgais un atšķirīgais. 4 6 0 0
6. Mūsdienu kultūras procesu atspoguļojums publicistikā: tēmas, žanri, stili, problemātika. 4 6 0 0
7. Publicistikas tēmas un to mērķauditorija. 4 8 0 0
8. Autordarba izveide un analīze kultūras publicistikā. 4 8 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Studiju kursa rezultātā studenti izprot publicistikas nozīmi un vietu kultūras, literāros, sociālos un politiskos procesos, apzinās kritiskās domāšanas nozīmi publicistikā, prot veidot kultūras publicistikas tekstus, ir kompetenti nošķirt subjektīvus viedokļa rakstus no analītiskiem rakstiem. Studiju kursa uzdevumi: Tiks analizēti ievērojamu publicistu darbi, studentiem tiks organizēta iespēja tikties ar praktizējošiem kultūras žurnālistiem, kā arī kursā iegūtās teorētiskās zināšanas tiks integrētas praktiskos publicistikas tekstu veidošanas uzdevumos.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
* Izprot publicistikas nozīmi un vietu kopējā publisko tekstu ainā. * Spēj izvērtēt tekstu kritiski, nošķirt analītiku no populisma. * Prot veidot publicistikas tekstus un izprot kultūras publicistikas nozīmi sabiedrībā. - 80% dalība lekcijās un semināros. Izpildīti patstāvīgā darba uzdevumi, prezentēts auditorijai patstāvīgi radīts kultūras publicistikas teksts.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgie darbi - izanalizēts viens publicistikas teksts, viena raksta tēmas izstrāde, raksta plāna izveide, raksta mērķa vai pētījuma jautājuma izvirzīšana, uzrakstīts publicēšanai atbilstošs teksts. - 80%
Patstāvīgi radītā teksta prezentācija auditorijai. - 20%
 
Priekšzināšanas Latviešu valodas zināšanas un prasmes veidot loģisku tekstu.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]